Skip to main content

Goedenavond,

 

Mijn internet schommelt tussen de 2,5 Mbit/s en 180 Mbit/s. Het gaat om WiFi. Ik heb het snelste abonnement en tot nu toe probleemloos.

Sinds vandaag schommelt het internet constant. De ene keer kan ik probleemloos en in de hoogste kwaliteit Netflix kijken en de andere keer (minuut later) kan de verbinding wegvallen.

 

Heb alle stappen in de WiFi-manager al doorlopen. Dat wil zeggen: modem (KPN box 12) meerdere keren gereset, alle wifi-apparaten uitgezet, de wifi-versterkers gereset en de stroom van het glasvezelkastje afgehaald. 
 

De WiFi-versterkers (3 stuks, op elke verdieping 1) branden groen. 


Iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen?

 

Alvast bedankt.

 

Groet,

Tom

 

Heb je draadloze verbindingssets in huis en heb je een omvormer van zonnepanelen op je netwerk? En is je verbinding wel stabiel als je met een bekabelde pc of laptop meet?


Heb je draadloze verbindingssets in huis en heb je een omvormer van zonnepanelen op je netwerk?

Beide nee. 
Heb ook niks gewijzigd in huis. Het werkt van de ene op de andere dag niet meer (goed).


Heb je draadloze verbindingssets in huis en heb je een omvormer van zonnepanelen op je netwerk?

Beide nee. 
Heb ook niks gewijzigd in huis. Het werkt van de ene op de andere dag niet meer (goed).

Verbinding per kabel heb ik nog niet gemeten. Werk altijd met WiFi en tot vandaag probleemloos.


Ter illustratie. Dit zijn twee metingen in 5 minuten.

 

 


Dat is wel bizar inderdaad!!! Ik hoop dat een ander forumlid even te hulp schiet anders kom ik er morgen op terug.


Dat is wel bizar inderdaad!!! Ik hoop dat een ander forumlid even te hulp schiet anders kom ik er morgen op terug.

Dank je wel Joep. 
Ik vind het ook vreemd. Wellicht is er iets misgegaan met de kabel(s) buiten, waardoor mijn modem telkens opnieuw moet connecten?

Of is mijn modem defect?


Dat is wel bizar inderdaad!!! Ik hoop dat een ander forumlid even te hulp schiet anders kom ik er morgen op terug.

Dank je wel Joep. 
Ik vind het ook vreemd. Wellicht is er iets misgegaan met de kabel(s) buiten, waardoor mijn modem telkens opnieuw moet connecten?

Of is mijn modem defect?

Box12 of v10? En heb je toevallig een switch in je netwerk tussen modem en tv ontvangers? 


Dank voor je reactie. Box 12 en geen switch.


Het wordt steeds vreemder. Telefoon geeft aan dat ik geen WiFi-verbinding heb terwijl er wel streepjes zijn. Ook andere apparaten werken niet. Tv kijken via NLziet of Netflix werkt niet of heel traag met belabberde kwaliteit.

Iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen?


 


Als eerste bekabeld op de ExperiaBox testen.

Je moet eerst weten of het probleem in de verbinding of in je interne WiFi netwerk zit.

 


Verbinding is in orde volgens de WiFi-manager en alle  Wifi gebruikende apparaten heb ik uitgezet (conform tips Wifi-manager).

 

Het ene moment is verbinding 180 mBit/s om vervolgens terug te vallen naar 2,5 mBit/s.


Zal straks voor de zekerheid ook nog bekabeld testen. Vermoed dat het probleem van buiten komt en hoop dat KPN kan helpen. Met twee thuiswerkers is dit stressvol.


Hallo @Tom011 bekabeld meet je het beste en meest betrouwbaar op een Windows 10/11-machine met de Ookla-app geïnstalleerd vanuit de MS Store en rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Draadloos meten is zinloos.

Succes.

 


Dank, ga ik straks doen.

Had gehoopt dat iemand ondertussen al een idee had waar die schommelingen door kunnen worden veroorzaakt.


