Skip to main content

Ik heb onlangs te horen gekregen dat de koperverbinding in onze wijk door KPN wordt stopgezet. Als alternatief wordt er glasvezel aangeboden. Superleuk natuurlijk, behalve als je, net zoals ik op de 6e verdieping woont. Ik kreeg te horen dat ik al mijn 6 onderburen mag gaan overtuigen om de kabel door hun meterkast naar boven te laten trekken. Dit is een enorme uitdaging aangezien sommigen nooit thuis zijn en nergens op reageren. Ik ben inmiddels 3 maanden verder en geen steek verder, want ik krijg van een enkele buurman telkens maar geen reactie. Aan het einde van het jaar moet ik over zijn of ik heb helemaal geen verbinding meer. Ik krijg van de woningcorporatie noch KPN hierin enige hulp of alternatieve suggesties. Ik ben ten einde raad, wat kan ik nog doen?

Heeft u al een haalbaarheidsonderzoek laten doen door NetwerkNL?


Nee, ik wist eerlijk gezegd niet dat dit bestond. Ik kreeg alleen een brief door de bus met een informatienummer en via dit nummer is me verteld dat ik van mijn onderburen toestemming moest regelen. Ik heb toen gevraagd of er geen andere mogelijkheden waren en er werd gezegd van niet.


Ik denk dat als er een onderzoek wordt ingesteld dat er dan vanuit ons contact wordt gezocht met verhuurder/vve/wooncorporatie om opties te bespreken. In veel gevallen zal dit al wel zijn gedaan maar gaat verhuurder/vve/wooncorporatie er niet mee akkoord.


Ik ben bang dat de verhuurder zich hier inderdaad weer afzijdig van houdt, maar bedankt voor de tip. Ik heb het onderzoek in ieder geval aangevraagd.