Skip to main content

Vandaag in het glasvezelaansluitpunt in mijn woning gemonteerd en aangesloten.
(Middelburg-Delta-Spie)
Ik heb een Internetabonnement van KPN.
Neemt KPN zelf contact op om e.e.a. over te zetten, of hoe gaat het nu verder ?

 

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder/delta-fiber-nederland.htm

Kpn levert niet glasvezel via het netwerk van Delta. 

Op koper blijven of overstappen naar Delta...


Dan heb ik dus niks aan glasvezel !
Delta is geen optie. Slechte service ervaringen.
Als ik dat geweten had had ik geen aansluiting genomen.


Als het leggen van de aansluiting maar aan 1 bedrijf wordt gegund zouden ze iedere provider moeten
accepteren lijkt me. Heeft de politiek weer zitten slapen ?


Tja, KPN mag wel op de glasvezel van Delta als ze maar betalen. En dat willen ze niet. En Delta gaat zijn glasvezelnetwerk niet voor nop aan KPN “uitlenen”.

Heeft helemaal niks met politiek te maken, maar met commercie.

 

Maar bij mij werd destijds heel duidelijk gecommuniceerd dat bij overstap op glasvezel het geen optie was om bij KPN te blijven als provider. Deze informatie is bij jouw duidelijk niet aangekomen.

 

 


Gaat KPN dan zelf (ook in Zeeland) glasvezel aanleggen ?

 


Meestal niet. Als er al een glasvezelnetwerk ligt is het meestal commercieel niet aantrekkelijk om er een tweede naast te leggen. Als je per se KPN wilt moet je dus hopen dat er op enig moment toch een samenwerking tussen de partijen komt.


Het is nog niet voorgekomen dat in Delta (zeelandnet) gebied ook een andere partij als T-mobile (waar kpn ook niet op levert) of KPN Netwerk glasvezel aanlegt. Nog nergens gelezen. 

Wel komt het vrij regelmatig voor dat er 2 glasvezelnetwerken komen. Maar dan vaak die van T-mobile en die van KPN Netwerk. Nu bv in Delft.

Hier wordt glasvezel aangelegd door Glaspoort. Daar werkt kpn, gelukkig, wel mee samen. Maar in de naburige gemeente is het ook Delta Fiber. Gelukkig heb ik al van velen gehoord dat ze veelal bij hun ‘eigen’ provider blijven. Vaak Ziggo danwel kpn.

Hier vind je met welke glasvezelbedrijven kpn samenwerkt danwel op levert.

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder.htm


Alsof je alleen nog maar over een rijksweg mag rijden in een Fiat…………
Dit slaat toch nergens op.
Ik zit al lang bij KPN en zou dus nu gedwongen worden om daar weg gaan.
Dat gaan we echt niet doen.
 


Dan blijft het dus gewoon zo zoals het nu is. Over het koperdraad dus.


Alsof je alleen nog maar over een rijksweg mag rijden in een Fiat…………

Het is geen rijksweg, want een rijksweg is - de naam zegt het al - aangelegd door het rijk. Het rijk legt geen Glasvezel aan. Glasvezel word aangelegd door private bedrijven. Dus het is een "eigen weg". Waarop de eigenaar tol heft. Een tolweg dus. En KPN vindt de tol te hoog en heeft geen zin om die te betalen. Andersom is het ook zo: Caiway levert niet over het KPN netwerk. Want ook het netwerk van KPN is een tolweg waarop Caiway zou moeten betalen.


Een zwaar gesubsidieerde priveeweg dus.

Geen enkele communicatie geweest over het e.v.t. uitsluiten van partijen of andere beperkingen.. Een vorm van bedrog dus.
Nu zit ik met een nutteloze aansluiting.
Klinkt overigens wel als de Delta die ik nog ken van de Zonnepaneelactie destijds. Was ook
alleen maar klanten binnenhalen en dan wegwezen.




 


Geen enkele communicatie geweest over het e.v.t. uitsluiten van partijen of andere beperkingen.. Een vorm van bedrog dus.

