Skip to main content

GLASVEZEL DOORTREKKEN NAAR MODEM OF AANSLUITPUNT  IS TOCH NIET GRATIS VOLGENS MONTEUR.

Ik heb geen glasvezel gevraagd. Ik hoef geen glasvezel abonnement. Maar ik kreeg voor de 2e keer een mail dat er een monteur komt om de glasvezel vanuit de meterkast in de gemeenschappelijke portiek door te trekken naar binnen in het appartement. De 1e monteur zei dat ik daarvoor moet betalen. Hij dacht een paar honderd euro maar wist het niet precies. KPN verwijst naar het kastje (KPN Netwerk). KPN Netwerk wist het niet en zou mij terugbellen en inspreken als ik niet thuis was. Ik ben niet gebeld en niemand heeft ingesproken. Ik wil geen glasvezel voor een paar honderd EURO en ik hoef geen glasvezel abonnement. KPN zegt dat ik de monteur niet kan afzeggen. Maar ik heb helemaal nooit hierom gevraagd. Bij KN Netwerk zit je heel lang in de wacht en ze weten niet of het wel of niet gratis is. Geen kennis van zaken. IK wil geen monteur voor glasvezel behalve als het doortrekken gratis en netjes is.

Hoe is de situate nu, in de gemeenschappelijke ruimte ?
Wat en hoe zit de aansluiting of ligt er een kabel los ?
Zijn ze nieuw bezig of heeft u in het verleden geweigerd ?


@Jaque Walker 

Waarom start met zo'n schreeuwerige zin.

Het forum is een klanten helen klanten forum.

Moderator kijk wel mee en helpt ook.

 

Tot het standaard punt, meestal meterkast, is het gratis.

En kan je daar de KPN modem / router niet plaatsen?

En zelf een UTP kabel naar een ander punt trekken en eventueel daar met een switch verder gaan.

(let wel dat je in dat geval een switch neemt die IGMP snooping ondersteund.)😉


@Jaque Walker

Tot het standaard punt, meestal meterkast, is het gratis.

En kan je daar de KPN modem / router niet plaatsen?

Aangezien dit in de gemeenschappelijke portiek is lijkt me dat niet wenselijk.
Je zal eerder aan een UTP kabel moeten denken vanaf het ONT naar de woning om het modem op aan te sluiten.


Hallo @Jaque Walker ,

 

 

Ik heb geen glasvezel gevraagd. Ik hoef geen glasvezel abonnement. Maar ik kreeg voor de 2e keer een mail dat er een monteur komt om de glasvezel vanuit de meterkast in de gemeenschappelijke portiek door te trekken naar binnen in het appartement. 

Je kunt de aanleg weigeren. Maar als de aanleg niet op jouw verzoek gebeurt, kan het jou nooit geld gaan kosten. 

Op dit forum kom je niet verder. De aanleg gebeurt door/via KPN Netwerk. Je zult toch met hun contact moeten opnemen als je twijfelt aan de gratis aanleg.

https://netwerk.kpn.com/service-en-contact/


U kunt het wel weigeren, maar op de lange duur word uw verbinding over de telefoonlijn een keer afgesloten. Als die glasvezelaansluiting van u al een paar jaar in die gemeenschappelijke ruimte aanwezig is, dan kon dat moment van afsluiten wel eens niet zo lang meer duren.

Volgens mij zou KPN de UTP kabel gratis moeten verzorgen. Immers KPN wil dat u over gaat naar glasvezel, niet u zelf. Maar monteurs willen denk ik hier hun vingers niet aan te branden en durven het misschien niet te garanderen…

Misschien kan een KPN medewerker daar iets over zeggen?

Op dit forum kom je niet verder. De aanleg gebeurt door/via KPN Netwerk. Je zult toch met hun contact moeten opnemen als je twijfelt aan de gratis aanleg.

Als glasvezel netjes in de gemeenschappelijke ruimte afgemonteerd zit, dan is KPN Netwerk klaar. De UTP kabel naar de woning moet KPN provider verzorgen.


U kunt het wel weigeren, maar op de lange duur word uw verbinding over de telefoonlijn een keer afgesloten. Als die glasvezelaansluiting van u al een paar jaar in die gemeenschappelijke ruimte aanwezig is, dan kon dat moment van afsluiten wel eens niet zo lang meer duren.

Volgens mij zou KPN de UTP kabel gratis moeten verzorgen. Immers KPN wil dat u over gaat naar glasvezel, niet u zelf. Maar monteurs willen denk ik hier hun vingers niet aan te branden en durven het misschien niet te garanderen…

Misschien kan een KPN medewerker daar iets over zeggen?

Op dit forum kom je niet verder. De aanleg gebeurt door/via KPN Netwerk. Je zult toch met hun contact moeten opnemen als je twijfelt aan de gratis aanleg.

Als glasvezel netjes in de gemeenschappelijke ruimte afgemonteerd zit, dan is KPN Netwerk klaar. De UTP kabel naar de woning moet KPN provider verzorgen.

Vandaar mijn vragen, grappig dat meningen / antwoorden zonder enige info al gegeven wordt door sommige hier op het forum. Hoe stuur je mensen met niks het bos in…


Misschien kan een KPN medewerker daar iets over zeggen?

Zonder de situatie precies te weten is dat heel moeilijk.

Als de glasvezel al aangesloten is en verplaatst moet worden, worden daar kosten voor gerekend: Ik wil mijn glasvezelaansluiting verplaatsen, kan dat?

Als het gaat om een UTP kabel van het glasvezelkastje naar het modem kan een monteur dat aanleggen. Het kan zijn dat daarvoor materiaalkosten worden berekend, afhankelijk van de lengte. Op afstand zonder te weten hoe het er precies uitziet is dat heel moeilijk om te beoordelen, een monteur op locatie kan dat met zekerheid zeggen.


Reageer