Skip to main content

[zie foto’s]

Goedenavond,

Ik probeer mijn glasvezelpakket te installeren door het ontvangen glasvezelkastje op mijn glasvezelaansluitpunt te schuiven. Nu krijg ik de opdracht het blauwe klepje van het aansluitpunt dicht te schuiven, alleen dit lukt niet, omdat er al een blauwe connector zit.

Heeft iemand een idee of ik dit zelf kan oplossen? Bedankt :-)

 

Is die FTU eerder gebruikt, bijvoorbeeld door een vorige bewoner?

Die blauwe connector hoort daar niet te zitten.

Je kunt, als het goed is, die blauwe connector naar beneden lostrekken zodat het blauwe klepje weer dicht gaat.


Hey wjb,

Bedankt voor je reactie! Die is inderdaad gebruikt door de vorige bewoner.

Nu heb ik geprobeerd die blauwe connector naar beneden los te trekken, maar ik het niet het gevoel dat ik hem los kan trekken. Ik wil ook weer niet te hard trekken en iets kapot maken.

Het zou wel mogelijk moeten zijn denk je?

Groet


Ik heb inmiddels nog een keer geprobeerd iets harder te trekken en de blauw connector kwam toch los! En het klepje kon weer dicht.

Erg bedankt wjb! En een fijn weekend :)


Nu heb ik geprobeerd die blauwe connector naar beneden los te trekken, maar ik het niet het gevoel dat ik hem los kan trekken. Ik wil ook weer niet te hard trekken en iets kapot maken.

Het zou wel mogelijk moeten zijn denk je?

Het zou inderdaad mogelijk moeten kunnen zijn maar aan de andere kant zou ik je eigenlijk adviseren om een monteur te laten komen om dit te herstellen.

Voor hetzelfde geld is de glasvezel ook beschadigd.