Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel al weken stuk, geen internet door kabelschade

• May 29, 2026
  • 4 reacties
  • 74 keer bekeken

Hallo,

Sinds begin april zitten wij al zonder werkend internet, door een derde partij ( aannemer ) is kennelijk onze glasvezel kabel op 40m van het huis door geknipt/gesloopt.

Tot op heden worden wij continue afgewimpeld en van het kastje naar de muur gestuurd, lees: KPN onderneemt géén actie.

Wanneer wij met pijn en moeite door een monteur worden gebeld, en vervolgens een afspraak inplannen, wordt deze doodleuk niet nagekomen. Het is dat wij hem zelf bellen ( hij had ons eerst gebeld voor de afspraak, vandaar dat wij zijn nummer hebben) om te horen dat hij opeens bij een spoedklus is en er een andere collega langs zou moeten komen.

Wij zijn het inmiddels meer dan zat.

Contact opnemen gaat ook niet fatsoenlijk, eerst moet je door 5 keuze menu's manoeuvreren om vervolgens door zo een apathische AI bot te worden afgewimpeld, of niet goed te worden verstaan.  

Dus; beste KPN, hoe lang gaat het nog duren voor wij eindelijk eens (door kundige personen) worden geholpen.?

vriendelijke groet, 

Roy

Beste antwoord door Roy12234

Beste Jan,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Bovenstaande bericht heb ik op hoogtepunt van mijn frustratie geschreven.

Inmiddels hebben wij al meerdere malen contact gehad met KPN, en blijkt de situatie een stuk genuanceerder.

Dat het (te) lang duurt is nog wel aan de orde, maar dit heeft zoals jij omschrijft met de situatie te maken; lokaliseren van de schade, proefsleuven, eventuele verantwoordelijke partij vinden en aanschrijven.

De monteur/aannemer/grondwerker die langs had moeten komen is dus wél langs geweest, alleen hoefde deze dus helemaal niet bij ons thuis binnen te zijn, vandaar dat wij hier niets van mee kregen of ervan op de hoogte worden gehouden.

Vooralsnog zijn wij weer wat gerustgesteld, het is meteen minder storend als je weet dat er aan gewerkt wordt.

Wat wel fijn zou zijn is dat wij (of andere klanten wellicht) een mogelijkheid hebben om de situatie/voortgang te volgen, daar ontbreekt het nu aan, en dat is nou juist het vervelende van dit alles.

Ik ben dan ook niet van plan om het profiel nog verder in te vullen.

vriendelijke groet,

Roy

4 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 1, 2026

Goedemiddag ​@Roy12234 , bedankt voor jouw bericht en welkom ook hier op onze Community, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai :(

Als je al sinds begin april zonder een werkende verbinding zit, kan ik me oprecht heel goed voorstellen dat je dit inmiddels behoorlijk zat bent! Wanneer een glasvezelkabel op 40 meter afstand van de woning beschadigd raakt, dient eerst de schade te worden gelokaliseerd en dan kan het zijn dat er bijvoorbeeld vergunningen nodig zijn om te mogen graven en zoiets kan helaas wel wat langer duren dan een 'reguliere' storing. Wat natuurlijk niet wegneemt dat 2 maanden zonder een werkende internetverbinding zitten buitensporig lang is. 

Ik kan je vanaf hier niks beloven maar wil natuurlijk wel graag voor je kijken of ik hier iets in kan betekenen. Zou jij daarom je profiel in willen vullen en zou je hier een seintje willen geven zodra je dat hebt gedaan? Alvast bedankt! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • June 1, 2026

Beste Jan,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Bovenstaande bericht heb ik op hoogtepunt van mijn frustratie geschreven.

Inmiddels hebben wij al meerdere malen contact gehad met KPN, en blijkt de situatie een stuk genuanceerder.

Dat het (te) lang duurt is nog wel aan de orde, maar dit heeft zoals jij omschrijft met de situatie te maken; lokaliseren van de schade, proefsleuven, eventuele verantwoordelijke partij vinden en aanschrijven.

De monteur/aannemer/grondwerker die langs had moeten komen is dus wél langs geweest, alleen hoefde deze dus helemaal niet bij ons thuis binnen te zijn, vandaar dat wij hier niets van mee kregen of ervan op de hoogte worden gehouden.

Vooralsnog zijn wij weer wat gerustgesteld, het is meteen minder storend als je weet dat er aan gewerkt wordt.

Wat wel fijn zou zijn is dat wij (of andere klanten wellicht) een mogelijkheid hebben om de situatie/voortgang te volgen, daar ontbreekt het nu aan, en dat is nou juist het vervelende van dit alles.

Ik ben dan ook niet van plan om het profiel nog verder in te vullen.

vriendelijke groet,

Roy

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 1, 2026

Jij ook bedankt voor je heldere terugkoppeling ​@Roy12234 👌🏻

Fijn om te lezen dat je in ieder geval enigszins bent gerustgesteld! En dat je de voortgang wilt kunnen volgen, begrijp ik ook volledig. Omdat dit geen alledaagse situatie is, vermoed ik dat het daarom ook wat moeilijker is om deze voortgang te kunnen volgen, ook omdat er meerdere partijen bij betrokken zijn. Deze feedback/wens neem ik natuurlijk wel mee want de wens is echt heel erg begrijpelijk! Ik hoop echt dat alles zo snel mogelijk wordt opgelost en mocht ik vanaf hier nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan ook vooral weten 💪🏻

Len B
Helper
  • June 1, 2026

Dus; beste KPN, hoe lang gaat het nog duren voor wij eindelijk eens (door kundige personen) worden geholpen.?

Op deze vraag kan ik geen antwoord op geven , wel een voorbeeld hoe KPN c.q. onderaannemer in sommige gevallen omgaat met de klanten.

Ik hoop dat een moderator je klachten opneemt met de desbetreffende deskundige van de KPN die je kan helpen.

Mij heeft een moderator wel voor een groot deel via deze weg kunnen helpen met het verhelpen van al mijn storingen.

Succes.