Skip to main content

Vrijwel dagelijks en soms meerdere keren op een dag valt de glasvezel verbinding uit. Het onderste groene lampje van het NT kastje is dan uit en alleen resetten van het kastje (stekker erin en eruit) zorgt ervoor dat het weer gaat werken. Gisteren zelfs een keer of zeven. Bovendien werkt het niet altijd direct en moet de stekker er meerdere keren in en uit om het weer te laten werken.

Kan dit aan het NT kastje liggen ?. Als ik de storingscheck doe krijg ik altijd terug dat er geen storing is op mijn postcode.

 

Hoi @Leonardo72, welkom hier. 

Jouw verbinding valt dus regelmatig weg. Dan haal je het glasvezelkastje van het stroom en dan werkt het vaak weer. Maak je deze minimaal 2 minuten stroomloos? Kabels zitten verder wel goed?

Graag wil ik ook even jouw lijn doormeten om te kijken of ik daar iets bijzonders in zie. Want het lijkt wel echt in de aanvoer te zitten of inderdaad in het glasvezelkastje. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan weet ik wanneer ik aan de slag kan. 


Kabels zitten volgens mij goed. Ik wacht wel een tijdje, maar niet altijd 2 minuten. Meestal is dat voldoende. Ik heb het profiel aangevuld!


Bedankt! Heb je voor mij een foto van jouw glasvezelkastje? Dan kan ik zien welk lampje het onderste lampje is. 


Hierbij de foto. Het onderste lampje is Ethernet

 


Bedankt! Als het onderste lampje uit valt, betekent dit dat er geen verbinding is tussen het glasvezelkastje en het modem. Ik raad je daarom aan om deze kabel te vervangen. Je kunt hiervoor het beste een CAT 6 kabel gebruiken. 


Er zit een CAT6 kabel tussen en daar lijkt niets mis mee, maar voor de zekerheid zal ik wel een nieuwe bestellen. Zojuist is de verbinding weer uitgevallen.


Fijn dat je een nieuwe kabel hebt besteld! Het uitvallen van het onderste lampje op de glasvezelkastje geeft aan dat de verbinding tussen glasvezelkastje en modem niet goed tot stand komt. Dit kan het gevolg zijn van een defect in de kabel en daarom is het belangrijk om een andere kabel te proberen. Dan kunnen we dit in ieder geval uitsluiten.


Vlak voor mijn vakantie (anderhalve week geleden) heb ik de kabel vervangen. Daarna is het internet nog 1 keer uitgevallen. Vandaag teruggekomen en de verbinding is nog steeds intact. Ik hoop dat het issue met het vervangen van de kabel is opgelost.


Dat is super om te lezen! Hopelijk valt de verbinding nu niet meer uit. Mocht dit onverhoopt toch gebeuren, trek dan gerust opnieuw aan de bel.


Helaas is het internet gisteren weer twee keer uitgevallen. Zelfde probleem: ethernet lampje uit en stekker erin en eruit heeft het probleem weer tijdelijk opgelost.

De kabel lijkt dus toch niet het probleem te zijn.


Goed dat je het aangeeft! Ik heb een monteur ingepland voor morgenochtend tussen 8.00 en 10.00 uur. Mocht dit niet uitkomen, bel ons dan even op 0800 0402. We kunnen dan de agenda's naast elkaar leggen om een geschikter moment uit te kiezen. We zijn vandaag telefonisch bereikbaar tot 22.00 uur.


De monteur is langs geweest en het was hem direct duidelijk dat het aan de Experia box lag. Deze is nu vervangen.  Ik verwacht dat het probleem hiermee definitief is opgelost ! 


Fijn om te lezen dat de monteur het probleem heeft kunnen verhelpen!Â