Skip to main content

Wij hebben een Experiabox V8, en sinds een aantal maanden last van wegvallend internet (glasvezel). Soms gaat het een dag goed, dan weer twee keer per dag mis. Modem uit-aan verhelpt het probleem eigenlijk altijd. Het probleem lijkt zich wel steeds vaker voor te doen, vandaar dat ik mij nu hier meld. Is het misschien toch eens tijd om de Experiabox V8 te vervangen? Is er iets aan de KPN-kant dat niet helemaal lekker loopt? Is er iets dat ik over het hoofd zie? Ik hoor het graag.

Situatie:

  • Experiabox V8 in de meterkast, meegeleverde LAN-kabels gebruikt
  • Doorgaans Wifi verbinding naar mobiele telefoons, laptop.
  • Via ethernet is een router aangesloten, van daaruit LAN naar pc en LAN naar laptop, en wifi naar mobiele apparaten.
  • (Overigens valt Wifi ook uit, lampje Wifi brandt dan nog wel op Experiabox, na uit- aanzetten is ook Wifi verbinding weer terug. Ik weet dat Wifi niet goed getest kan worden/geen support, maar lijkt me toch belangrijk om even te melden in het kader van de troubleshoot....)

Wat we hebben getest/gedaan:

  • Om te testen/de extra router uit te sluiten hebben we de pc boven ook rechtstreeks op de Experiabox aangesloten (weliswaar met lange kabel, niet met de meegeleverde korte kabel, we werken niet graag in de gang...)
  • Experiabox gereset 
  • Extra router gereset/ tijdelijk weggehaald
  • Glasvezel NT kastje stroomloos gemaakt
  • Laatste keer dat het probleem zich voordeed was alleen het voice-lampje uit op de Experiabox, rest brandde groen (maar dus geen internet)

Juist omdat Experiabox V8 uit- en aan zetten het probleem eigenlijk altijd verhelpt vraag ik me af of vervangen van de Experiabox het probleem zou kunnen oplossen.

 

Ik hoor het graag!

Je kan de experia box via de wifi manager omwisselen voor een nieuwer modem.De v8 kan soms nog heel goed werken maar die dingen zijn natuurlijk al op leeftijd en kunnen natuurlijk problemen veroorzaken.


voor de wifimanager moet je overigens je eigen router tijdelijk even weg halen en met de wifi van de V8 zelf verbinden.


Dank voor de tip. De Wifi manager leek mij naar een monteur te sturen, toen ben ik daar maar mee gestopt. Moet ik wellicht een andere route kiezen?


je kan proberen 0800-0402 te bellen en het daar te vragen.Ik durf niet met 100% te zeggen dat het lukt maar probeer het maar gewoon.


Dank voor de tip. De Wifi manager leek mij naar een monteur te sturen, toen ben ik daar maar mee gestopt. Moet ik wellicht een andere route kiezen?

Hallo @MF_ , je kunt de wifi-manager op een ander tijdstip nog een keer herhalen, als er dan weer een monteur geadviseerd wordt, wel laten komen.

Als er dan iets aan de KPN-apparatuur mankeert (modem en/of glasvezelkast) dan is het gratis anders kan het geld gaan kosten, want wifi valt niet onder de verantwoording van KPN.

 


Dank voor de tip. De Wifi manager leek mij naar een monteur te sturen, toen ben ik daar maar mee gestopt. Moet ik wellicht een andere route kiezen?

want wifi valt niet onder de verantwoording van KPN.

 

Dank voor je reactie, maar svp goed lezen voor je reageert. Ik heb géén Wifi problemen! 


Dank voor de tip. De Wifi manager leek mij naar een monteur te sturen, toen ben ik daar maar mee gestopt. Moet ik wellicht een andere route kiezen?

want wifi valt niet onder de verantwoording van KPN.

 

Dank voor je reactie, maar svp goed lezen voor je reageert. Ik heb géén Wifi problemen! 

Hallo @MF_ ik reageer naar aanleiding van jouw gebruik van de wifi-manager. Als je geen problemen met de wifi hebt is het gebruik van de wifi-manager ook zinloos.

 


Dank voor de tip. De Wifi manager leek mij naar een monteur te sturen, toen ben ik daar maar mee gestopt. Moet ik wellicht een andere route kiezen?

want wifi valt niet onder de verantwoording van KPN.

 

Dank voor je reactie, maar svp goed lezen voor je reageert. Ik heb géén Wifi problemen! 

Hallo @MF_ ik reageer naar aanleiding van jouw gebruik van de wifi-manager. Als je geen problemen met de wifi hebt is het gebruik van de wifi-manager ook zinloos.

 

Beste Jan, ik heb hier geen tijd voor. Dank voor je aanvullingen, maar de wifi manager is een ding wat door KPN gelanceerd wordt op het moment dat het automagisch je verbinding gaat controleren. 

Voor de zekerheid verwijs ik jou en andere lezers nogmaals naar mijn eerste post, daar staat (denk ik) alles in wat men moet weten. (Heel zeker ben ik daar niet van, want ik werk inmiddels al 10 jaar niet meer bij KPN backoffice, dus mijn kennis zal wel wat verouderd zijn.) 


Beste Jan, ik heb hier geen tijd voor. Dank voor je aanvullingen, maar de wifi manager is een ding wat door KPN gelanceerd wordt op het moment dat het automagisch je verbinding gaat controleren. 

Voor de zekerheid verwijs ik jou en andere lezers nogmaals naar mijn eerste post, daar staat (denk ik) alles in wat men moet weten. (Heel zeker ben ik daar niet van, want ik werk inmiddels al 10 jaar niet meer bij KPN backoffice, dus mijn kennis zal wel wat verouderd zijn.) 

Ik bedoelde het ook om via de wifi manager het modem om te wisselen @JanD .Maar bellen kan natuurlijk ook.


Hallo @MF_, welkom op het KPN forum! Je hebt last van een wegvallende verbinding, begrijp ik. Dat is natuurlijk behoorlijk lastig. Je hebt zelf ook al één en ander geprobeerd, heel fijn. Ik heb daarom gelijk jouw verbinding doorgemeten, maar die ziet er goed uit. Ik zie momenteel geen verbrekingen. Dat betekent ook dat ik momenteel weinig meer voor je kan betekenen. Mijn advies zou daarom zijn, om telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 0402 op het moment dat jouw verbinding weer wegvalt. We kunnen dan direct naar jouw verbinding kijken. Het forum is daar geen geschikte plek voor, daar wij niet 24/7 aanwezig zijn en het soms dus even kan duren voor je weer een reactie van één van de moderators krijgt.