Skip to main content

Sinds kort glasvezel 200 Mbps.(100+100 kado) Die snelheid haal ik ook makkelijk op Wifi 5 Ghz, up en down. Echter op 2.4 GHz ca 95 Mbps, dat is geen probleem, maar wat vooral vervelend is de bekabelde aansluiting ook 95 Mbps. Van alles geprobeerd incl. resetten, rechtstreeks aansluiten op V10 modem met de juiste kabels enz.

Kan het niet vinden wat de oorzaak is. Vooral omdat Wifi  5.0 Ghz dus wel de 200 Mbps haalt. Wel opvallend dat mijn buren precies hetzelfde probleem hebben. 

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Er zal een utp kabel stuk zijn. Die heeft 8 adertjes. Als er 1 los zit, dan doet die nog maar 100 mbit max.

Of u gebruikt een switch die maar 100 mbit aan kan.

Kijk niet naar de snelheid van de tv ontvangers van KPN. Want die kunnen ook maar 100 mbit aan.

Dus probeer het eens met een andere utp kabel rechtstreeks op het modem. Met niets er tussen.


Hallo Nick. Heb laptop, macbook en smart tv (ook rechtstreeks) met verschillende kabels getest, rechtstreeks op modem maar allemaal hetzelfde resultaat, 95 Mbps. Game PC's boven zitten wel achter een snelle switch maar ook daar hetzelfde resultaat.


Als u op WiFi 5 ghz wel gewoon 200 mbit haalt, dan moet het in de utp kabel zitten. Kan niet anders.


Dat zou je denken, maar ook met een nieuwe kabel hetzelfde verhaal. Evenals Wifi 2.4.  En mijn buren, zelfde dag aangesloten,  identiek probleem. 


Kunt u inloggen op de v10?

http://192.168.2.254


Ja kan inloggen

 


Heb je behalve een andere netwerkkabel ook al eens een andere poort geprobeerd op de modem @Ozzy0031 , je hebt tenslotte 4 poorten tot je beschikking.

 


Heb je behalve een andere netwerkkabel ook al eens een andere poort geprobeerd op de modem @Ozzy0031 , je hebt tenslotte 4 poorten tot je beschikking.

 

Heeft dit nog voor verbetering gezorgd, @Ozzy0031 ?


Reageer