Skip to main content

Gisteren al de klantenservice gebeld maar ze hebben geen storingen wordt vermeld.

Het probleem is dat in de namiddag tot in de avond rond 22:00 de download snelheid op alle apparaten in huis, terug zakt van overdag 92mbps naar 0.2 mbps zodat je eigenlijk niks meer kan doen.  

Opvallend hierbij is dat de upload snelheid wel goed blijft overdag en in de avond. Lijkt wel iets van belasting probleem als het aantal gebruikers toeneemt? 

Kan hier naar gekeken worden? Helaas kan ik geen screenshot van de speedtest toevoegen. De download zit nu al op 3mbps .. (wordt weer wat vanavond..)

 

EDIT: Betreft regio Flevoland Lelystad. Gisteren met de klantenservice ook het glasvezel kastje en het modem van stroom gehaald maar heeft niet geholpen. Ook een factory reset van het modem helpt niet. 

Wellicht nog goed om te vermelden: bij ons werkt IPTV zonder problemen in de avond (buiten een trage tv gids om dan).

 


Net contact gehad met support desk, kunnen niets doormeten en niets betekenen, einddatum storing onbekend…. #teltottien


Stoute schoenen aangetrokken en KPN NetwerkNL (ex reggefiber) gebeld. De aardige mevrouw heeft in het systeem gekeken en bevestigd een melding te hebben ontvangen welke nu bij het NOC ligt. Daarnaast ook de klantenservice geïnformeerd dat het probleem met name binnen de wijken Botter en Schoener plaatsvindt.

We wachten af ..


Stoute schoenen aangetrokken en KPN NetwerkNL (ex reggefiber) gebeld. De aardige mevrouw heeft in het systeem gekeken en bevestigd een melding te hebben ontvangen welke nu bij het NOC ligt. Daarnaast ook de klantenservice geïnformeerd dat het probleem met name binnen de wijken Botter en Schoener plaatsvindt.

We wachten af ..

wacht even… gisteren zou kpn netwerkNL noc al ingelicht worden.. althans, wat werd mij toegezegd in de gesprekken met 0800 0402..
ik denk dat ik hier intern toch eens een bepaalde afdeling ga aanschrijven met een dikke klacht


KPN stuurt een uur geleden een SMS dat het opgelost zou zijn…

Maar in mijn metingen (na herstart NTU en modem) zie ik een aflopende patroon .. identiek aan de afgelopen avonden..

Begon 300+, werd 120mbit,  net 70~80 mbit en inmiddels al dippen naar de 10mbit
De afgelopen avonden liep het zo langzaam naar de 0.. dus geloof er geen bal van dat het opgelost is.

hang alweer in de langgggeee wachtrij bij support


Het is nog niet opgelost. Dit de huidige Speedtest zie afbeelding. De upload wordt steeds hoger wat vreemd is. Ik heb een 100/100 lijn. Er is hier in de wijk veel te veel overboeking lijkt het wel. Maar dan wel opeens plots sinds donderdag. 

 


Het is 20:24 iedereen is thuis in de wijk en het is weer drama. Nu loopt ook de upload terug.

 


Schoener hier. We zitten weer op 0.2 mbps .. niks opgelost


Hier ook de Schoener. Mogelijk nuttig om alle wijken even te benoemen zodat men beter kan pinpointen binnen de infra. Je zou denken dat enige netwerk monitoring dit soort problemen zou kunnen voorkomen.. doe de groeten aan Hendriksen in Apeldoorn. Heb er zelf ook gewerkt :p

ik weet dat mijn fiber (botter 41) loopt naar de schoener 35, vanaf daar naar de citypop op de botter 10
en die koppelt uit mijn hoofd weer af op de middendreef


Gevonden! Hij heeft het gedaan :p

 


Bij mij in de Schoener is het ook weer traag zoals de afgelopen avonden (ondanks de SMS die ik ook gehad had). 


Wachttijd bij de klantenservice 15+ minuten.. nu even geen geduld voor :/


Het begint nu wel echt het bloed onder je nagels vandaan te halen...

