Skip to main content

Hallo,

Ik heb ong 2 weken geleden glasvezel internet besteld met televisie en bellen met als startdatum 30 december, maar had er niet bij stilgestaan dat het aansluitpunt nu in de meterkast zit. Daarom heb ik zojuist met de klantenservice gebeld om te vragen hoe het zit met het doortrekken van een kabel naar de woonkamer. Dit komt voor eigen rekening zei de medewerker, ondanks de installatiegarantie, met kosten om en nabij de 70 euro.

Na het zien van wat andere topics hier heb ik nu alleen maar meer vragen over de status van het aansluitpunt die ik hoop hier beantwoord te krijgen, nl. moet er een monteur langskomen? En welke kosten komen voor mijn rekening ondanks de ‘installatiegarantie’? Dank alvast!

Status op de website van KPNnetwerk laat zien ‘glasvezel beschikbaar’. Een aantal foto’s om de situatie in de meterkast weer te geven:

Glasvezelaansluitpunt zoals recent opgeleverd

 

Koperdraad naar de woonkamer, ik schat zo een 12-15m
Enige wcd in de meterkast


​​​​​​

Hoi @MK.KPN, dat is inderdaad het glasvezelaansluitpunt. Je krijgt een kastje (de NT) die je daar zelf overheen kunt schuiven en daar kan je het modem (de KPN Box) op aansluiten. De UTP-kabel tussen het glasvezelkastje kan vanaf hier naar de woonkamer gaan om het modem daar aan te sluiten. 

Het is een bestelling waarbij geen monteur nodig is, het is allemaal zelf aan te sluiten. Als je liever toch een monteur wilt kan dat, daarvoor kan je ons bellen op 0800-0402.