Skip to main content

Goedemiddag,

 

Even in het kort:

Het PON lampje op de glasvezelmodem blijft knipperen, mijn glasvezel aansluiting doet het nog steeds niet.

 

De lange versie (sorry voor de cynische - sarcastische toon. Inmiddels ben ik sinds oktober afgelopen jaar bezig om glasvezel in huis te krijgen en bij elke stap gaat het fout (eerst KPN Netwerk/VW Telecom, nu hier...). Wet van Murphy dingetje?):

 

Sinds 1 juni zou mijn glasvezel abonnement ingegaan moeten zijn. In mei is er reeds een monteur geweest om de glasvezelmodem op te hangen. Hier knipperde het PON lampje. Dit was niet goed. Hij heeft overlegd met de centrale, er kon op dat moment niks aan gedaan worden. Er zou contact op genomen worden.

 

Er is geen contact meer opgenomen. Na zelf contact op te nemen (uiteraard eerst in de wacht staan) kreeg ik te horen dat het lampje op 1 juni vanzelf zou moeten gaan branden, anders even de stekker er uit, minuutje wachten, er weer in, komt helemaal goed.

 

1 juni… Geen glasvezel.

 

Uiteraard weer gebeld, er moest toch nog een monteur komen. Zo gezegd, zo gedaan, monteur is langs geweest en heeft de modem vervangen. Dit mocht helaas niet baten. Hij wist me te vertellen dat het toch wel een terugkerend probleem is, die PON lampjes. Ik moest geduld hebben, KPN is er mee bezig, wordt aan gewerkt, ze nemen contact op zodra hij het doet.

 

29 juni werd ik gebeld met het verlossende nieuws. Meneer, het werkt, het lampje stopt met knipperen en  brandt eindelijk, u heeft glasvezel. Opgetogen ga ik naar huis en wat tref ik aan? Een knipperend PON lampje. ‘Oh, maar dan even resetten'. Stekker er een minuutje uit gelaten, weer aangezet en ja hoor, hij knippert nog steeds. Dan de klantenservice bellen: Oh, hebben wij u gebeld? Daar zie ik geen notitie van. Wij weten van niks, maar ik kan u wel proberen te helpen. Heeft u de stekker er al uit gehaald? Jahoor, één minuut. Oh, zullen we het twee minuten proberen?

 

Dat werkte dus ook niet. De beste mevrouw heeft me doorverbonden met KPN Netwerk, en na wéér in de wacht te hebben gestaan vertelden die me dat ze in mei de verbinding hebben opgeleverd, dus dat het aan de provider lag en ze niks voor me kunnen doen.

 

 

Nu dus mijn vraag. Hoe en wanneer wordt dit opgelost?

Ik ben er inmiddels een beetje klaar mee en wil alles gewoon aan kunnen sluiten zoals het hoort. Ik ben zo ver dat ik er over nadenk om na 7,5 jaar over te stappen omdat ik het gevoel heb dat bestaande klanten iets te hard voor lief worden genomen.

Ok, het zal allemaal wel,:joy: .

 

 

M'n vriendin belt net dat de monteur langs is geweest en in twee minuten klaar.

 

Hij heeft de stekkers er uit getrokken, kabeltje er in gestopt, stroom er weer op en vervolgens de reset knop op de xperiabox ingedrukt en nu werkt het.

 

Afgelopen weekend dit zelf ook al drie keer gedaan, blijkbaar heeft hij magische handen die ik niet heb, het werkt nu, niet meer over nadenken, het zal wel.:grin:

Waarschijnlijk mompelde de monteur er nog een oude hocus pocus spreuk bij. Dat was jij vergeten. ;-)

In ben in ieder geval blij dat het nu aan de praat is. Mocht er in de toekomst iets zijn, weet je mij te vinden.