Skip to main content

Na de aanleg van de leidingen voor glasvezel EEN JAAR geleden is vandaag een meneer langs geweest om de nameting te doen. Geslaagd.

Wij zijn al klant bij kpn internet plus televisie en zouden graag weten hoe het nu verder gaat?

Wij zouden graag van het glasvezel netwerk gebruik willen maken.

Ik heb net een tijdje bij de hotlijn zitten wachten, maar er werd gewoon opgehangen.

Onze vragen zijn o.a.:

Welke apparatuur moeten wij ervoor aanschaffen?

Moet hiervoor opnieuw een monteur langs?

Met vriendelijke groet.

Hallo @Relouw , je kunt bij KPN, de provider, een migratieverzoek koper naar glas indienen, dan word je misschien iets sneller aangesloten, anders word je vanzelf een keer omgezet, maar denk ik maanden en niet in weken, zo is mijn ervaring.

Je hebt geen extra apparatuur nodig.

Je modem wordt omgezet vaan het IS/RA-punt naar het glasvezelpunt.

 


Hoi @Relouw . Welkom op het forum.

Ik wil best voor je kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik begrijp dat jij nu een koperverbinding bij ons hebt? Als alles vanuit KPNNetwerk gereed is gemeld, kan ik een migratieverzoek voor jou doen. Laat maar weten of je daar voor voelt. Kun je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? 


Beste Erwin,

bedankt voor je reactie. 
Als je een migratieverzoek wil doen dan graag! 

Glasvezel zit al tot in de meterkast, met kastje. 

Volgens de monteur, die de nameting glasvezel heeft gedaan, moeten we een andere router aanschaffen. We hebben nu de Experia V8. Dan zou een monteur moeten komen om een verbinding tussen het glasvezelpunt en de router te maken. 

Maar als alleen een migratieverzoek nodig is en het modem wordt omgezet van het IS/RA punt naar het glasvezelpunt dan is dit uiteraard akkoord. 

Ik vul het profiel aan zodat je het migratieverzoek kunt doen. 

Ik word graag op de hoogte gehouden. We wachten inmiddels al meer dan een jaar op de nameting en de ingebruikname van glasvezel. 

bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Maud Relouw 


Beste Erwin,

bedankt voor je reactie. 
Als je een migratieverzoek wil doen dan graag! 

Glasvezel zit al tot in de meterkast, met kastje. 

Volgens de monteur, die de nameting glasvezel heeft gedaan, moeten we een andere router aanschaffen. We hebben nu de Experia V8. Dan zou een monteur moeten komen om een verbinding tussen het glasvezelpunt en de router te maken. 

Maar als alleen een migratieverzoek nodig is en het modem wordt omgezet van het IS/RA punt naar het glasvezelpunt dan is dit uiteraard akkoord. 

Ik vul het profiel aan zodat je het migratieverzoek kunt doen. 

Ik word graag op de hoogte gehouden. We wachten inmiddels al meer dan een jaar op de nameting en de ingebruikname van glasvezel. 

bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Maud Relouw 

De V8 kan gewoon met glasvezel omgaan.Een Experia box kan je sowieso niet zelf aanschaffen


Hoi @Relouw . Leuk je even gesproken te hebben. 

Uit ons gesprek blijkt dat er nog geen NT in jouw meterkast zit. Dat is het kastje dat het glasvezelsignaal omzet naar iets wat de experiabox begrijpt.

Die dingen installeert een monteur.  Ik heb het verzoek ingevoerd om jouw 'drager’ om te zetten. De voorlopige planning is 29-10..

Ik ga er van uit dat er vóór die tijd contact gezocht wordt door onze backoffice om een afspraak te plannen. Het kan ook dat jij een mail krijgt waarin je zelf de mogelijkheid krijgt om een monteur te plannen.

Als je rond 20-10 nog niks van ons gehoord hebt, laat het mij hier even weten. Dan kan ik het op tijd fiksen :-)