Skip to main content

Ik ben al jaren klant bij Ziggo, altijd prima verbinding gehad.

maar de deals van KPN en de glasvezel verbinding werden wel erg aantrekkelijk. 
 

alleen er was 1 probleem, mijn glasvezelkabel was afgebroken in mijn woning tijdens de verbouwing.

toch maar even bellen met KPN netwerk vriendelijk geholpen & volgens de klanten service was dit geen probleem want er lag overlengte bij de voordeur en er waren geen extra kosten. hij zou het doorgeven zodat de monteur er vanaf wist & ik kon mijn abonnement afsluiten, dat heb ik dezelfde avond nog gedaan.

 

nu 1 maand verder zou de monteur langskomen om alles te installeren. Marja…… er was geen glasvezel verbinding… de monteur wou dan ook de infra dienst inschakelen, en kon niets zeggen over de eventuele kosten….

zelf maar gebeld met KPN die zeiden “mis communicatie” & stuurde me weer door naar KPN Netwerk omdat zei eventuele kosten konden berekenen… KPN Netwerk gebeld hele verhaal veer verteld zij zei dat er volgens haar geen extra kosten aan verbonden zijn, maar ik werd doorgestuurd naar KPN want die moeten het oplossen…? Dus ik werd weer doorgestuurd… na een half uur in de wacht maar gestopt want ik had geen tijd meer, dus daarom maar even hier op dit forum… Puntje bij paaltje 

 

een Ziggo installatie in de kast staan & een half opgebouwde KPN installatie onder in het kastje.

 

iemand ervaring met afgebroken glasvezel kabel & eventuele kost ?

 

 ik hoor het graag !

 

 

Dit gaat u gewoon geld kosten waarschijnlijk. Misschien € 299,- . Dat is een vast tarief voor reparatie glasvezel. Maar als er ook buitenhuis gegraven moet worden weet ik niet of het daarmee klaar is.

Kunt u een foto plaatsen van de breuk?


@Nick83 Dit gaat u gewoon geld kosten waarschijnlijk. Misschien € 299,- . Dat is een vast tarief voor reparatie glasvezel. Maar als er ook buitenhuis gegraven moet worden weet ik niet of het daarmee klaar is.

Kunt u een foto plaatsen van de breuk?

 


Dat 'ding’ wat daar rechts op de grond ligt hoort er EERST op te zitten. Aan één kant komt dan de zogenoemde Glas-NT. En van daaraf dan pas naar het (zwarte) modem.

Nu zie in een hee-eel kort stukje glasvezel direct in het modem. Dat gaat helemaal nóóit werken.

Dat hele korte moet een stuk langer, naar boven (door die gleuf) en dan moet het er op de muur zo uit gaan zien voordat de aansluiting überhaupt bruikbaar is.

Hier komt de oranje glasvezel kabel helemaal van links, strak langs de plint. Onder het witte beugeltje.

Dan van af de NT de RODE kabel naar het modem (hier buiten beeld).

 


Dat 'ding’ wat daar rechts op de grond ligt hoort er EERST op te zitten. Aan één kant komt dan de zogenoemde Glas-NT. En van daaraf dan pas naar het (zwarte) modem.

Nu zie in een hee-eel kort stukje glasvezel direct in het modem. Dat gaat helemaal nóóit werken.

Dat hele korte moet een stuk langer, naar boven (door die gleuf) en dan moet het er op de muur zo uit gaan zien voordat de aansluiting überhaupt bruikbaar is.

 

Misschien op de foto niet goed te zien, maar de glasvezel gaat niet de modem is…. Was meer bedoeld als achtergrond zodat je kan zien hoe kort die is;) in iedergeval bedankt voor je reactie  


Ok. Weer een voorbeeld van waarom het veel beter is als het glasvezelkastje gewoon in de meterkast zit.

En ja, ik weet ook wel dat niet niet overal kan…

Ik denk niet dat dit kosteloos gerepareerd word. Dat geloof ik niet.


Als de meterkast IN de woning zit is het vaak een goede optie. 

