Skip to main content

Onze NT is inmiddels aangesloten en de juiste lichtjes branden, maar op de experia box blijft het rood branden. Zo nu en dan knippert er blauw, maar het springt telkens weer op rood. We hebben dit met 2 verschillende experia boxen getest. Bij allebei is het rood.

 

Ik weet niet wat ik moet doen

 

Met welk type kabel is de V10A met de NT verbonden? 


 

Met welk type kabel is de V10A met de NT verbonden? 

 

Hoi, alleen met de rode CAT6 kabel 


Weet iemand wat ik nog kan doen? En is het correct dat het connection lampje knippert en dat er bij de rode CAT kabel onderaan de NT een oranje lampje brandt?


De foto is vreselijk wazig. Het onderste lampje moet branden. Dit zou het ethernet lampje moeten zijn. Probeer een andere kabel. De kabel moet in de WAN poort. U houdt dus 3 lan poorten over.


 


Waarom staat er bij het topic dat het beantwoord is dat is niet zo hoe haal ik dat weg ik heb nog hulp nodig


Waarom staat er bij het topic dat het beantwoord is dat is niet zo hoe haal ik dat weg ik heb nog hulp nodig

Heb je het modem al eens gereset? Dit doe je met een tandenstoker of zo'n dingetje om een simkaart i  ie telefoon te steken. Even in het reset gaatje houden totdat het rode lampje op het modem uit gaat. Hierna zou die het moeten doen.


Waarom staat er bij het topic dat het beantwoord is dat is niet zo hoe haal ik dat weg ik heb nog hulp nodig

Heb je het modem al eens gereset? Dit doe je met een tandenstoker of zo'n dingetje om een simkaart i  ie telefoon te steken. Even in het reset gaatje houden totdat het rode lampje op het modem uit gaat. Hierna zou die het moeten doen.

Hoi bedankt voor uw reactie. We hebben dit al meerdere keren geprobeerd. Soms gaat het dan weer even blauw knipperen, maar het springt elke keer weer op rood. We kunnen verbinden met de wifi maar dan staat erbij "geen internet".


Dan kan het zijn dat het modem niet goed meer werkt. Ook is het mogelijk dat de rode kabel van de ONT naar de WAN kapot is. (Ook al is deze nieuw) het is de moeite waard om hier een nieuwe kabel voor te proberen. Kan je hem nog (tijdelijk) aansluiten op het kopernetwerk of werkt dat ook niet meer?


Dan kan het zijn dat het modem niet goed meer werkt. Ook is het mogelijk dat de rode kabel van de ONT naar de WAN kapot is. (Ook al is deze nieuw) het is de moeite waard om hier een nieuwe kabel voor te proberen. Kan je hem nog (tijdelijk) aansluiten op het kopernetwerk of werkt dat ook niet meer?

Bedankt voor je hulp. We hebben al 2 modems geprobeerd (krijgen morgen nog een nieuwe om die te proberen). En al drie verschillende kabels van de NT naar WAN. Er werd ons aangegeven dat koper niet meer werkt zodra glasvezel actief is. Niks hiervan werkt helaas. Heb je nog andere tips? 


als dit allemaal niet werkt is het toch denk ik tijd voor een kpn netwerk monteur 


Hoi @Naomi Timmerije

Nog steeds geen diensten dus? Dan wil ik je aanraden om even te bellen met 0800-0402. Dat is het snelste. 

Ik wilde namelijk meekijken, maar ik kan geen aansluiting vinden op de gegevens uit jouw profiel. Kloppen ze wel? Of kun je anders het klantnummer toevoegen. Dan wil ik nog wel eens kijken, maar bellen is sneller, dan heb je ook meteen contact.