Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel in de kop van Noord-Holland

• 15 maart 2025
  • 2 reacties
  • 46 keer bekeken

Ik wil alleen ff aangeven dat ik zeer teleurgesteld ben in de aanleg van het glasvezel van KPN. Bijna 2 jaar geleden is er bij mij in huis een glasvezel punt aangelegd, sindsdien ben ik meerdere keren gebeld door KPN call centers voor een leuke bundel aanbieding met mijn mobiele abbonement en internet thuis. Iedere keer geef ik aan te wachten op glasvezel, omdat ik momenteel nog vast zit aan de monopolie die ziggo heeft op ieder adres waar ik naar toe verhuis in de afgelopen 14 jaar.

Gezien het aansluitpunt voor glasvezel in de zomer van 2023 al is aangelegd nam ik aan dat het niet lang zou duren voor het werkte, de monteur zei dat er alleen elders nog wat gegraven moest worden voor de lijn actief zou worden. In 2024 heb ik 2 keer een pre-order voor glasvezel geplaatst mede omdat ook de callcenters met hun mooie aanbiedingen wel dachten dat dat binnen een jaar aangesloten zou zijn.

Net doe ik de glasvezel check op jullie website voor de zoveelste keer en die geeft eindelijk iets van een datum aan,  kom er nu dus achter dat ik nog tot het einde van 2025 of het begin van 2026 wachten, ruim 2,5 jaar na het aansluiten van het glasvezelpunt in mijn huis. Diep triest vind ik dat aangezien alle andere steden en andere dorpen in de omgeving wel al glasvezel hebben.

Bij deze ben ik uitgeklaagd en ik zit mijn tijd bij ziggo wel uit tot het eindelijk zo ver is en ik kan overstappen....

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Wat jammer dat de aanleg van glasvezel bij jou in de buurt zo veel langer dan verwacht duurt ​@K8002. Ik kan me voorstellen dat je graag op glasvezel over wilt.

Het kan verschillende oorzaken hebben als de aanleg langer op zich laat wachten. Het is van heel veel factoren afhankelijk, er komt nogal wat bij kijken. Als je meer wilt weten over hoe dat in zijn werk gaat, lees dan dit artikel hieronder eens door. En ik hoop toch dat je niet al te lang meer hoeft te wachten!

Bekijk origineel

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22507 reacties
  • 15 maart 2025

Zo dat lucht op ​@K8002 en ik snap wel dat je teleurgesteld bent. O.a. vanwege de krapte op de arbeidsmarkt worden planningen continu gewijzigd. Maw er zijn gewoon geen mensen genoeg. Het is helaas niet anders.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat jammer dat de aanleg van glasvezel bij jou in de buurt zo veel langer dan verwacht duurt ​@K8002. Ik kan me voorstellen dat je graag op glasvezel over wilt.

Het kan verschillende oorzaken hebben als de aanleg langer op zich laat wachten. Het is van heel veel factoren afhankelijk, er komt nogal wat bij kijken. Als je meer wilt weten over hoe dat in zijn werk gaat, lees dan dit artikel hieronder eens door. En ik hoop toch dat je niet al te lang meer hoeft te wachten!

Reageer