Skip to main content

 Vorige week donderdag is glasvezel bij mij thuis geïnstalleerd, maar ze zijn niet verder gekomen dan het witte kastje waar de glasvezeldraad in opgerold zit. Volgens de mail die ik van KPN kreeg dat ik nu mijn spullen kan installeren moet er een zwart kastje in de meterkast zitten waar een UTP kabel in kan. Dat zit er niet. De monteur heeft verder ook niets gecommuniceerd. 

 

KPN gebeld, maar die kon me niet helpen en geen monteur inplannen vanwege een wachtstatus bij KPN Netwerk. KPN Netwerk gebeld; die geven 5 opties in het menu;

 

Optie 1; ik wordt doorverbonden naar het bedrijf dat de glasvezel gemonteerd heeft. Die zijn aardig chagrijnig en geven aan dat KPN Netwerk dit moet doen

Optie2; Verbreekt automatisch de verbinding

Optie 3; verbreekt automatisch de verbinding als ik niet voor storing kies, kies ik storing dan wordt ik weer doorverbonden naar de chagrijnige installateurs

Optie 4; verbreekt automatisch de verbinding

Optie 5; gaat over DSL en geeft een wachttijd van meer dan 20 minuten….

 

Zucht, voorlopig nog maar geen glasvezel

Dat is volgens mij redelijk normaal. Tussen het plaatsen van dat witte kastje en daadwerkelijk een werkende verbinding kan soms maanden tussen zitten. Het gebeurt maar zelden dat het in 1 keer afgemaakt word en de verbinding meteen werkt.


Anders ook even bellen met de verhuisdesk, zij kunnen de doorlooptijd soms ook beter inzien.


Ik kreeg het zwarte kastje tegelijk met de installatie van het witte kastje. En binnen 3 kwartier was de lijn ook actief. Het kan dus wel.

Heb je wel het hele installatiepakket ontvangen?


Je hebt 2 eindes aan een draadje, dus ook in het kpn domein. 


Als het einde van het KPN-draadje nog niet is afgemonteerd, is het wel vreemd dat de mail al is verstuurd dat @Beeek zijn spullen kan gaan installeren.


Als het einde van het KPN-draadje nog niet is afgemonteerd, is het wel vreemd dat de mail al is verstuurd dat @Beeek zijn spullen kan gaan installeren.

Die mail komt volgens mij van KPN Netwerk. Iemand die bijvoorbeeld bij Solcon of Budget Internet zit zal deze mail ook krijgen denk ik. Maar dat wil nog niet zeggen dat de betreffende provider ook klaar is met zijn gedeelte van het netwerk. 


Wie de provider ook is, het blijft dan vreemd dat die mail al is verstuurd. Het lijkt zo alsof je meteen met glasvezel aan de slag kan. Wat niet zo is.


 


Hoe moeilijk is het ook om even zo’n zwart kastje te versturen...


Inderdaad, de mail suggereert toch echt dat netwerk klaar is. Het installatiepakket lag al klaar met de melding van kpn dat ik per 13 april kon gaan installeren…


Lijkt er bijna op dat de monteur of KPN vergeten is om dat zwarte ding te installeren of mee te leveren


Grappig genoeg heeft de monteur op het plaatje van de mail zijn hand op het zwarte kastje, kan geen toeval zijn 😀


Welkom op het forum @Beeek!

 

Startdatum van uw abonnement
U kunt uw apparatuur aansluiten als het glasvezelaansluitpunt werkt. Als KPN Netwerk een afspraak met u maakt na 13 april 2023 passen wij de startdatum van uw abonnement hierop aan. Uw abonnement start als het aansluitpunt werkt. U krijgt hiervan een bevestiging per sms.

 

Je bent inderdaad aangesloten op het netwerk, maar het aansluitpunt werkt nog niet waardoor je nog niks kan aansluiten.
Heb je het installatiepakket toevallig ook al uitgepakt en doorgenomen? Heb je hier een aansluitpunt bij gekregen?


Neen helaas, zit geen aansluitpunt bij


Helder! Ik zie inmiddels ook dat er een monteur is ingepland op 24 april en ga er vanuit dat je daarna volop kan genieten van je nieuwe aansluiting. 🙂


Yes! Vandaag een bevestiging gekregen dat er maandag iemand komt! Hopenlijk dan goed nieuws…