Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik probeer al vanaf januari van dit jaar voor mijn vriendin in Nijmegen een glasvezelaansluiting in haar huis te realiseren. Er hoeft feitelijk alleen nog een kabel van de meterkast naar het modem getrokken te worden en het abonnement omgezet te worden zij is al KPN-klant. 

 

Veel gebeld en al paar monteurs geweest die steeds braaf foto`s maken en zeggen we komen terug….. je raadt het al er gebeurt verder niets….

 

Enig idee hoe ik dit proces nu echt in de versnelling kan krijgen?

Hoi @Pascal54 . Welkom op het forum.

Dat kan ik zonder meer informatie niet zeggen.  Er hangt wel een glasvezelkastje? Heb je desnoods foto's?


Hoi Erwin.

Er is een aansluiting/kastje  voor glasvezel in de meterkast. Die is al lang geleden geplaatst.

Ik ga kijken of ik een foto kan bemachtigen.

Wat heb je nog meer nodig aan informatie?


Erwin ik heb een paar foto`s.

 


Hallo @Pascal54 als er al een aansluiting in de meterkast zit kun je via www.kpnnetwerk.nl  via postcode/huisnummer de status opvragen van de aansluiting. Als je dan ziet dat de lijn is opgeleverd en je een provider kunt kiezen, kun je bij KPN, de provider, waar dit forum van is, vragen of ze je koper-aansluiting willen migreren naar glas, dan wordt er een afspraak ingepland voor een monteur.

Succes.

 


Je kan het beste zelf voor een netwerkkabel zorgen van het glasvezel punt naar de plek waar je de experia box hebt of wilt.

Dat is niet gratis en niet iedere monteur gaat de boormachine hanteren. 

Hier moet wel een monteur komen voor het zwarte glasvezel kastje. Met dat witte kastje werkt de glasvezel nog niet. Er is wel al een stopcontact in de meterkast voor het glasvezel kastje?

Van af Netwerk kastje met de kabel naar de experia box. 


Dank voor de informatie!

Er is stopcontact aanwezig dus ga maar KPN bellen.


Mocht je er niet uitkomen, laat het hier even weten. Misschien kan ik je/jullie verder helpen.