Maar bij veel appartementen zit die daar niet. En er is niet altijd (voldoende) ruimte. Dit is mijn deel van de meterkast, die zich buiten de woning bevindt. Echt te weinig ruimte voor én de XGS-PON én ook nog een WCD. Verder moet er dan nog een UTP kabel door 4 muren (geboord) naar de woonkamer. In een pand van 1956 zijn geen loze buizen.

 


 


Bij ons zit het in de kamerkast als lekker dichtbij 😀👍


Dit is mijn deel van de meterkast,

Aha

Echt te weinig ruimte voor én de XGS-PON

In zo’n geval zet ik een plaatje multiplex met afstand busjes of klosjes over de leidingen heen.

én ook nog een WCD.

Die kan op de rail in die kast naast de zekeringen, ruimte zat.

Verder moet er dan nog een UTP kabel door 4 muren (geboord) naar de woonkamer. In een pand van 1956 zijn geen loze buizen.

Dan is dat het doorslaggevende argument om het niet in de meterkast te doen.

 


HoI @Jariën Kramer . Welkom op het forum.

Ik wil je graag helpen om dit in goede banen te leiden. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


HoI @Jariën Kramer . Welkom op het forum.

Ik wil je graag helpen om dit in goede banen te leiden. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 

@Erwin_ heb ik net gedaan ;)


@Jariën Kramer Leuk je even gesproken te hebben.

Onze monteur had al de conclusie getrokken dat hij het zo niet kan aansluiten.  Dan komt automatisch KPNNetwerk in beeld.   

Ik weet voor 99% zeker dat die de reparatie niet gratis gaan uitvoeren.  Waarschijnlijk moet er ook gegraven worden.  

Je geeft aan dat je er dan liever vanaf ziet. Wat ik goed kan begrijpen.  Ik ga namens jou een verzoek indienen om de zaak te annuleren.  Als dit gelukt is laat ik het hier weten. 


Het is gelukt., Heb jij hier ook bevestiging van , @Jariën Kramer ?


Dit is mijn deel van de meterkast,

Aha

Echt te weinig ruimte voor én de XGS-PON

In zo’n geval zet ik een plaatje multiplex met afstand busjes of klosjes over de leidingen heen.

én ook nog een WCD.

Die kan op de rail in die kast naast de zekeringen, ruimte zat.

Verder moet er dan nog een UTP kabel door 4 muren (geboord) naar de woonkamer. In een pand van 1956 zijn geen loze buizen.

Dan is dat het doorslaggevende argument om het niet in de meterkast te doen.

Nou, het doorslaggevende argument is dat in zo'n meterkast überhaupt geen glas aangelegd mág worden volgens de PVE. Het is best een bak werk om dat netjes te doen en daarmee worden ook direct enige uitbreidingsmogelijkheden van de nutsvoorzieningen geblokkeerd.

 

Ok. Weer een voorbeeld van waarom het veel beter is als het glasvezelkastje gewoon in de meterkast zit.

En ja, ik weet ook wel dat niet niet overal kan…

Ik denk niet dat dit kosteloos gerepareerd word. Dat geloof ik niet.

Niet overal is een understatement. Alles van na 2000 is leuk, jaren ‘90 wilt soms nog wel kunnen, alles daarvoor is in de meeste gevallen relatief veel werk als het aansluitpunt in de meterkast zit. Lang niet altijd is er een kruipruimte of is deze begaanbaar, soms is er achteraf vloerverwarming aangelegd en kunnen we vanuit kruipruimte niet omhoog, soms enorme lengtes langs allerlei hoekjes om een kabel aan te leggen, door kozijnen etc etc. Ook zo lang het idee heerst dat alles wel draadloos kan is de meterkast niet altijd een goede oplossing, vaak zat complete renovaties gezien met een volledig nieuw aangelegd elektra-net maar waar er totaal niet is nagedacht over netwerk ‘want alles kon toch draadloos?’. Nee, meterkast is bij het gros van de huizen echt geen betere plek. Zonder de situatie ter plekke te kennen is het onmogelijk om daar goed over te oordelen.