Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel Internet download traag naar en in de avond. 0.2 mbps terwijl 100/100 abbonement is

  • August 28, 2020
  • 66 reacties
  • 1937 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

66 reacties

  • Topper
  • September 1, 2020

Afkloppen, maar bij mij is de downloadsnelheid nu ook goed (422 Mbit/s). 


Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@SpikeX101 en de rest. Excuses voor de late reactie het is op dit moment ook op het forum erg druk. Gezien de reacties van gisteravond begrijp ik dat het probleem opgelost lijkt te zijn. Dat is mooi om te lezen. Zouden jullie mij na vanavond kunnen laten weten of het ook vanavond goed is gegaan? Mocht het niet zo zijn dan kan ik daar direct mee aan de slag. 


Forum|alt.badge.img+3
  • Wijsgeer
  • September 2, 2020

Dank voor de info. Is dat Internet via glasvezel? Had het idee dat DSLAM alleen bij DSL en aDSL via de kabel wordt gebruikt en niet bij FTTH. 

Na wat Ziggo ervaringen te hebben gelezen is duidelijk dat het gras aan de overkant niet altijd groener is ..


DSLAM's worden wel degelijk gebruikt voor FTTH en niet alleen voor xDSL.

Ze worden toegepast op zowel AON (EoF/GoF) als op GPON.

 

Waar ik even benieuwd naar ben naar degenen die zeer lage snelheden meten, hebben jullie allemaal dat vierkante zwarte blokje in jullie meterkast hangen? (Nokia ONT)


rroethof78
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 2, 2020

Dank voor de info. Is dat Internet via glasvezel? Had het idee dat DSLAM alleen bij DSL en aDSL via de kabel wordt gebruikt en niet bij FTTH. 

Na wat Ziggo ervaringen te hebben gelezen is duidelijk dat het gras aan de overkant niet altijd groener is ..


DSLAM's worden wel degelijk gebruikt voor FTTH en niet alleen voor xDSL.

Ze worden toegepast op zowel AON (EoF/GoF) als op GPON.

 

Waar ik even benieuwd naar ben naar degenen die zeer lage snelheden meten, hebben jullie allemaal dat vierkante zwarte blokje in jullie meterkast hangen? (Nokia ONT)

Nope, in de meterkast hangt de standaard NTU (ik dacht de ZTE ZXHN F3100)


Forum|alt.badge.img+3
  • Wijsgeer
  • September 2, 2020

Dank voor de info. Is dat Internet via glasvezel? Had het idee dat DSLAM alleen bij DSL en aDSL via de kabel wordt gebruikt en niet bij FTTH. 

Na wat Ziggo ervaringen te hebben gelezen is duidelijk dat het gras aan de overkant niet altijd groener is ..


DSLAM's worden wel degelijk gebruikt voor FTTH en niet alleen voor xDSL.

Ze worden toegepast op zowel AON (EoF/GoF) als op GPON.

 

Waar ik even benieuwd naar ben naar degenen die zeer lage snelheden meten, hebben jullie allemaal dat vierkante zwarte blokje in jullie meterkast hangen? (Nokia ONT)

Nope, in de meterkast hangt de standaard NTU (ik dacht de ZTE ZXHN F3100)


Ok, dus niet alleen probleem op GPON maar ook op AON aansluitingen….


  • Auteur
  • Topper
  • September 2, 2020

@SpikeX101 en de rest. Excuses voor de late reactie het is op dit moment ook op het forum erg druk. Gezien de reacties van gisteravond begrijp ik dat het probleem opgelost lijkt te zijn. Dat is mooi om te lezen. Zouden jullie mij na vanavond kunnen laten weten of het ook vanavond goed is gegaan? Mocht het niet zo zijn dan kan ik daar direct mee aan de slag. 

@Rutger_  Fijn dat je het topic even aandacht geeft. Zoals eerder vermeld was gister de download/upload acceptabel. Niet de volledige abonnement waarden maar wel werkbaar. 

Nu 21:40 is het soortgelijk. 40 mbit down met 65 up voor een 100/100 verbinding. Als dit zo blijft is het initiële probleem verholpen maar zouden we niet 24/7 de volledige bandbreedte tot onze beschikking moeten hebben?


Forum|alt.badge.img+3
  • Wijsgeer
  • September 2, 2020

@SpikeX101 en de rest. Excuses voor de late reactie het is op dit moment ook op het forum erg druk. Gezien de reacties van gisteravond begrijp ik dat het probleem opgelost lijkt te zijn. Dat is mooi om te lezen. Zouden jullie mij na vanavond kunnen laten weten of het ook vanavond goed is gegaan? Mocht het niet zo zijn dan kan ik daar direct mee aan de slag. 

@Rutger_  Fijn dat je het topic even aandacht geeft. Zoals eerder vermeld was gister de download/upload acceptabel. Niet de volledige abonnement waarden maar wel werkbaar. 

Nu 21:40 is het soortgelijk. 40 mbit down met 65 up voor een 100/100 verbinding. Als dit zo blijft is het initiële probleem verholpen maar zouden we niet 24/7 de volledige bandbreedte tot onze beschikking moeten hebben?


Dit staat in mijn contract:

 

In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid. De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid.

Je zou dus 24x7 minimaal 75% van de snelheid moeten blijven halen… In jouw geval dus 75 Mbps up- en down.


  • Auteur
  • Topper
  • September 2, 2020


Dit staat in mijn contract:

 

In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid. De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid.

Je zou dus 24x7 minimaal 75% van de snelheid moeten blijven halen… In jouw geval dus 75 Mbps up- en down.

 

Thanks! Goeie om even na te kijken. 

 


  • Topper
  • September 2, 2020

Ik ben wat laat, maar de snelheid is op het moment (23:30) helemaal goed: 504 mbit/s download en 401 mbit/s upload 
 


  • Auteur
  • Topper
  • September 3, 2020

 

Keurig. 3e avond op rij. Ga ervan uit dat het opgelost is. Iedereen ook bedankt voor alle bijdragen in het topic!!


  • Topper
  • September 3, 2020

hier om 21:50 haal ik 480 mbit/s down en 368 mbit/u up. Ook de ping en jitter zijn weer normaal.

Het lijkt dus inderdaad opgelost


Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@SpikeX101 en de rest. Goed om te lezen dat het opgelost lijkt te zijn, bedankt voor het melden en het meedenken! 


  • Nieuwkomer
  • October 31, 2021

Bij mij thuis sinds 1 dag hetzelfde probleem; is dat iets waar jullie ondertussen de oplossing voor weten KPN?


  • October 31, 2021

Bij mij thuis sinds 1 dag hetzelfde probleem; is dat iets waar jullie ondertussen de oplossing voor weten KPN?

Hallo @miniblom , haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en na herstart doe eens een fabrieksreset bij de router.

 


  • Nieuwkomer
  • October 31, 2021

Uiteraard al geprobeerd, veel topics afgestruind en servicetools meermaals doorlopen, zonder succes.

Nu lijkt de snelheid t.o.v. eerder op de avond wat te zijn toegenomen (van 1 tot 10mbps naar 150 tot 200mbps) maar nog niet de eerder bereikte en verwachte 500...


  • October 31, 2021

Uiteraard al geprobeerd, veel topics afgestruind en servicetools meermaals doorlopen, zonder succes.

Nu lijkt de snelheid t.o.v. eerder op de avond wat te zijn toegenomen (van 1 tot 10mbps naar 150 tot 200mbps) maar nog niet de eerder bereikte en verwachte 500...

Hallo @miniblom , anders morgen even bellen met 0800 0402,  succes.