Skip to main content

Bij ons in de wijk is recent glasvezel gelegd. Na een maand kwam er iemand van KPN aan de deur die aangaf dat hij wilde controleren of binnen alles goed was gemonteerd. Ik twijfelde een beetje om hem binnen te laten, aangezien ik hier vanuit KPN niets over had gehoord. Maar toch maar gedaan.

Na een korte controle begon zijn verhaal alleen op een sales verhaal te lijken waarbij hij glasvezel van KPN wilde aansmeren. Toen ik aangaf dat we net hadden verlengd bij Ziggo was hij snel vertrokken.

Mijn vraag is dan ook; controleren ze echt of is dit een manier om makkelijker glasvezel te verkopen? Hij had volgens mij geen KPN Netwerk jas aan, dus het lijkt nu op het laatste. Ik voelde me er in ieder geval niet goed bij. 

Hallo @Henniey heb je naar zijn ID gevraagd?

 


NetwerkNL komt met enige regelmaat achteraf controleren of het allemaal juist is gedaan. Zelfs bij KPN kan er wel eens na een monteursafspraak iemand komen om het werk te controleren. Dit is om de kwaliteit te waarborgen. Wel zullen ze altijd een company card met naam en foto bij zich hebben waar u om kan vragen. 


Hallo @Henniey heb je naar zijn ID gevraagd?

 

NetwerkNL komt met enige regelmaat achteraf controleren of het allemaal juist is gedaan. Zelfs bij KPN kan er wel eens na een monteursafspraak iemand komen om het werk te controleren. Dit is om de kwaliteit te waarborgen. Wel zullen ze altijd een company card met naam en foto bij zich hebben waar u om kan vragen. 

Hoi @Henniey . Jan En Ik_hussel geven essentiële informatie. Als je het niet vertrouwd kun je altijd naar identiteit vragen. En voel je zeker niet verplicht om mensen binnen te laten.

Het feit dat het ombuigt naar een verkoop gesprek vind ik zelf merkwaardig en zou niet de insteek van zo'n controle moeten zijn.Â