Skip to main content

Na heel wat en heen en weer gedoe met Ziggo (monteurs die niet de inpandige internetkast inkunnen ondanks het ontvangen van sleutels volgens de verhuurder en steeds een nieuwe afspraak moeten inplannen) besloten mijn abonnement dan maar te annuleren.

Over naar KPN zodat ik hopelijk eindelijk internet op mijn adres kan ontvangen. 30 dec KPN gebeld, 4 januari is de aansluitdatum. Duurt nog even denk ik dan, maar hopelijk gaat nu alles goed. Ook kan ik ipv de 100 Mbits die ik wil hebben voor dezelfde actieprijs 6 maanden 1Gbits (Hussel Internet) ontvangen, dus besluit ik dat te nemen. 

1 januari ontvang ik een mailtje dat er extra onderzoek nodig is, de aansluitdatum is nu 11 januari. Na wat gegoogle en meelezen van topics op dit forum, lees ik dat zo'n extra onderzoek ook weer lang kan duren. Ik heb voor werk met spoed een internetverbinding nodig en kan niet weer blijven wachten. 

Ik overweeg nu de snelheid te laten verlagen naar 100 Mbits, maar weet niet of dit het probleem van extra onderzoek zou oplossen? 

 

Graag een oplossing?

Welkom op het forum hier! 🙂 je gaat zo te lezen op glasvezel. Heb je in huis al een glasvezel kabel en kastje? Kun je eens foto’s maken van de aansluiting?


Hi King006, bedankt. 

Hierbij wat foto's van de aansluiting en het kastje. 


Ik zie linksonder ook gewoon een Ziggo aansluiting in je meterkast. Waarom moeten ze dan nog in een centrale kast?


misschien komen al die ziggo kabels binnen in 1 kast 


De monteur van ziggo zei dat er nog een handeling moest worden uitgevoerd omdat er een beveiliging zit op de kabels waardoor het internetsignaal niet doorkomt. Het gebouw is nog nieuw, begreep dat het daarmee te maken had. 


Dank! In je huis is alles ‘gereed’ voor glasvezel. Waarschijnlijk is de straatkast buiten nog niet gereed voor sneller internet of überhaupt internet. Heb je al eens gekeken op kpnnetwerk.nl wat die aangeeft?


Heb het gelijk even gecheckt op kpnnetwerk.nl, er schijnt gewoon glasvezel beschikbaar te zijn.

 

Ik vroeg me dus ook af of 1 Gbit/s misschien te snel is en wilde het daarom laten terugzetten naar 100 Mbit/s. Weet jij misschien of dit kan als de bestelling nog niet klaar is? Heb nu ook geen idee of ik het installatiepakket überhaubt nog krijg deze week.


Iemand nog tips voor wat ik nu het beste kan doen om zsm een internetverbinding te krijgen? (mijn dank is groot)


als je echt asap internet nodig hebt 

een 4g5g abbo nemen met unlimited data en die gebruiken voor je computer zei het via 4g router/dongle/hotspot telefoon


Of je buren even vriendelijk aankijken. Vaak rijkt hun wifi tot in jouw woning.

Op veel modems kan een gastnetwerk. Dat kunnen ze dan aanzetten voor je bijvoorbeeld.

Ik vrees dat je eigen aansluiting niet versnelt kan worden. Noch kpn, noch Ziggo.


Ah, bedankt voor het meedenken. Heb de bestelling nu maar geannuleerd en een nieuwe geplaatst met een 100 Mbit/s snelheid. Benieuwd of dit beter zal gaan. 


Dat hoop ik ook!

Overigens is 100 Mb/s meer dan voldoende snelheid. Ook voor videovergaderen. 

Hier al zoom meetings met 10 deelnemers gehad op 70⬇️/30⬆️ Mb/s via DSL (koper). 


O wow, inderdaad meer dan voldoende. Had 1Gbit/s ook puur genomen voor de aanbieding nu haha, zou daarna weer terugswitchen naar 100 Mbit/s. Maar goed, zal hier nog een update plaatsen. Alvast bedankt voor alle hulp iedereen. 


Hopelijk heb je nu snel een verbinding 😃


Ik heb even meegekeken @dPanda, ik zie dat je vanaf morgen zelf kan aansluiten. Lukt dat niet, bel dan even met 0800-0402. Dat is dan de snelste manier om een monteur in te plannen. 

Je mag het ook hier laten weten dan, dan plan ik een monteur. 

Hoor in ieder geval graag of het morgen werkt. 


Hi @Bart_Z, (heb gisteren het pakket ontvangen en) kan morgen inderdaad gaan aansluiten. Zal je op de hoogte houden. 


Ik ga er vanuit dat je geen problemen daarmee zal ervaren. Hoor het graag. 


@Bart_Z ik probeer nu alles aan te sluiten, maar op Mijn Kpn staat dat de bestelling geannuleerd is. Aansluiten gaat dus niet


@dPanda,

Ga toch eens verder met aansluiten? Wellicht dat Mijn KPN nog je oude geannuleerde bestelling ziet staan. 


@dPanda,

Ga toch eens verder met aansluiten? Wellicht dat Mijn KPN nog je oude geannuleerde bestelling ziet staan. 

Dit moet het zijn. 

Lukt het met aansluiten? Ik zie nog geen actief modem namelijk. 


Hi @Bart_Z heb de klantenservice gebeld, moest wachten tot ik een SMS kreeg dat er glasvezel is, omdat ook de klantenservice dacht dat er wellicht orders door elkaar worden gehaald door MijnKPN

. Heb wel aangesloten, zie foto's. (Heb ik iets verkeerd gedaan?)


Ergens verkeerd op geklikt op je reactie trouwens, het is nog niet opgelost. 🙃 


Update: heb nu een verbinding. Net het SMS'je ontvangen en alles werkt prima. Iedereen nogmaals bedankt voor alle hulp en tips! 


Hè, heerlijk 👌

Geniet ervan. En euh, … werk ze.


Hi @PeterG dankjewel! Fijn weekend alvast