Skip to main content

Er is dus ergens in december afgelopen jaar een monteur langs geweest en die heeft bij ons glasvezel geïnstalleerd en zei dat het 4 januari dan in zou gaan. Nu is het 23 januari en is de verbinding nog steeds hetzelfde. Nu heb ik op de site gekeken en gezien dat er niks veranderd is aan onze 200/20 verbinding. Waarom worden we voorgelogen door KPN en waarom moeten we nu tot 15 februari wachten tot ons glasvezel ingaat als ons eerst verteld wordt dat het 4 januari al in zou gaan. Ik ga ervan uit dat het al mogelijk moet zijn om ons nu al glasvezel aan te bieden. 

Heb je nu een verbinding via de koperkabel??


Heb je nu een verbinding via de koperkabel??

Dat lijkt me wel ja, het is vooral dat het kastje al geïnstalleerd is en we nu weer een mail hebben gekregen met het mailtje dat er nog een monteur komt om het te installeren terwijl het allang geïnstalleerd is. Het gaat mij meer om de rare communicatie binnen KPN en naar ons toe want we hadden allang glasvezel moeten hebben.


Kpnnetwerk legt glasvezel aan tot in de meterkast. Daarna komt de provider, kpn in dit geval, langs om het aan te sluiten.  Dus ja de monteur die is geweest heeft gelijk. De glasvezel is aktief maar de provider moet er signaal op zetten. Dat gaat dus 15 februari gebeuren. Zo te zien klopt het allemaal tenzij ik iets over het hoofd zie. Tussen de installatie en daadwerkelijk verbinding zit vaak ruim een maand.


De installatie was ergens in midden december gedaan en ons werd verteld (aan de telefoon en door de monteur) dat wij niks meer hoefden te doen, het is toch raar dat dan een maand later blijkt dat dat wel het geval is. Maar het klinkt alsof er niks aan te doen is en we maar tot 15 februari moeten wachten. Top!


Kan je een foto plaatsen van het kastje wat er nu hangt? Want ben toch een beetje nieuwsgierig :wink:


Kan je een foto plaatsen van het kastje wat er nu hangt? Want ben toch een beetje nieuwsgierig :wink:

Ah oke ik snap alleen niet waarom er een tweede monteur langs moet komen voor één extra kabeltje, want dat is het toch? Die rode kabel? Het kastje is dus wel aangesloten op het glasvezelnetwerk, maar niet aan ons modem. Als dit als onzin klinkt stuur ik alsnog een fotootje, want ik ben ook nieuwsgierig hahah


Soms komt er nog een extra kastje vandaar mn vraag:wink:


Soms komt er nog een extra kastje vandaar mn vraag:wink:

Op dit moment hangt zo'n kastje bij ons (van het internet geplukt)

 


Dat is een dummy. Puur om af te werken.  Daar moet echt nog wel wat komen!! Komt goed. Vanaf 15 februari heb jij de beste verbinding die er is.


Dat is een dummy. Puur om af te werken.  Daar moet echt nog wel wat komen!! Komt goed. Vanaf 15 februari heb jij de beste verbinding die er is.

Hmm apart, dan heb je gelijk, monteur heeft in ieder geval niks fout gedaan, snap alleen niet waarom het niet allebei tegelijk gedaan is, weet jij ook of we dan nu twee keer 75 euro betalen, omdat nu onnodig een tweede keer een monteur moet komen? In ieder geval bedankt voor de hulp!


Waarom zou je € 75,00 moeten betalen?? Als het goed is betaal je niets!! Je hebt met twee bedrijven te  maken. Kpnnetwerk die legt aan. Daarna komt de provider in jouw geval kpn. Maar had ook 't mobile kunnen zijn of een ander. Vandaar dat er 2x iemand komt.


Dat is een dummy. Puur om af te werken.  Daar moet echt nog wel wat komen!! Komt goed. Vanaf 15 februari heb jij de beste verbinding die er is.

Dit is geen dummy maar een FTU,Daar kan een NT over geschoven worden.


@martijn197108 ik hou van Jip en Janneke taal he:wink:


Waarom zou je € 75,00 moeten betalen?? Als het goed is betaal je niets!! Je hebt met twee bedrijven te  maken. Kpnnetwerk die legt aan. Daarna komt de provider in jouw geval kpn. Maar had ook 't mobile kunnen zijn of een ander. Vandaar dat er 2x iemand komt.

Omdat ik dat ergens gelezen had dacht ik, maar alleen maar goed als uw reactie zo verbaasd is! Dankuwel in ieder geval, alle verwarring is weg. Excuus als ik vijandig overkwam, we zijn gewoon met 5 studenten die allemaal een betrouwbare internetverbinding nodig hebben


Ik snap het helemaal.  Het wordt je vergeven.  Fijne avond. 


Top dat @Joep1965 de verwarring weg heeft kunnen nemen @Tije N :blush: