Skip to main content

Meet internetsnelheid over een Fritzbox 7590 / uit 2020. (eigen gekocht exemplaar), metingen rechtstreek op Modem zonder andee apparaten of wifi (uitgeschakeld)

Kabel glasvezel-WANpoort UTP cat.6; 1,5 m

  • 1 gb/s download gemeten ! Twee onafhankelijke KPN metingen glasvezelsnelheid:  1 Gb/s up & down. Uitgevoerd door monteurs van KPN in mijn huis op de glasvezel kabel
  • eigen KPN speedtest met 1 UTP 5 kabel 1 m op poort 1 (1Gb/s max) van Fritzbox: over 2 week gemeten: down: 74, up 112 (nominaal gemiddelde, n:48)
  • oude situatie: KPN bekabeld DSL supervectoring 200 / 30 (d/u) mb/s met idem Fritzbox 7590 modem: dus betere waarden; 
  • Fritzbox reset uitgevoerd; en Expediabox 12 reset uitgevoerd (geen verschil met Fritzbox)
  • Vorige week plaatsing nieuw glasvezel - WAN interface adaptorkastje door KPN (geschikt voor moderner protocol ?G beter geschikt voor het type lichtsignaal dat in deze wijk wordt gebruikt (aldus KPN monteur), maar geen verschil in snelheid!!!)
  • Andere computer, andere websites (oa AVM.de) , andere browsers geen verschil

Wat kan hier aan de hand zijn???? 

 

Hou mij ten goede, ik kan het helemaal mis hebben. Maar met snelheidsmetingen is het altijd afhankelijk van wat je meet. Dat een Ferari 350km per uur kan zegt niets, probeer dat maar even op Picaddily circus

Wil je het echt proberen, creeer dan alleen door jou beinvloedbare  omstandigheden, dus bijvoorbeeld  een eigen webserver (niet op je huidge plek, want dit is maar heen en weer maximaal 1GB dus uiteindelijk 0,5), dus een die ook een  gegarandeerde 1Gb upload heeft. 

Dus om de header van jouw vraag te beantwoorden, waar betaal je voor. Je betaald voor die momentreel waarschijnlijk nergens aanwezige sitruatie waarbij iemand jouw data aanbied met een “gegarandeerde” constanfe snelheid van 1Gb. Als jij ze kent, laat het mij weten, want tenminste ik ken ze niet. In mijn ogen betaal je overigens helemaal niets teveel. Die 2 Euro is eigenlijk een kado van KPN gebaseerd op toekomstige omstandigheden. Zouden ze dat niet doen, dan was het gelul over Ziggo die sneller was waarschinlijk mneer kosfen. Zoals ik het nu ervaar op grond van jouw vraag, dus “Goed gedaan  KPN” 

                                   


Meet internetsnelheid over een Fritzbox 7590 / uit 2020. (eigen gekocht exemplaar), metingen rechtstreek op Modem zonder andee apparaten of wifi (uitgeschakeld)

Kabel glasvezel-WANpoort UTP cat.6; 1,5 m

  • 1 gb/s download gemeten ! Twee onafhankelijke KPN metingen glasvezelsnelheid:  1 Gb/s up & down. Uitgevoerd door monteurs van KPN in mijn huis op de glasvezel kabel
  • eigen KPN speedtest met 1 UTP 5 kabel 1 m op poort 1 (1Gb/s max) van Fritzbox: over 2 week gemeten: down: 74, up 112 (nominaal gemiddelde, n:48)
  • oude situatie: KPN bekabeld DSL supervectoring 200 / 30 (d/u) mb/s met idem Fritzbox 7590 modem: dus betere waarden; 
  • Fritzbox reset uitgevoerd; en Expediabox 12 reset uitgevoerd (geen verschil met Fritzbox)
  • Vorige week plaatsing nieuw glasvezel - WAN interface adaptorkastje door KPN (geschikt voor moderner protocol ?G beter geschikt voor het type lichtsignaal dat in deze wijk wordt gebruikt (aldus KPN monteur), maar geen verschil in snelheid!!!)

Is na de plaatsing van nieuw WAN interface adaptorkastje door KPN ook nog weer een snelheidstes uitgevoerd door KPN monteur met als resultaat 940/940  (down/up) ?

Foto van kastje (XGS-PON?) kan ook leuk zijn, hoeft niet, dek wel even de e.v.t. streepjescode af.

  • Andere computer, andere websites (oa AVM.de) , andere browsers geen verschil

Wat kan hier aan de hand zijn???? 

Dat testen moet je niet in de browser doen, maar met de Speedtest App, te downloaden op die site. Dat als eerste doen, want browsers, firewalls, virusscanners enz kunnen er makkelijk voor zorgen dat je gewoon niet aan de 940/940 komt.

 

 


Hoi @BernieS . Welkom op het forum.

@tmoesel  slaat de spijker op z'n kop met zijn bericht. Kun je die vragen beantwoorden?