Skip to main content

Hoi,

Heb sinds een tijdje met thuiswerken last van slechte verbindingen.
Toch maar eens gekeken naar resultaten van speedtesten.
Ping en downloads, geen probleem maar de uploads..
0 tot “wel eens een “Uitschieter naar” 5.7 Mbps
Werkstations, laptop, zonder andere gekoppelde eenheden aan de router. 
Upload blijft hetzelfde en dat voor een 200/200 verbinding.

Aantal keren de storingsprocedure door gelopen inclusief FD reset.

Komt geen verandering in, wat is hier wat aan te doen ?

Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald?


Hi @ANdre2710, je downloadsnelheid is goed begrijp ik, het gaat puur om de uploadsnelheid. 

Heb je de tip van @Joep1965 al gezien en geprobeerd? Is de uploadsnelheid zo laag met of zonder gebruik van een VPN verbinding? Hoe is je apparatuur verbonden met het modem, en welk modem heb je? Ik ben ook benieuwd hoe 't gaat als we heel basic beginnen: sluit een computer of laptop rechtstreeks bekabeld op het modem aan en zorg dat er verder niets aangesloten is. Als je dan een speedtest doet, hoe zijn de resultaten dan?


Dank voor de reacties.
Vandaag (zaterdagochtend) in alle stilte eea getest.
Alles van de modem afgehaald. WiFi van KPN gebruiken we niet (eigen mesh netwerk) staat dus uit.
Tussen Genexis en KPN Box 12 zit een cat6 kabel.
Gebruik op dit moment geen VPN verbinding.
Genexis kastje van stroom gehaald.
Met een cat6 kabel laptop verbonden met KPN box.
Speedtest Ziggo/KPN geven hetzelfde beeld. Ping/download niks mis mee maar upload zeer laag

Reset van de KNP box
Speedtest geeft hetzelfde beeld. 
Andere laptop aangesloten. Speedtesten blijven dezelfde lage upload snelheden tonen.
Toch ook maar weer een factory reset uitgevoerd.  
Ook hierna is er gewoon geen verbetering te zien.

Enige andere ideeen ?


@ANdre2710 Goed dat je dit alles hebt kunnen proberen. Zo te horen is de bekabeling in huis en naar het modem prima, en heb je eigenlijk alles geprobeerd dat je zelf kunt doen. De upload snelheid is wel extreem traag, te zien op je speedtests. Voor de zekerheid, heb je de Experia Box een volledige reset gegeven volgens stap 2? Zo ja, dan kan ik een monteur voor je inplannen om de verbinding na te kijken.


Hoi Alexandra,

Volledige reset was uitgevoerd, daardoor weer terug naar default gekomen maar upload blijft gewoon steken.

MIsschien wel handig dat een monteur naar de verbinding kan kijken.

Dank je

 


@ANdre2710 Ik lees ook net dat je het wel gezegd hebt :sweat_smile: Sorry, had ik blijkbaar even gemist! Ik heb een monteur voor je ingepland in het einde van de middag vandaag. Je ontvangt een bevestiging per e-mail en sms. Mocht het niet uitkomen, dan raad ik je aan om even te bellen of chatten met onze klantenservice. Mijn collega daar helpt je dan meteen met aanpassen van de afspraak.

Laat je weten hoe de afspraak afgelopen is?


@Alexandra ,

Monteur is langs geweest, vriendelijk en fantastisch geholpen.
Gestart met een speedtest van Ookla, deze kwam hoger uit dan de KPN speedtest maar nog steeds laag. Vervolgens alleen met een laptop getest, idem.
Monteur heeft het Genexis kastje vervangen, getest, waarna de upload weer boven de 200 kwam.
Probleem verholpen, loopt weer als een zonnetje.

Bedankt voor de service.


@Alexandra ,

Monteur is langs geweest, vriendelijk en fantastisch geholpen.
Gestart met een speedtest van Ookla, deze kwam hoger uit dan de KPN speedtest maar nog steeds laag. Vervolgens alleen met een laptop getest, idem.
Monteur heeft het Genexis kastje vervangen, getest, waarna de upload weer boven de 200 kwam.
Probleem verholpen, loopt weer als een zonnetje.

Bedankt voor de service.

Fijn om te horen dat de monteur het voor je opgelost heeft en je zo goed geholpen heeft 🙂 Graag gedaan en je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.