Skip to main content

Goedeavond.

Afgelopen donderdag zijn ze bij ons geweest om glasvezel aan te sluiten in de meterkast. En de overige apparatuur aan te sluiten.

De monteur kwam erachter dat er een breuk in de glasvezel kabel aanwezig was, volgende dag zijn er 2 man bezig geweest om het te repareren.

Nu is de glasvezel lijn actief zijden de mannen, maar tot heden geen internet/Tv in onze woning.

Lampjes branden allemaal constant op de modem, en wifi is zichtbaar op mijn mobiel en je kan er mee  verbinden, alleen geen internet. Modem reset gegeven zonder resultaat.

Laptop rechtstreeks op de glasvezel aangesloten. Ook zonder resultaat!

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn, zie ook in de MijnKpn app dat de vorige Adres er nog in staat en niet het nieuwe Adres.

Moet het misschien nog allemaal geactiveerd worden?    

Hi @Glasvezel geen internet.,

Top dat de glasvezelaansluiting na herstelwerkzaamheden actief is, maar wel jammer dat het nog niet werkt!

Je hebt het over een vorig adres, doe ik een correcte aanname als er sprake is van een verhuizing? Als je abonnement nu nog geregistreerd staat op het oude adres, zal daar nu nog een signaal worden geleverd. Welke datum hebben jullie als verhuisdatum doorgegeven? Als de doorgegeven datum nog niet bereikt is, zullen jullie sowieso die datum nog af moeten wachten.

Mocht de verhuisdatum in het verleden liggen, dan kunnen we even met jullie meekijken om te zien hoe het precies zit. Omdat jullie nu zonder internet zitten in het nieuwe huis, kan ik me voorstellen dat jullie hier enige haast mee hebben en in dat geval is het forum wellicht niet het beste medium doordat wij niet 24/7 aanwezig zijn en het een poosje kan duren voordat je weer een reactie van ons ontvangt. Je kunt dan beter even met onze gratis klantenservice bellen via 0800 - 0402, dan heb je direct rechtstreeks contact met een collega die je verder kan helpen :slight_smile:

Mocht het toch je voorkeur hebben om via deze weg verder geholpen te worden, dan kan dat uiteraard ook! Zou je in dat geval je gegevens (oud én nieuw adres) in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

 


Goedeavond Maja

Heb momenteel alles ingevuld, dat klopt dat het om een verhuizing gaat.

de klant nummer die ik heb ingevoerd is nog het oude klant nummer.

Onze verhuizing hebben we doorgegeven op 23 December, toen een bericht van jullie gekregen dat het 29-12 werd, toen 30-12, en toen kwam de monteur op 6-01 om alles aan te sluiten.

 


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik zie dat onze monteur inderdaad heeft geconstateerd dat er een kabelbreuk was. Helaas kan ik zelf niet bekijken of dit al verholpen is. Ik heb het daarom voor je doorgezet naar een achterliggende afdeling om verder uit te laten zoeken. Mocht het nodig zijn, dan wordt er telefonisch contact opgenomen.

 


Goedemorgen Vikash

Bedankt voor de terug koppellen, ik hoop dat we snel dit probleem kunnen verhelpen, want continue met mijn hotspot aan is geen optie meer

Heeft u een verklaring voor dat mijn huisadres nog steeds mijn oude huis adres is terwijl ik 23 December mijn verhuizing doorgegeven heb?


Heeft u een verklaring voor dat mijn huisadres nog steeds mijn oude huis adres is terwijl ik 23 December mijn verhuizing doorgegeven heb?

Dat wordt pas gewijzigd als de verhuizing volledig is afgerond en het abonnement op het nieuwe adres gebruikt kan worden. Het nieuwe adres, dat je hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel, is wel terug te vinden in onze systemen.


Oke dus als ik het goed begrijp, wordt alles pas actief als alles in jullie systeem afgerond is middels de verhuizing.

Ik zou denken als de monteur geweest is om alles te installeren, dat de verhuizing wel afgerond zou zijn in jullie systeem.

