Skip to main content

als het goed is komt een monteur gratis glasvezel aansluiten .

maar op mijn kpn staat dat ik zelf de voorbereidingen moet doen en instaleren.

als dat niet lukt moet er een monteur komen die ik moet betalen.

ps de kabel is nog niet in huis.

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. De glaskabel naar binnenbrengen en een converter (bijv. XGS-PON-module) plaatsen mag zelfs niet door de klant uitgevoerd worden. Dat doet een monteur van KPNNetwerk (kabel naar binnen) en een monteur van KPN (XGS-PON-module) Het aansluiten van het modem (Bijv. Box12) kan de klant meestal zelf maar dit wordt vaak samen gedaan met het plaatsen van de converter (door de monteur dus).

Waar heb je dat gelezen? 


@SledgehammerNL , @borelly 

Sinds woensdag is het zo dat de klant met een aansluiting met GoF techniek zelf de NT mag en kan plaatsen. De NT wordt verstuurd als de aansluiting als gereed wordt gemeld door bv Glaspoort. 


@SledgehammerNL , @borelly 

Sinds woensdag is het zo dat de klant met een aansluiting met GoF techniek zelf de NT mag en kan plaatsen. De NT wordt verstuurd als de aansluiting als gereed wordt gemeld door bv Glaspoort. 

Dat is wel heel erg 'vers van de pers'. Waar is zo'n installatie-instructie te vinden dan?

 

Edit: ik heb het al gevonden. Onderaan de pagina. Moet niet moeilijk zijn maar TS heeft wel gelijk dat het verwarrend is.


@SledgehammerNL , @borelly 

Sinds woensdag is het zo dat de klant met een aansluiting met GoF techniek zelf de NT mag en kan plaatsen. De NT wordt verstuurd als de aansluiting als gereed wordt gemeld door bv Glaspoort. 

Dat is wel heel erg 'vers van de pers'. Waar is zo'n installatie-instructie te vinden dan?

 

Edit: ik heb het al gevonden. Onderaan de pagina. Moet niet moeilijk zijn maar TS heeft wel gelijk dat het verwarrend is.

 

Maar dat geldt alleen voor klanten die sinds woensdag een abonnement bestellen. En dan ook nog alleen voor AON en niet voor PON.

Dit klinkt eerder als een misverstand in MijnKPN.  DIt kunnen wij allemaal niet zien dus het is toch even wachten op een Webcare-medewerker die met de adresgegevens van @borelly kan kijken wat dit voor abonnement is.


Hoi @borelly . Welkom op het forum.

Ik wil wel even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?Â