Skip to main content

Ik heb brieven gehad van Delta Netwerk en Open Dutch Fiber (T-Mobile) dat zij tussen nu en 1 januari bij ons in de straat starten met de aanleg van een glasvezelnetwerk. Ik kom er maar niet achter of KPN ook plannen heeft, de postcodecheck is er niet duidelijk over, de informatie op de website ook niet. Een deel van de stad (60.000 + inwoners) waarin ik woon heeft glasvezel van KPN, een ander deel niet. Ik zit zowel zakelijk als privé bij KPN, maar KPN is hier in dit stadsdeel de grote afwezige op dit moment. Ik wil weten waar ik aan toe ben, of KPN hier nog denkt iets te gaan doen en zo ja, wanneer. Zo nee, dan weet ik dat ik andere opties ga onderzoeken. Simpele vraag, maar het antwoord vind ik nergens. Wie helpt? Veel dank vast!

U kunt de status van uw adres opvragen op de site van kpnnetwerk.nl.  Zij zijn de beheerder van de glasvezelinfrastructuur wat kpn betreft. 


Hoi @Eric1964 . Welkom op het forum.

Er zijn in Nederland allerlei projecten gaan en soms is het best ingewikkeld om na te gaan welke partij wáár gaat aanleggen.

Wat zegt de postcode check van kpnnetwerk over jouw adres?


Dank voor de suggesties. Ik ben er inmiddels achter hoe het zit en heb via KNP Netwerk een haalbaarheidsverzoek ingediend. KPN gaat namelijk geen glasvezel naar mijn huidige adres toe brengen, wat in de kern neerkomt op een gedwongen overstap naar een andere provider (als ik glasvezel wil dus, maar dat wil ik wel). Er is een KPN-aansluitpunt op 175 m van mijn woning i.v.m. een nieuwbouwwijkje wat wel door KPN wordt bediend; even kijken of het realistisch is vanaf dat punt een kabel naar mijn woning te trekken, eventueel in combinatie met andere KPN-afnemers in de straat (maar dat moet ik dan zelf organiseren).


Hallo @Eric1964 je geeft zelf al aan dat een haalbaarheidsonderzoek negatief is, die aanvullende wensen zullen dan ook niet gehonoreerd worden.


@Eric1964 heb je met de huidige verbinding een te lage snelheid? Als die naar wens is dan voegt glasvezel naar mijn idee niet zoveel toe. Gewoon even uit nieuwsgierigheid hoor😉


Hallo @Eric1964 je geeft zelf al aan dat een haalbaarheidsonderzoek negatief is, die aanvullende wensen zullen dan ook niet gehonoreerd worden.

Dat klopt niet helemaal. Ze hebben bij KPN Netwerk geadviseerd om dat haalbaarheidsonderzoek te laten doen. Dat onderzoek heb ik vervolgens aangevraagd en dat wordt een dezer dagen uitgevoerd. Ik moet daar binnen uiterlijk 3 weken van horen.


@Eric1964 heb je met de huidige verbinding een te lage snelheid? Als die naar wens is dan voegt glasvezel naar mijn idee niet zoveel toe. Gewoon even uit nieuwsgierigheid hoor😉

Ja, het laat nog wel eens te wensen over, dat klopt ;-)