Hoop vandaag of morgen dat het opgelost kan worden, want ook mijn vriendin heeft voor 40€ Mb moeten bijkopen. Nu heb ik wel 100Gig gekregen maar dat is niet de bedoeling om zo tv te kunnen kijken.


Als het abonnement verhuist is (lees: actief op het nieuwe adres is), wordt de verhuizing afgerond :slight_smile:. 


Als het abonnement verhuist is (lees: actief op het nieuwe adres is), wordt de verhuizing afgerond :slight_smile:. 

Oke en hoelang duurt dat meestal? Want we zitten nu al bijna 2 weken zonder internet en Tv. Het is ook heel lastig met thuiswerken zonder internet.

We waren blij dat 6 januari alles aangesloten zou worden, maar nog steeds niet.


Kan het zijn dat het een kwestie is van (goed) aansluiten?

Hebben de monteurs het startklaar aangesloten? Of heb je zelf de juiste kabels erin gedaan?

 

Welke lampjes branden er op de glasvezelaansluiting?

Welke kabel zit er tussen glasvezelaansluiting en modem? Foto?

 


Kan het zijn dat het een kwestie is van (goed) aansluiten?

Hebben de monteurs het startklaar aangesloten? Of heb je zelf de juiste kabels erin gedaan?

 

Welke lampjes branden er op de glasvezelaansluiting?

Welke kabel zit er tussen glasvezelaansluiting en modem? Foto?

 

 


Kan het zijn dat het een kwestie is van (goed) aansluiten?

Hebben de monteurs het startklaar aangesloten? Of heb je zelf de juiste kabels erin gedaan?

 

Welke lampjes branden er op de glasvezelaansluiting?

Welke kabel zit er tussen glasvezelaansluiting en modem? Foto?

 

 

Rode ethernet kabel er tussen, alle 3 de lampjes branden op de glasvezel kast(power,glas,ethernet) op de modem brand alles vast op telefoon na.

 

heb geprobeerd foto’s te uploaden alleen dat werkt nog niet helemaal


Als alle genoemde lampjes branden, moet er toch Internet zijn!

Laptop bekabeld in het modem werkt ook niet? (Niet in de glasvezelaansluiting)

Welk modem gaat het om?


Als alle genoemde lampjes branden, moet er toch Internet zijn!

Laptop bekabeld in het modem werkt ook niet? (Niet in de glasvezelaansluiting)

Welk modem gaat het om?

Ik kan met de wifi verbinden, alleen er is geen internet aanwezig,

Laptop achterop de Modem aangesloten, netwerk verbonden alleen geen internet, heb mijn ip van mijn laptop op automatische gezet en niet op een statische/vast ip gezet. Nog steeds geen internet, het gaat om een kpn box V12,

 

Tevens heb ik de modem al via de reset knop een factory default gegeven, alleen ook zonder resultaat. Heb ook geen aanpassingen gedaan in de Modem.


En het linker lampje op Box12 blijft branden, niet knipperen?


En het linker lampje op Box12 blijft branden, niet knipperen?

Klopt alle 4 de lampjes branden continue, niets pulserend/knipperend. Heb je toevallig enig idee wat het kan zijn?


En het linker lampje op Box12 blijft branden, niet knipperen?

Klopt alle 4 de lampjes branden continue, niets pulserend/knipperend. Heb je toevallig enig idee wat het kan zijn?

Dit heb ik gevonden in de handleiding:

wat inhoud is dat er nog geen verbinding met het het kpn netwerk aanwezig is:

Brandt continu groen KPN diensten zoals Internet, Vast bellen en Interactieve TV zijn actief op het KPN netwerk.

Hallo @Glasvezel geen internet. 

Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom, geef daarna de modem een fabrieks-reset met de bekende paperclipmethode en als alle lampjes weer groen branden zet dan de netwerkwaarden van je PC eens terug naar standaard, er van uitgaande dat je een W10/11-pc hebt, daarin kun je op de tab ‘netwerk opnieuw instellen’ klikken, waarna je de pc een herstart geeft.

Ik ga er ook vanuit dat je de rode kabel in de rode WAN-poort van het modem hebt gestoken en dat je geen DSL-kabel (meer) in de DSL-poort van het modem hebt zitten.