 


Ik vind het ook jammer dat KPN meld dat het probleem is opgelost zonder blijkbaar eerst de avond af te wachten of het ook echt opgelost is. Het kan natuurlijk ook zijn dat er niks is gebeurt en dat men gewoon hoopt dat het vanzelf overgaat?


ik weet dat mijn fiber (botter 41) loopt naar de schoener 35, vanaf daar naar de citypop op de botter 10
en die koppelt uit mijn hoofd weer af op de middendreef

 

Thanks voor de info.

Wat ik tevens spijtig vind is dat we in dit topic alle nodige info overduidelijk hebben weergegeven om het probleem te kunnen traceren. Waarom komt er geen reply van een KPN medewerker.. ??


Ik zit net te lezen op LinkedIn en een aantal partijen hebben zelfde issues (internationaal), o.a. Worldstream heeft een identieke tijdlijn met identieke issues als met dit probleem en die heeft ASN3356 (level 3) uit de peering en bgp feeds gegooid en sindsdien zijn de problemen een stuk minder of zo goed als weg, diverse andere partijen melden dat ze dezelfde stappen hebben ondernomen en ook geen problemen meer hebben.. Toeval of toch niet?? 


Zonder echt te weten hoe de glas infra in elkaar zit, had ik het idee dat we laag 2 (over fibre) naar de dienst zijn verbonden? Een ping bv naar mijn eerste hop (naar elk willekeurig ip adres op het internet) laat time outs zien. In samenhang met dat alleen de wijken schoener en botter de problemen hebben lijkt me dit iets van laag 2 gerelateerd.


Zonder echt te weten hoe de glas infra in elkaar zit, had ik het idee dat we laag 2 (over fibre) naar de dienst zijn verbonden? Een ping bv naar mijn eerste hop (naar elk willekeurig ip adres op het internet) laat time outs zien. In samenhang met dat alleen de wijken schoener en botter de problemen hebben lijkt me dit iets van laag 2 gerelateerd.

daar heb je wel een punt idd, alleen de tijdlijn kwam wel verdomd passend overeen en indien de pops routeren zouden die er wel last van kunnen hebben, hoor in diverse andere steden namelijk identieke situaties als je @kpnwebcare volgt op socialmedia


In culemborg exact hetzelfde issue, het gaat in mijn geval om een klapperende DSLAM in de wijkcentrale. Dit word veroorzaakt door te veel mensen met een te hoge snelheid en dit kunne ze niet aan. Probleem word ook pas vanaf vrijdag naar gekeken en met een beetje geluk heb ik volgende week weer internet. Maw dan zit ik al 3 weken zonder internet en TV. 

Heb reeds wel een direct online pakket gekregen, maar deze werkt ook niet. Het is bij KPN om te janken..


Dank voor de info. Is dat Internet via glasvezel? Had het idee dat DSLAM alleen bij DSL en aDSL via de kabel wordt gebruikt en niet bij FTTH. 

Na wat Ziggo ervaringen te hebben gelezen is duidelijk dat het gras aan de overkant niet altijd groener is ..


Dit gaat om glasvezel ja. 500/500 verbinding die nog maar 0.1 over 0.1 is. Als er al internet is.

Hier werd t een DSLAM genoemd maar gezien t fiber is zal t gaan om de OLT. 


Ok. Zo te lezen gaat het ook ten koste van de upload. Verschil bij ons is dat de upload wel min of meer goed blijft maar de download alleen gaat naar 0.1.


De upload bij mij varieert. het gaat van 0.1 naar 700mbit en alles daar tussen. Maar over t algemeen slecht. Als ik nu meet, meet ik 350mbit up en 10mbit down. Of het hetzelfde issue is durf ik niet te zeggen, maar zoals jullie t beschrijven is t bij begonnen en na 5-6 dagen had ik niets meer. 

Ik zou in ieder geval kijken of kpn niet een monteur kan sturen naar de wijkcentrale om eens te kijken. 

 

Succes en hoop dat t voor jou/jullie snel opgelost word.


Vanavond voor het eerst (ff afkloppen) normale snelheden...


Hier nu ook. Kijken hoe het rond 22:00 is …

@puntjuh Dank. Hopelijk fixen ze het daar ook asap !