Hoezo een vorm van bedrog?


Opzettelijk verzwijgen dat er beperkingen zijn.

 


Opzettelijk verzwijgen dat er beperkingen zijn.

Ik zie niet in wie wat opzettelijk verzwegen heeft.

Ik denk juist dat je zelf verzuimd hebt om de (on)mogelijkheden te onderzoeken en je daarover gedegen hebt laten informeren.


Er valt niks te onderzoeken wanneer er maar 1 aanbieder is.


Er valt niks te onderzoeken wanneer er maar 1 aanbieder is.

Dan had je dus moeten weten dat KPN geen diensten biedt via het netwerk van Delta.


Hou er maar over op als je het niet wil snappen.


Hou er maar over op als je het niet wil snappen.

Delta en KPN hebben echt niets verzwegen hoor, je bent zelf vergeten om er naar te informeren.


Ja maar waarom moeilijk doen, op 16 maart 2022 zijn er gemeenteraadverkiezingen. De Gemeente blijft verantwoodelijk voor elke aansluiting in jouw gemeente. 

Dus gewoon dit even schrijven aan wat plaatselijke kranten (vergezeld van een cc aan de plaatselijke politiek partijen). Let op hoe snel sommige dingen in een heel ander perspectief komen te staan.

Los van wie er zich aan huidige regels houdt of niet.  

 


Ja maar waarom moeilijk doen, op 16 maart 2022 zijn er gemeenteraadverkiezingen. De Gemeente blijft verantwoodelijk voor elke aansluiting in jouw gemeente. 

Dus gewoon dit even schrijven aan wat plaatselijke kranten (vergezeld van een cc aan de plaatselijke politiek partijen). Let op hoe snel sommige dingen in een heel ander perspectief komen te staan.

Los van wie er zich aan huidige regels houdt of niet.  

 

Waar haal je vredesnaam vandaan dat een gemeente iets te maken zou hebben met de nutsaansluitingen. Sorry maar dat is echt totale onzin.

@01 Max KPN zal wellicht wel naast Delta gaan aanleggen. Zij willen namelijk het gehele kopernetwerk vervangen voor glasvezel voor 2027/2028(op ca 10% buitengebieden na).

Als zij inderdaad niet tot overeenkomst komen met Delta over huren van de lijnen, dan komt er een eigen KPN glasvezelnetwerk, zoals al in Terneuzen, Vlissingen, Goes en enkele andere Zeeuwse plaatsen gaande is.

Overigens zijn er meer aanbieders op het netwerk van Delta maar niet heel veel meer.. 

https://www.deltafibernetwerk.nl/

 


De politiek hoort hier volgens mij volledig onpartijdig tegenover te staan. Die mag lijkt mij geen voorkeur hebben in een bepaald netwerk. Delta Fiber heeft even veel rechten om ergens een netwerk aan te leggen als KPN.


 


Waarom zie ik dit dan als kpn geen glasvezel legt via delta .

 

 


Waar heb je deze informatie gevonden @Betty11 ? Lijkt me stug dat dit op de site van delta of kpn staat, maar misschien heb ik wat nieuws gemist.

EDIT: ziggo klopt sowieso niet want die leveren over hun coax kabel, onderstaande is van KPN.

Dit zegt kpn.com over de samenwerking met DELTA

 

 


Misschien bij de Google zoekresultaten. Als je zoekt op "Welke providers via Delta Fiber?", dan staat dit tussen de zoekresultaten:

Daaronder staat die vraag ook. Bij @Betty11 zal die vraag er misschien boven staan. Verwarrend...


Google:

Mensen vragen ook

Welke provider op DELTA glasvezel?

Het bedrijf is onderdeel van het Zweedse investeringsfonds EQT, samen met de merken Caiway, Glasvezel Buitenaf en Zeelandnet. Delta Fiber Nederland werkt niet met KPN samen bij de aanleg van het glasvezelnetwerk. Wel kun je gebruik maken van het normale KPN-netwerk voor internet, televisie en vast bellen.