Skip to main content

Gisteren al de klantenservice gebeld maar ze hebben geen storingen wordt vermeld.

Het probleem is dat in de namiddag tot in de avond rond 22:00 de download snelheid op alle apparaten in huis, terug zakt van overdag 92mbps naar 0.2 mbps zodat je eigenlijk niks meer kan doen.  

Opvallend hierbij is dat de upload snelheid wel goed blijft overdag en in de avond. Lijkt wel iets van belasting probleem als het aantal gebruikers toeneemt? 

Kan hier naar gekeken worden? Helaas kan ik geen screenshot van de speedtest toevoegen. De download zit nu al op 3mbps .. (wordt weer wat vanavond..)

 

EDIT: Betreft regio Flevoland Lelystad. Gisteren met de klantenservice ook het glasvezel kastje en het modem van stroom gehaald maar heeft niet geholpen. Ook een factory reset van het modem helpt niet. 

Afkloppen, maar bij mij is de downloadsnelheid nu ook goed (422 Mbit/s). 


@SpikeX101 en de rest. Excuses voor de late reactie het is op dit moment ook op het forum erg druk. Gezien de reacties van gisteravond begrijp ik dat het probleem opgelost lijkt te zijn. Dat is mooi om te lezen. Zouden jullie mij na vanavond kunnen laten weten of het ook vanavond goed is gegaan? Mocht het niet zo zijn dan kan ik daar direct mee aan de slag. 


Dank voor de info. Is dat Internet via glasvezel? Had het idee dat DSLAM alleen bij DSL en aDSL via de kabel wordt gebruikt en niet bij FTTH. 

Na wat Ziggo ervaringen te hebben gelezen is duidelijk dat het gras aan de overkant niet altijd groener is ..


DSLAM's worden wel degelijk gebruikt voor FTTH en niet alleen voor xDSL.

Ze worden toegepast op zowel AON (EoF/GoF) als op GPON.

 

Waar ik even benieuwd naar ben naar degenen die zeer lage snelheden meten, hebben jullie allemaal dat vierkante zwarte blokje in jullie meterkast hangen? (Nokia ONT)


Dank voor de info. Is dat Internet via glasvezel? Had het idee dat DSLAM alleen bij DSL en aDSL via de kabel wordt gebruikt en niet bij FTTH. 

Na wat Ziggo ervaringen te hebben gelezen is duidelijk dat het gras aan de overkant niet altijd groener is ..


DSLAM's worden wel degelijk gebruikt voor FTTH en niet alleen voor xDSL.

Ze worden toegepast op zowel AON (EoF/GoF) als op GPON.

 

Waar ik even benieuwd naar ben naar degenen die zeer lage snelheden meten, hebben jullie allemaal dat vierkante zwarte blokje in jullie meterkast hangen? (Nokia ONT)

Nope, in de meterkast hangt de standaard NTU (ik dacht de ZTE ZXHN F3100)


Dank voor de info. Is dat Internet via glasvezel? Had het idee dat DSLAM alleen bij DSL en aDSL via de kabel wordt gebruikt en niet bij FTTH. 

Na wat Ziggo ervaringen te hebben gelezen is duidelijk dat het gras aan de overkant niet altijd groener is ..


DSLAM's worden wel degelijk gebruikt voor FTTH en niet alleen voor xDSL.

Ze worden toegepast op zowel AON (EoF/GoF) als op GPON.

 

Waar ik even benieuwd naar ben naar degenen die zeer lage snelheden meten, hebben jullie allemaal dat vierkante zwarte blokje in jullie meterkast hangen? (Nokia ONT)

Nope, in de meterkast hangt de standaard NTU (ik dacht de ZTE ZXHN F3100)


Ok, dus niet alleen probleem op GPON maar ook op AON aansluitingen….


@SpikeX101 en de rest. Excuses voor de late reactie het is op dit moment ook op het forum erg druk. Gezien de reacties van gisteravond begrijp ik dat het probleem opgelost lijkt te zijn. Dat is mooi om te lezen. Zouden jullie mij na vanavond kunnen laten weten of het ook vanavond goed is gegaan? Mocht het niet zo zijn dan kan ik daar direct mee aan de slag. 

@Rutger_  Fijn dat je het topic even aandacht geeft. Zoals eerder vermeld was gister de download/upload acceptabel. Niet de volledige abonnement waarden maar wel werkbaar. 

Nu 21:40 is het soortgelijk. 40 mbit down met 65 up voor een 100/100 verbinding. Als dit zo blijft is het initiële probleem verholpen maar zouden we niet 24/7 de volledige bandbreedte tot onze beschikking moeten hebben?


@SpikeX101 en de rest. Excuses voor de late reactie het is op dit moment ook op het forum erg druk. Gezien de reacties van gisteravond begrijp ik dat het probleem opgelost lijkt te zijn. Dat is mooi om te lezen. Zouden jullie mij na vanavond kunnen laten weten of het ook vanavond goed is gegaan? Mocht het niet zo zijn dan kan ik daar direct mee aan de slag. 

@Rutger_  Fijn dat je het topic even aandacht geeft. Zoals eerder vermeld was gister de download/upload acceptabel. Niet de volledige abonnement waarden maar wel werkbaar. 

Nu 21:40 is het soortgelijk. 40 mbit down met 65 up voor een 100/100 verbinding. Als dit zo blijft is het initiële probleem verholpen maar zouden we niet 24/7 de volledige bandbreedte tot onze beschikking moeten hebben?


Dit staat in mijn contract:

 

In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid. De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid.

Je zou dus 24x7 minimaal 75% van de snelheid moeten blijven halen… In jouw geval dus 75 Mbps up- en down.



Dit staat in mijn contract:

 

In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid. De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid.

Je zou dus 24x7 minimaal 75% van de snelheid moeten blijven halen… In jouw geval dus 75 Mbps up- en down.

 

Thanks! Goeie om even na te kijken. 

 


Ik ben wat laat, maar de snelheid is op het moment (23:30) helemaal goed: 504 mbit/s download en 401 mbit/s upload 
 


 

Keurig. 3e avond op rij. Ga ervan uit dat het opgelost is. Iedereen ook bedankt voor alle bijdragen in het topic!!


hier om 21:50 haal ik 480 mbit/s down en 368 mbit/u up. Ook de ping en jitter zijn weer normaal.

Het lijkt dus inderdaad opgelost


@SpikeX101 en de rest. Goed om te lezen dat het opgelost lijkt te zijn, bedankt voor het melden en het meedenken! 


Bij mij thuis sinds 1 dag hetzelfde probleem; is dat iets waar jullie ondertussen de oplossing voor weten KPN?


Bij mij thuis sinds 1 dag hetzelfde probleem; is dat iets waar jullie ondertussen de oplossing voor weten KPN?

Hallo @miniblom , haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en na herstart doe eens een fabrieksreset bij de router.

 


Uiteraard al geprobeerd, veel topics afgestruind en servicetools meermaals doorlopen, zonder succes.

Nu lijkt de snelheid t.o.v. eerder op de avond wat te zijn toegenomen (van 1 tot 10mbps naar 150 tot 200mbps) maar nog niet de eerder bereikte en verwachte 500...


Uiteraard al geprobeerd, veel topics afgestruind en servicetools meermaals doorlopen, zonder succes.

Nu lijkt de snelheid t.o.v. eerder op de avond wat te zijn toegenomen (van 1 tot 10mbps naar 150 tot 200mbps) maar nog niet de eerder bereikte en verwachte 500...

Hallo @miniblom , anders morgen even bellen met 0800 0402,  succes.