Skip to main content

Monteur heeft kastje in meterkast geplaatst, maar modem staat boven. Hoe kan er nu glasvezel aangesloten worden?

Heb ik hiervoor het modem boven nodig? Want dan gaat het niet lukken i.v.m. kabels. Wie heeft antwoord op mijn vraag?????????

Als de glasvezelkast in de meterkast zit en de router ergens anders, moet er een LAN-kabel tussen die 2 kasten getrokken worden om verbinding te kunnen krijgen @171057 

Je kunt de router, wat jij modem noemt, ook in de meterkast plaatsen, dan heb je een kortere LAN-kabel nodig.

 


heb ik dan niets met de aansluiting boven te maken? Gewoon modem naar meterkast en op stopcontact aansluiten?


heb ik dan niets met de aansluiting boven te maken? Gewoon modem naar meterkast en op stopcontact aansluiten?

Ik weet natuurlijk niet wat voor aansluiting je boven hebt, vermoedelijk een aansluiting voor ouderwetse telefoon en/of internet via koper.

Dus inderdaad router verplaatsen naar meterkast, op stroom aansluiten en een netwerkkabel tussen de glaskast en de rode WAN-poort op de router @171057Â