Skip to main content

Wij gaan in de loop van dit jaar een appartement in Doorn (thans in aanbouw) betrekken. Natuurlijk willen we daar internet en tv hebben. Nu begrijpen wij dat er in dat deel van Doorn pas eind dit jaar/begin 2024 glasvezel (enkel door KPN) wordt uitgerold. Maar we willen over een paar maanden natuurlijk al wel tv en internet. We hebben dus een "pre-order” glasvezel uitstaan, maar de medewerker aan de telefoon wist te vertellen dat er thans geen “gewoon” internet en tv aanwezig zal zijn. Enige optie zou (voorlopig) zijn een mifi router met KPN-sim. Andere (a.s.) bewoners van de appartementen krijgen gek genoeg weer andere geluiden van KPN te horen. Weet er iemand hoe de vork nu werkelijk in de steel zit? Ik kan me niet voorstellen dat er nu in die wijk - in de bestaande bebouwing - geen gewoon adsl van KPN aanwezig is… En als iedereen in het complex voor de rest van dit jaar een mifi router moet gaat gebruiken, kan er dan wel sprake zijn van een acceptabele internet-snelheid en betrouwbaar tv signaal?

Wat levert onderstaande link op in Uw nieuwe/toekomstige adres/postcode 

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck.htm


Dat er op termijn glasvezel komt en dat er een pre-order kan worden gedaan. Had ik al gedaan dus. Maar hoe het tot dat moment gaat?


Nieuwe woningen worden normaal gesproken gewoon direct op glasvezel aangesloten. Dit staat los van de uitrol van glasvezel bij bestaande woningen.

Dat elders in Doorn pas eind jaar glasvezel word aangelegd heeft u dus niets mee te maken. Wel kan het wezen dat KPN uw woning misschien nog niet aangesloten heeft op de eerste dag dat u er gaat wonen. Ziggo is volgens mij vaak sneller...


Het is wel zo dat de appartementen ver van het centrum van Doorn liggen, in het “buitengebied”. Dan zou KPN toch moeten zorgen voor een (lange) verbindingskabel vanaf de plek in Doorn waar nu al wel glasvezel ligt...


Het is wel zo dat de appartementen ver van het centrum van Doorn liggen, in het “buitengebied”. Dan zou KPN toch moeten zorgen voor een (lange) verbindingskabel vanaf de plek in Doorn waar nu al wel glasvezel ligt...

Als we het over Doorn (Utrechtse Heuvelrug) hebben ligt daar alleen glasvezel van Delta/Caiway.


@AdeKa Als er KPN glasvezel in deze nieuwbouw komt (en dat blijkt uit je postcodecheck, lees ik) dan is en komt er geen koperverbinding beschikbaar. De aannemer van KPN netwerk dient er simpelweg voor te zorgen dat de glasvezelaansluiting op tijd gereed is voor jouw oplevering van de woning/verhuizing.

 

Dat jullie nu denken dat dit pas in 2024 wordt uitgerold zal komen doordat de aannemer van KPN Netwerk de plandatum nog ergens op een parkeerdatum van eind 2023/begin 2024 heeft staan.  Is dit toevallig een nieuwbouwproject ten noordwesten van Doorn (Willem van Lanschotlaan )?

 

@Sebas14 Bij vrijwel elk nieuwbouwproject van enige grootte legt KPN Netwerk glasvezel aan. Ook al ligt het midden in Delta gebied. Dan wordt alleen dat project (appartementen of een hele nieuwbouwwijk) voorzien van KPN Netwerk glasvezel, en de bestaande woningen niet.


Dit betreft inderdaad die plek in Doorn. We gaan er dus maar van uit dat er tijdig glasvezel komt. Opleverdata zijn geschat juli/augustus a.s.

Allen dank voor de reacties!