Skip to main content

Onlangs glasvezel besteld. Vandaag zal ik de modem krijgen en volgende week is gepland dat ik er dan gebruik van kan maken.

 

Nu is het mij niet duidelijk of er dan een monteur langs komt of dat ik na ontvangst van de modem alles zelf moet gaan installeren. Ik zie in de email van de levering dat ik een Box 12 en glasvezelkastje zal krijgen.

 

Wat is dat glasvezelkastje? Is dat een converter?

Wegens mijn eerdere geannuleerde bestelling van T-Mobile is er dus al een converter aangesloten op het glasvezelaansluitpunt.

 

Ik heb getracht de hulplijn van kpn te bellen voor meer info, maar dat is dus een nutteloze hulplijn; of bezet toon of direct na toetsen van keuze 2 voor overige vragen wordt er direct opgehangen...lekker lijkt T-Mobile wel 😡. Hopelijk gaat glasvezel en eigen voip wel werken bij kpn voor mij…

 

Tevens een vraag nadat de glasvezel kabel in de meterkast is getrokken en aangesloten op een glasvezelkast. Op YouTube filmpjes zag ik dat er achteraf nog metingen werden verricht met de centrale. Dit heb ik bij mij dus niet zien gebeuren. Is dit de normale gang van zaken of hebben ze dit achterwege gelaten bij mij. Bij T-Mobile had ik onstabiele internet.

 

Hoor graag enig/advies/ervaring over bovenstaande. Dank.

@FiberRookie 

Misschien is het onlangs verandert maar dit gebeuren liep/loopt zeker niet soepel. Zeker nu jij voor de communicatie een wat moeilijker situatie hebt met T-Mobile. 

Wat kan je doen:

  1. bellen naar 0800-0402 en zo gauw je de beantwoorder hebt (dit lijkt een mens maar is het niet) zeggen: “ik wil een medewerker spreken”. Jouw situatie is volgens mij te complex dat de AI applicatie dit kan oplossen.
  2. En nu je forum profiel invullen: https://forum.kpn.com/settings/profile zodat een moderator direct in jouw probleem kan duiken. 

Dank voor je reactie/advies.

 

Inmiddels modem en glasvezelkastje ontvangen. Bevestigde converter van T-Mobile en kabel verwijderd en met wat geluk paste het glasvezelkastje net door de krappe ruimte op de glasvezelaansluiting. Piece of cake; ziet er wel wat professioneler en eenvoudiger uit dan die van T-Mobile 😛

Nu dus paar dagen wachten tot de activatiedatum en een kind kan dus de was doen! Ben benieuwd!