Skip to main content

Geachte,

Wij hebben sinds vandaag glasvezel. Ik heb alles op de correcte manier uitgevoerd, maar hij lijkt niet te willen verbinden.

Bij opstarten brandt op jet glasvezel kastje heel kort het Ethernet lampje en daarna gaat hij uit. Het lampje Glas blijft al de tijd uit. De app geeft wel aan dat verbinden gelukt is, maar niets werkt.

Ik heb de hele aansluit procedure twee keer gedaan zoals uitgelegd, maar geen resultaat.

Wat kan ik nu doen?

Met vriendelijke groet,

Michael

Hoi @Michael.E 
Wat je het beste kunt doen is 0800 0402 bellen

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten


Hoi @Michael.E . Welkom op het forum.

Heb je al gebeld? Zo ja, wat was de conclusie?


Hallo @Erwin_ ik heb gister ruim 1.5 uur met een medewerker van KPN aan de telefoon gezeten en vanalles geprobeerd.

Conclusie, er kan geen verbinding worden gemaakt en daarvoor komt morgen een monteur. Als ik morgen weet wat de oorzaak was zal ik dat wel even melden.


Hallo @Erwin_ ik heb gister ruim 1.5 uur met een medewerker van KPN aan de telefoon gezeten en vanalles geprobeerd.

Conclusie, er kan geen verbinding worden gemaakt en daarvoor komt morgen een monteur. Als ik morgen weet wat de oorzaak was zal ik dat wel even melden.

Is hier iets nuttigs uitgekomen, @Michael.E ?


Beste @Erwin_ 

Inmiddels is het opgelost. Het glasvezelkastje van KPN bleek kapot. Hierdoor kreeg hij geen verbinding met het glasnet.

Ook wilde de monteur superwifi 2 aan mij verkopen en was hier heel blij mee. Echter kwam hij weer naar binnen met het nieuws dat ik ze weer mocht inleveren want ik was volgens hun systeem geen klant. Gevraagd of hij wilde bellen hierover want ik wilde ze heel graag hebben.

Dit kon allemaal niet. Dus dat betreft ben ik wel ontevreden met de service van KPN. Ik betaal elke maand veel te veel voor 200 mb internet. Nu zijn zij de enige aanbieder hier dus heb ik geen andere keus, en ondertussen zeggen dat ik geen klant ben.

Dus voor zover probleem opgelost, maar zodra Delta hier zijn netwerk heeft uitgerold ben ik weg. Vanaf begin al problemen gehad.

Jij in ieder geval bedankt voor je reactie en interesse in een oplossing 😊

Groet,

Michael


Beste @Erwin_ 

 Ik betaal elke maand veel te veel voor 200 mb internet.

Hoe dan?? Er is geen prijsverschil tussen koper en glasvezel. 


Beste @Erwin_ 

 Ik betaal elke maand veel te veel voor 200 mb internet.

Hoe dan?? Er is geen prijsverschil tussen koper en glasvezel. 

KPN bied geen glasvezel aan in buitengebied. Dus wij moeten 20 euro extra per maand betalen voor gebruik van het glasvezelnet wat hier wel ligt.

Dat is onze keuze en is het probleem ook niet. Wij wonen op het platteland in een mooi historisch pand. Hierdoor willen wij geen gaten boren en moeten het hebben van internet over het stroomnet en of wifi.

KPN kwam met een mooi voorstel van de superwifi, waar ik als klant dan ook weer 110 euro voor moet betalen, terwijl nieuwe klanten het gratis krijgen.

Vervolgens besluit je het dan maar te betalen omdat snelheid niet boven de 45mb kwam, wordt het weer van je afgenomen omdat je zogenaamd geen klant bent. Daarbij hebben wij heel veel problemen gehad met KPN, 1 maand zonder tv en internet gezeten etc.

Dus dit kwam er ook bovenop. Vandaar de frustraties naar KPN.

Groet,

Michael


@Michael.E ik lees iets wat waarschijnlijk de oorzaak is van de lage snelheid van de wifi. Gebruik je dit soort dingen?

 


Beste @Joep1965 

Wij gebruikte deze inderdaad. Vandaar wij heel graag de super wifi van KPN wilde hebben.

Maar we zijn geen klant volgens KPN dus helaas.

Bedankt voor het meedenken 😊


Hallo @Michael.E bij wie ben je dan wel klant en waarom kom je dan hier, bij KPN, i.p.v. bij je eigen provider? Of begrijp ik nu iets niet goed?

Ik heb net in de KPN webshop gekeken en kan daar als pseudo niet-klant gewoon bestellen wat ik wil, er wordt nergens naar een klantnummer of iets dergelijks gevraagd.

 


Hallo @JanD,

Ik ben wel degelijk een KPN klant. Echter vind hun systeem van niet. Het is allemaal heel vreemd, zoals ik in eerdere posts heb geschreven.

Ik heb internet en mobiel bij KPN, maar volgens het systeem van KPN ben ik geen klant volgens de monteur. Maar ik heb wel alles van KPN.

Hoop dat ik het zo wat duidelijker voor je heb gemaakt 😊 goed weekend!

Groet,

Michael


Zoiets heb ik eerder meegemaakt, toen is het desbetreffende storingsticket om een of andere reden door het systeem ingeschoten alsof het die van een wholesale-klant is. Hierop kan inderdaad geen verkoop plaats vinden.

