Skip to main content

Afgelopen donderdag 30 maart kreeg ik van KPN een mailtje dat de glasvezelaansluiting een dag later gerealiseerd zou worden. Vrijdag 31 maart rond het middaguur stond er inderdaad iemand op de stoep die de laatste handelingen in de meterkast in orde maakte. Ik had glasvezel, wel lekker zo vlak voor het weekend. En het werkte als een tierelier! Tot zo ver het goede nieuws.

Maandag 3 april rond 16.35 stopte het feest abrupt en in eerste instantie dacht ik aan een storing. "Kan gebeuren” dacht ik nog maar tien minuten later kreeg ik een email van KPN dat de startdatum van mijn abonnement is gewijzigd naar 11 april.

Wat ik dan niet begrijp is dat ze eerst gedurende drie dagen wèl een werkende aansluiting kunnen realiseren om er vervolgens achter te komen dat de startdatum is opgeschoven en blijkbaar dus gewoon de stekker er is uitgetrokken. Kort om: ik heb er een weekendje aan kunnen ruiken om vervolgens een week in de wachtkamer te moeten.

Het zou me dus niet verbazen dat volgende week dinsdag 11 april er opnieuw iemand op de stoep staat om de boel in orde te maken, terwijl alles al is aangesloten. Ik snap het niet. Het is in ieder geval een behoorlijk valse start!

Hoi @pieterboes . Dat is wel zuur op deze manier.

Mag ik vragen hoe je nu dan internet? Werkt koper nog? Of heb je ook nog diensten bij een andere provider?


Ik heb kabel, en wel erg blij dat dat nog niet is opgezegd.

De SOAP lijkt nog wel even door te gaan, KPN is echt de weg kwijt: KPN-Netwerk stuurt me vanmorgen een mail dat de boel klaar is en inderdaad sinds vanmiddag werkt de aansluiting weer.

Maar zojuist krijg ik drie emails van KPN, de eerste mail zegt dat de aansluiting 7 april gaat werken, de tweede zegt dat het 11 april wordt en de derde zegt dat er op 20 april een monteur komt.


Wat een chaos, @pieterboes .  Ik heb helaas geen postcode + huisnummer van jou, in je profiel. Kun je die erbij zetten en mij daarna hier een seintje geven? 


Staan er nu in Erwin. Ik wacht vandaag (de datum die wordt genoemd voordat de mail over de monteur kwam) nog even af. Dan neem ik maar even contact met KPN op. Sinds 6 april (na de mail van KPN Netwerk) doet de aansluiting het gewoon weer. Een monteur lijkt me dus niet noodzakelijk, maar ik durf de glasvezel nu nog niet te gebruiken met de kans dat de stekker er weer (tijdelijk) uit gaat.


Ik snap alle verwarring. Mijn advies is om dit af te wachten.

Het is heel goed mogelijk dat er al wel signaal op jouw lijn staat.  Dat is vaak een ‘basis’ signaal.  Niet specifiek voor jouw abonnement. Nu aansluiten kan dan voor ongewenste effecten zorgen.

 Mijn advies, lekker nog even wachten tot de monteur komt. 

Monteur - huidige opdracht

Opdracht:

In-Home Installation

Afspraak:

20-04-2023 tussen 08:00 - 10:00


Bedankt Erwin, alleen de vier verschillende mailtjes zorgden uiteraard wel voor verwarring, plus het feit dat er dus op 31 maar ook al een monteur is geweest die het werkend heeft afgeleverd.


Ik zie wel vaker dat het eerder ‘werkt’ dan de echte aansluitdatum.  Voor jou als klant ziet het er dan allemaal prima uit maar zodra je gaat proberen om een wijziging door te voeren loopt alles in de soep.

Dat komt omdat je nog niet als individuele klant bekent bent in ons technische systeem.  Zoiets moeten we koste wat kost voorkomen.

Ik heb er vertrouwen in dat het 20-4 allemaal goed komt. 


Vanmorgen is de KPN-monteur geweest, maar die stond logischerwijze al weer binnen een paar minuten buiten, want het werkte. Hij heeft nog even gemeten en alles is in orde. Ik blij, eindelijk glasvezel!


@pieterboes  Ik kan bevestigen dat je ook administratief nu pico bello in het systeem staat. Geniet van je snelle verbinding.