Skip to main content
Vraag

Glasvezel appartementen complex: geen verbinding tussen modem en NT mogelijk

• September 2, 2021
  • 33 reacties
  • 791 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

33 reacties

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2021

Nee, de modem moet in de woonkamer bij de tv blijven, daar zit de tv ontvanger ook op aangesloten en die kan niet in de meterkast. Volgens mij moet ik, als ik het goed heb, nu de KPN bellen , die moeten zorgen dat de glasvezel geactiveerd wordt, er moet nog een ander glasvezelkastje bij in de meterkast en daar moet ik een hele lange cat 6 kabel op aansluiten die vanaf de meterkast langs het plafond en vloeren helemaal naar de modem gaat. Dat is het volgens mij. Maar misschien kan dat wat u zegt ook. Geen idee eigenlijk. Wat is een superwifi?

• September 3, 2021

Je moet 1  utp kabel vanuit de meterkast waar de glasvezel binnenkomt bij het modem zien te krijgen, dan hoeft er aan je opstelling niks veranderd te worden, en een omzetting van koper naar glasvezel aanvragen, dan komt de monteur het aansluiten.

Misschien kun die lan kabel wel via de telefoon buis trekken als die in de meterkast binnen komt.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 3, 2021

Nee, de modem moet in de woonkamer bij de tv blijven, daar zit de tv ontvanger ook op aangesloten en die kan niet in de meterkast. Volgens mij moet ik, als ik het goed heb, nu de KPN bellen , die moeten zorgen dat de glasvezel geactiveerd wordt, er moet nog een ander glasvezelkastje bij in de meterkast en daar moet ik een hele lange cat 6 kabel op aansluiten die vanaf de meterkast langs het plafond en vloeren helemaal naar de modem gaat. Dat is het volgens mij. Maar misschien kan dat wat u zegt ook. Geen idee eigenlijk.

Inderdaad bij activatie komt er een glasvezel kastje bij in de meterkast. Daar komt ethernet uit en die gaat naar de rode aansluiting op de V10 modem(V10 verhuizen naar meterkast). Dan wordt hierop (op de V10)een superwifi aangesloten. En in de woonkamer komt op de oude plaats van de V10 een 2e superwifi te staan waarvan de ethernet verbonden wordt met de tv box van kpn. TV en internet signaal gaat nu via wifi door de lucht en probleem is opgelost.

Hou wel rekening met 3 230Volt aansluitingen in de meterkast voor NT kastje, V10 en Superwifi.

Geen lange kabel nodig dan.

wjb
Wijsgeer
  • September 3, 2021

Begrijp ik het goed dat het V10 modem naar de meterkast moet verhuizen vanwege de nieuwe glasvezel? Dus als het V10 modem richting meterkast gaat en daar komt een superwifi bij op ethernet en een andere superwifi bij de tv in de woonkamer dan is het probleem voor tv kijken toch opgelost zonder het trekken van kabels. Of mis ik iets in deze discussie? 

Eh ... €199,-.

wjb
Wijsgeer
  • September 3, 2021

Hou wel rekening met 3 230Volt aansluitingen in de meterkast voor NT kastje, V10 en Superwifi.

Dat kan ook met een stekkerblokje op één wandcontactdoos.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 3, 2021

Begrijp ik het goed dat het V10 modem naar de meterkast moet verhuizen vanwege de nieuwe glasvezel? Dus als het V10 modem richting meterkast gaat en daar komt een superwifi bij op ethernet en een andere superwifi bij de tv in de woonkamer dan is het probleem voor tv kijken toch opgelost zonder het trekken van kabels. Of mis ik iets in deze discussie? 

Eh ... €199,-.

Is via MP keuze zat.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 3, 2021

Ik zou gewoon de ExperiaBox houden waar die is en 1 UTP kabel vanaf de te plaatsen glasvezel modem trekken. Dan heb je tenminste gegarandeerd een goede verbinding. Bedraad is altijd beter dan draadloos, 

TV via WiFi laten lopen in een appartementencomplex waar waarschijnlijk tig verschillende WiFi netwerken aanwezig zijn die elkaar dwars zitten lijkt me geen goed plan. Zo “super” zijn die SuperWifi apparaten niet….

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 3, 2021

Bij ons staat de meterkast op ca. 3m van het appartement. Ik heb destijds 2 Cat5 kabels getrokken in de buis tussen meterkast en bel, en daarna verder.