De monteur had hier wel iets mee kunnen doen maar ik moet daar ook wel bij vertellen dat lang niet iedere monteur weet dat dit kan en het ook eigenlijk niet de bedoeling is behalve bij bijzondere gevallen zoals dit. Vrijwel iedere monteur kan namelijk ook zelf een monteursticket aanmaken en deze dan door de planner naar voren laten halen om zo wel alles te kunnen doen.

Nou is er natuurlijk wel een vereiste dat de leverstraat meewerkt en het niet hier al in fout gaat. Als de leverstraat ook denkt dat het geen KPN-verbinding is dan moet er een andere afdeling aangestuurd worden om dat te herstellen. Kan van alles zijn namelijk.


HoI @Michael.E . Dat is inderdaad een vreemde gang van zaken. 

Ik zie je hier gewoon als actieve klant.   Wat zou die monteur dan plaatsen? En wat voor prijskaartje zou daar aanhangen voordat hij het weer mee terug nam?


Beste @Erwin_,

Ik kocht dan twee Super Wifi 2 apparaten voor, volgens mij, 110 euro. Het was echt een collega van u met een KPN busje. Hij had het glasvezel gefixed.

Dus dat was allemaal in orde. Maar volgens zijn tablet kon hij ze me niet verkopen. Omdat ik geen klant zou zijn.

Groet,

Michael


Wat ik overigens erg jammer vind is dat KPN ontevreden klanten niet benaderd voor een oplossing. Ik heb sinds dag 1 al problemen met KPN, van leveren, geen internet en tv tot problemen met de glasvezel. Na een hoop zelf inspanning heb ik eindelijk mijn glasvezel voor elkaar.

Ik ben diverse malen gebeld door FiberNH dat KPN totaal niet communiceert en dat zij nog steeds berichten krijgen van KPN dat mijn glasvezel niet werkt. Terwijl dit wel is opgelost.

Het wifi is echt super slecht hier en had gehoopt dat ze na al het ongemak en problemen met een mooi aanbod zouden komen voor de superwifi punten.

Helaas ook dit is een kans die ze niet pakken om een klant toch tevreden te maken.

 

Klasse! Wat een top service!


Excuses, @Michael.E .  Ik ben bereid om het verschil in aanschafprijs te vergoeden.  Dus dan zou je zelf die Superwifipunten kunnen kopen en crediteer ik het verschil (54,45) met de reguliere kostprijs.

https://www.kpnwebshop.com/2-kpn-superwifi-punten/2?origin=1008

 

164,45 - 110 = 54,45 


@Erwin_ 

Ik heb het erover met mijn partner gehad, en wij zijn bereid voor het ronde bedrag van 100 euro twee wifi punten aan te schaffen. Als u akkoord bent, mag u ze wat mij betreft verzenden.


Ik stuur je een privébericht, @Michael.E .  


Geachte,

Ik heb gereageerd op uw bericht, echter zijn we inmiddels 7 dagen verder en wederom hoor ik niets meer.

Helemaal top! Dit bedoelde ik dus met de service van KPN.

Ziek ben ik er van.

Michael


@Michael.E : Mijn excuses. Er was iets stuk waardoor ik geen alerts van privéberichten meer kreeg. :-(

Ik ga het voor je in orde maken.


Bestelling en creditering staan nu in het systeem. Mochten hier nieuwe vragen achterweg komen, laat het mij hier weten. 


@Erwin_ 

Vreemd. Echter ben ik wederom in strijd met het internet. Het zit echt allemaal tegen hier. Nu ligt sinds gister het internet er weer helemaal uit. Hopelijk komt de monteur vandaag, dit is geen doen. Mijn bedrijf loopt op deze manier elke keer in de problemen als ik geen internet heb.

Michael


@Erwin_

Vreemd. Echter ben ik wederom in strijd met het internet. Het zit echt allemaal tegen hier. Nu ligt sinds gister het internet er weer helemaal uit. Hopelijk komt de monteur vandaag, dit is geen doen. Mijn bedrijf loopt op deze manier elke keer in de problemen als ik geen internet heb.

Michael

Dat klinkt allemaal niet fijn. Ik begrijp dat je dus een monteur over de vloer krijgt? Hoe is dat afgelopen?


Geachte @Erwin_ 

Ik heb de wifi versterkers binnen gekregen. Bedankt.

De KPN monteur was er gister en kon weinig voor mij doen. Ik heb zelf de stoute schoenen aangetrokken en een monteur van FiberNH, welke ik nog in mijn WhatsApp gesprekken had staan, een bericht gestuurd. Vanmorgen ben ik door FiberNH gebeld en vanmorgen werd er direct een monteur gestuurd.

Binnen een half uur hadden wij weer internet. FiberNH geeft aan dat het flauwekul is dat de KPN monteurs niets kunnen doen. Zij kunnen gewoon toegang krijgen tot de serverkast, echter vertikken de meeste een toegangskaart aan te vragen.

Kortom, ik heb weer internet met dank aan FiberNH en hun snelle service. Kunnen uw collega's wat van leren.

U in ieder geval bedankt voor het snelle reageren en uw interesse in de afloop van de zaken. Een goed weekend gewenst alvast :)

Groet,
Michael


Ik ben blij dat je weer diensten hebt, @Michael.E    Aangezien ik alleen dat stukje over de die Superwifi's voor jou hebt geregeld weet ik niet wat er zich allemaal met de internet storing heeft afgespeeld.

Onder de streep ben ik blij dat het nu allemaal weer werkt!Â