Skip to main content

Goedemiddag

Vandaag heb ik mijn KPN box binnen gekregen ( Modem + tv ontvanger ).

Aangezien dit mijn eerste huis is, en de vorige eigenaar al glasvezel aansluiting had + kpn komt dit wel mooi uit. Nu heb ik alles eigenlijk al klaar liggen, maar van mijn NT kastje ( waar dus glasvezel op binnenkomt ) branden de lampjes '’Ethernet en Power maar mijn '’Glas'’ niet. Op de modem knippert het internet lampje dus steeds, maar de wifi en power branden de hele tijd. Nu is mijn vraag als volgt:' Wanneer wordt dit geactiveerd? Of wordt dit pas gedaan als de monteur komt? Dit zou aanstaande maandag zijn op 09-11. Maar in z'n soort overbodig als dit het enigste is wat er gedaan moet worden…


Alvast bedankt.


Groetjes.​​​​​​​

Als er een monteur komt, dan word het pas geactiveerd op de dag dat de monteur komt. Want stel je voor dat je het voor die tijd zelf werkend krijg. Dan komt de monteur voor niets, en dat zou toch catastrofale ramp zijn, niet waar? 😉


Welkom hier, @Somerense! Chill dat je gebruik kunt maken van glasvezel. Nick heeft je vraag al correct beantwoord. De monteur activeert inderdaad het signaal volgende week. 
Moest de monteur bij jou langskomen of heb je die voor de zekerheid ingepland? Zonder monteur activeren we de lijn namelijk gewoon. Zodat je zelf alles kunt aansluiten. 


Goedenavond,

Inderdaad, bedankt Nick!

@Lisa de monteur was automatisch ingepland, wat mij betreft blijft hij staan voor de afspraak maar als de lijn geopend kan worden rn alles doet het kan ik hem altijd afbellen! 


Als een monteur is ingepland voor een levering dan zet deze ook de patch. Het zetten van de patch in de centrale gebeurd altijd in combinatie met de leveringsopdracht, dus net voordat de monteur langskomt. Dit zal dus ook niet eerder gebeuren. Nog iets minder dan een weekje wachten helaas.


Nou @Lisa , Daar zou ik al ervarings deskundige :sob: niet te stellig van uit gaan, bij mij werd het toch echt pas werkend toen de monteur langs was geweest en dat was niet op de aansluitdatum maar 5 dagen later.

Terwijl er op het pakket, in de sms en de mail stond, uw lijn is geactiveerd, U kunt nu aansluiten.😉😉


Thanks @jordy.vanderbolt! Geen zorgen @Doornekamp33, ik ga er niet zomaar vanuit. Alleen als de monteur voor de zekerheid was ingepland. Als de monteur, zoals in dit geval, automatisch wordt ingepland, dan kunnen we er niet omheen. Nog even geduld dus! :hugging:


@Lisa Ik reageerde op je laatste zin, als er geen monteur word ingepland activeren we de lijn toch.

In mijn geval was er geen monteur ingepland maar de lijn werd ook niet geactiveerd, de monteur moest nog even de losgemaakte glasvezel die wel uit de TM verbinding was gehaald even bij KPN inpluggen, dus werd het voor mij een gevalletje wachten.


Reageer