Skip to main content

Hallo ik ben Wim. Een jaar of 2 geleden hebben ze bij ons in de wijk glasvezel aangelegd. Er zou nog iemand komen om die kabel door te meten maar om 1 of andere reden kwam dat er niet van.

Nu wil ik overstappen naar kpn internet en tv op glas.

Ik wil eerst weten of die aansluiting deugt voordat ik overstap. Zit er demping in die verbinding door een knik ergens heeft het geen zin.

Ik weet alleen niet wie ik daarvoor moet benaderen. Wie weet wat.

Ik vrees dat u dat niet voor elkaar gaat krijgen. 

Als u bij overstappen gebruik maakt van de overstapservice, dan word het abonnement van uw huidige provider pas stopgezet als de verbinding bij KPN werkt. Zo komt u niet zonder internet te zitten als de glasvezelaansluiting niet blijkt te werken. 


En wat gebeurt er dan als het niet werkt door een knik ergens in de kabel in de straat.


En wat gebeurt er dan als het niet werkt door een knik ergens in de kabel in de straat.

Dan word dat vast wel gerepareerd.


Nouja ok. Als dat zo is met die overstapservice dan ga ik dat doen.


En wat gebeurt er dan als het niet werkt door een knik ergens in de kabel in de straat.

Dan zal de installatiemonteur een ticket laten maken bij KPN Netwerk om uit te zoeken waardoor een mogelijke hoge demping ontstaat en dit te herstellen. Dit geeft dan iets vertraging in de levering van KPN diensten maar zoals @Nick83 al aangeeft: met de overstapservice kom je niet zonder diensten te zitten. Eventuele reparaties van de glasvezel zijn voor jou als klant kosteloos tenzij er aangetoond kan worden dat er schade is welke door de klant veroorzaakt is. Dit laatste zien we echter alleen als een FTU (de glasvezel grondplaat) van de muur is getrokken bijvoorbeeld.


Mooi.


Nog een vraag. Ik heb een wifi tuner. Daar haal ik alles wat op de ziggo kabel wordt doorgegeven. Is dat bij kpn internet ook zo?


Wat bedoel je precies met ‘wifi tuner’?


Een radio die zowel op de fm zenders kan halen maar ook via de wifi. Maakt verbinding met het modem en voila...enorm veel radiozenders.


Aah check, dat zou bij KPN ook gewoon moeten werken!


Klinkt goed. Ik heb het hele spul al aangevraagd. Ben benieuwd


Hoi @wim1520 . Welkom op het forum en welkom bij KPN.

Ik heb er vertrouwen in dat alles nu vlotjes verloopt. Mocht je toch tegen issues aanlopen of andere vragen hebben, stel ze hier gerust!


Ga ik zeker doen.


Het ging perfect. Vrijdag aangesloten en het werkt prima allemaal. Complimenten voor de service.