Skip to main content

Hi, ik lees overal het proces bij aanleg van glasvezel in een wijk waar het nog niet lag, maar nergens info over het proces als er al glasvezel in de voortuin ligt. Ik heb glasvezel besteld maar het is mij nu onduidelijk of een afspraak met een monteur inbegrepen is die de losse kabel die nu in de voortuin ligt de woning inbrengt en het ‘kastje’ installeert. Wie kan me er meer over vertellen?

Hallo @WdW2023 via www.kpnnetwerk.nl  kun je via je adres/postcode de status van de aanleg zien.

Als daar staat dat de lijn is opgeleverd en je een provider kunt kiezen, kun je aan KPN, de provider, vragen om migratie van koper naar glas en wordt er een afspraak gepland voor omzetting.

Zie ook onderstaande link:

 


Hoi Jan, bedankt voor je reactie. Ik weet dat glasvezel mogelijk is op mijn adres en daarop heb ik een bestelling geplaatst. Mij is nu onduidelijk of KPN een afspraak met mij in gaat plannen (op hun initiatief dus) om glasvezel in de woning te brengen, of dat ik een afspraak met een monteur in moet plannen (mijn initiatief)


Als je glasvezel hebt besteld dan moet je toch een monteur krijgen? Heb je dat niet dan moet je kpn bellen en een monteur eisen :)

 

Hij komt dan langs constateerd dat de glasvezel nog niet binnen is. En hij moet kpnnetwerknl aansturen. En hij moet alvast de installatie voor bereiden

Als kpnnetwerknl langs is geweest glasvezel naar binnen brengt hoef je enkel aan te sluiten en je hebt internet. 

 

Maar als de eerste monteur geen goede voorbereidingen heeft gedaan. Dan moet je alsnog een nieuwe monteur aanvragen. 

 

Dit kan zeker 2 tot 3 weken duren.

Zeker met de komende feestdagen 


Hoi @WdW2023, als het goed is zou op de site van die JanD noemt ook terug te vinden moeten zijn dat de kabel in je tuin ligt. De onderaannemer van KPNNetwerk neemt dan nog contact met je op om het verder af te maken. Voor vragen kun je bij hen terecht.


Bedankt voor de antwoorden!