 

 


Hallo @Glasvezel geen internet. 

Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom, geef daarna de modem een fabrieks-reset met de bekende paperclipmethode en als alle lampjes weer groen branden zet dan de netwerkwaarden van je PC eens terug naar standaard, er van uitgaande dat je een W10/11-pc hebt, daarin kun je op de tab ‘netwerk opnieuw instellen’ klikken, waarna je de pc een herstart geeft.

Ik ga er ook vanuit dat je de rode kabel in de rode WAN-poort van het modem hebt gestoken en dat je geen DSL-kabel (meer) in de DSL-poort van het modem hebt zitten.


​​

 

 

Goedemiddag Jan,

Ook deze methode heb ik al uitgevoerd, en helaas maakte het geen verschil, na deze handeling blijven de 4 lampjes continue branden!


Hallo @Glasvezel geen internet. , die lampjes horen dus ook te branden.

Heb je mijn advies over je pc ook opgevolgd, dus netwerk opnieuw ingesteld?

 


Hallo @Glasvezel geen internet. , die lampjes horen dus ook te branden.

Heb je mijn advies over je pc ook opgevolgd, dus netwerk opnieuw ingesteld?

 

Klopt dat de lampjes moeten branden, alleen de internet behoort te knipperen, wat inhoud dat er verbinding is met het kpn netwerk. Die brand dus groen. 
ik had uw advies met de pc al uitgevoerd, helaas zonder resultaat.


@Glasvezel geen internet. Het lijkt mij in dit geval het beste om een monteur te laten komen. 

Het lijkt er op dat de monteur morgen zou kunnen, komt dit ook uit? 


Hallo @Glasvezel geen internet. , die lampjes horen dus ook te branden.

Heb je mijn advies over je pc ook opgevolgd, dus netwerk opnieuw ingesteld?

 

Klopt dat de lampjes moeten branden, alleen de internet behoort te knipperen, wat inhoud dat er verbinding is met het kpn netwerk. Die brand dus groen. 
ik had uw advies met de pc al uitgevoerd, helaas zonder resultaat.

 

Nee, internet hoort te blijven branden. Bij knipperen is hij nog verbinding aan het opbouwen/zoeken.

Wifilampje mag knipperen.  Betekent data overdracht. 

Power knippert bij updates. Anders moet hij blijven branden.

 

 

Ik vind het maar vreemd. Licht zonder data.. of toch een kruising?

Lukt die foto al?


@Glasvezel geen internet. Het lijkt mij in dit geval het beste om een monteur te laten komen. 

Het lijkt er op dat de monteur morgen zou kunnen, komt dit ook uit? 

Goedemiddag Rutger,

Morgen zou het goed uitkomen, heeft u alleen voor mij een tijdsbestek wanneer de Monteur langs kan komen? Vanwege afspraken die ik en mijn vriendin hebben.


Hallo @Glasvezel geen internet. , die lampjes horen dus ook te branden.

Heb je mijn advies over je pc ook opgevolgd, dus netwerk opnieuw ingesteld?

 

Klopt dat de lampjes moeten branden, alleen de internet behoort te knipperen, wat inhoud dat er verbinding is met het kpn netwerk. Die brand dus groen. 
ik had uw advies met de pc al uitgevoerd, helaas zonder resultaat.

 

Nee, internet hoort te blijven branden. Bij knipperen is hij nog verbinding aan het opbouwen/zoeken.

Wifilampje mag knipperen.  Betekent data overdracht. 

Power knippert bij updates. Anders moet hij blijven branden.

 

 

Ik vind het maar vreemd. Licht zonder data.. of toch een kruising?

Lukt die foto al?

Morgen komt er een monteur langs, ik zal morgen hier plaatsen wat de desbetreffende monteur heeft geconstateerd of verholpen heb.


@Glasvezel geen internet. Er was nog 1 open tijdslot voor morgen, tussen 10:00 en 12:00. 

Ik heb de monteur dan ook ingepland, zou je morgen kunnen laten weten of het allemaal gelukt is?