Sowieso is het zaak om te weten of de bekabelde verbinding ook het probleem heeft om uit te sluiten dat het modem de veroorzaker is.


Dank, ga ik straks doen.

Had gehoopt dat iemand ondertussen al een idee had waar die schommelingen door kunnen worden veroorzaakt.

Hallo @Tom011 eerst moet vastgesteld worden of de bekabelde snelheid overeenkomt met de abo-snelheid, als dat niet goed is, heeft aan de wifi werken ook geen zin.

Daarna kunnen we de wifi aan gaan pakken.

 


Gisteren geen problemen meer gehad. Vanavond schommelt het internet weer enorm en kan ik geen tv meer kijken.

 

 Iemand een idee wat ik kan doen? Los van meten. 
Alle opties van de KPN wifi-manager heb ik geprobeerd en werken niet. 


Gisteren geen problemen meer gehad. Vanavond schommelt het internet weer enorm en kan ik geen tv meer kijken.

 

 Iemand een idee wat ik kan doen? Los van meten. 
Alle opties van de KPN wifi-manager heb ik geprobeerd en werken niet. 

Het wordt tijd om je lijn eens goed door te meten, @Tom011 .   Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Beste Erwin,

 

Hartelijk dank voor je reactie. Het internet lijkt inmiddels weer stabiel. Mocht dit dit wijzigen, dan meld ik me weer. Bedankt. 
 

Groet Tom


Dag allen,

Mijn internetprobleem blijft bestaan. Tot nu toe ZEER SLECHT geholpen door KPN. Vorige week is er op zondag een meting gedaan. Toen concludeerde de mevrouw van KPN dat het niet goed was en er een monteur zou komen (kosteloos). Deze kwam niet opdagen.

Vandaag bel ik om een nieuwe afspraak te maken. Krijg daarna te horen (teruggebeld door KPN) dat de meting goed is en dat ik maar moet proberen om met de WiFi-punten te schuiven. 
 

Dit terwijl de internetsnelheid nog steeds enorm op en neer gaat, terwijl ik 3 streepjes WiFi-bereik heb. Ook gaat het hele netwerk regelmatig volledig uit de lucht en heb ik dus ineens helemaal geen WiFi meer.

 

Zeer ontevreden met KPN. Eens te meer, omdat ik het duurste abonnement heb en KPN nou niet bepaald de goedkoopste aanbieder is.

 

Wat kan ik nog doen?

 

Groet Tom


Wat kan ik nog doen?

Je profiel invullen en mij hier een seintje geven, @Tom011 .  Dan kan ik voor je kijken. 


 

Wat kan ik nog doen?

 

Groet Tom

Dat wat al meerdere keren gezegd is: bekabeld meten. Dan weet je of je internet slecht is (dat moet KPN oplossen) of dat je een WiFi probleem hebt (dat moet je zelf oplossen).

Ik heb dit ook wel eens meegemaakt. Meerdere WiFi access points in de buurt op zelfde kanaal… gevolg: wisselende snelheid en uitval. 


KPN heeft gemeten: eerst was het niet goed en zou er een monteur komen. Die kwam niet opdagen. Gebeld voor een nieuwe afspraak en toen bleek uit een meting dat het wel goed zou zijn. Ik ben er klaar mee en stap over.


KPN heeft gemeten: eerst was het niet goed en zou er een monteur komen. Die kwam niet opdagen. Gebeld voor een nieuwe afspraak en toen bleek uit een meting dat het wel goed zou zijn. Ik ben er klaar mee en stap over.

Dat is spijtig om te lezen. Ik kan zonder ingevuld profiel ook weinig meer voor je doen.  


KPN heeft gemeten: eerst was het niet goed en zou er een monteur komen. Die kwam niet opdagen. Gebeld voor een nieuwe afspraak en toen bleek uit een meting dat het wel goed zou zijn. Ik ben er klaar mee en stap over.

Zonder zekerheid of het aan de internet verbinding of aan de WiFi ontvangst ligt is er een kans dat de WiFi van de router van een andere ISP dezelfde problemen heeft.

Maar goed; naar advies luistert u niet. Succes.