Skip to main content

Beste,

Nadat ruim twee jaar geleden werd aangekondigd dat er glasvezel zou worden geplaatst, de kabels 1,5 jaar geleden in de grond zijn gelegd voor de deur, is enkele maanden geleden dan eindelijk iemand in huis langsgeweest om de aansluiting volledig te maken. Echter als ik de postcode check invul, staat er nog altijd ‘Er wordt binnenkort glasvezel aangelegd’ en kan ik deze niet bestellen. Aangezien er momenteel alleen 50mbit aansluiting aanwezig is, wil ik niet overstappen totdat glasvezel daadwerkelijk geactiveerd is. 

 

Mijn vraag is dus: Waarom is de glasvezel aanslutiing nog niet actief / administratief ingevoerd zodat ik deze kan bestellen?

Hallo @yvallenduuk even contact opnemen met www.kpnnetwerk.nl , zij zijn verantwoordelijk voor de infrastructuur.

Succes.

 


Beste,

Nadat ruim twee jaar geleden werd aangekondigd dat er glasvezel zou worden geplaatst, de kabels 1,5 jaar geleden in de grond zijn gelegd voor de deur, is enkele maanden geleden dan eindelijk iemand in huis langsgeweest om de aansluiting volledig te maken. Echter als ik de postcode check invul, staat er nog altijd ‘Er wordt binnenkort glasvezel aangelegd’ en kan ik deze niet bestellen. Aangezien er momenteel alleen 50mbit aansluiting aanwezig is, wil ik niet overstappen totdat glasvezel daadwerkelijk geactiveerd is. 

 

Mijn vraag is dus: Waarom is de glasvezel aanslutiing nog niet actief / administratief ingevoerd zodat ik deze kan bestellen?

Hoi @yvallenduuk .  Het werkt ongeveer zo:

KPNNetwerk is verantwoordelijk voor het fysieke netwerk.  Zij graven, leggen de boel aan en monteren doorgaans de glasvezel af in de woning.  Als zo'n glasvezelkastje dan bij jou in de woning hangt is het nog niet gezegd dat er ook al signaal op staat.  Soms is een wijkcentrale of verdeelstation nog helemaal niet klaar. 

Het kan echter ook zijn dat er iets niet deugt in de administratie van KPNNetwerk en dat ze ze verzuimd hebben om ‘ons’ het seintje te geven dat de lijn klaar is om gebruikt te worden.

Ik wil wel een poging doen om dit voor jou te onderzoeken maar het advies van @JanD  is ook belangrijk. Dat is zeker de moeite waard om te proberen.

 


Bedankt voor jullie reacties JanD en Erwin,

 

Ik heb op kpnnetwerk.nl gekeken, en hier wordt bij het invullen van mijn huisnummer aangegeven 'we hebben toestemming nodig van de pandeigenaar ', zo ook bij mijn onderburen. Echter bij de buren 1 nummer verder staat 'Glasvezel beschikbaar'. Ik woon in een woning van een woningcorporatie.. het lijkt mij dus dat toestemming wordt gegeven aan ons allemaal of allemaal niet.. ik heb ooit een brief ontvangen met de vraag of ik dit wilde en toen ook toestemming gegeven. Daarnaast zijn de werkzaamheden dus al uitgevoerd.. het kastje zit al in de muur.

 

Zou het mogelijk zijn om uit te zoeken hoe dit zit Erwin? De postcode is 2613PK huisnummer 163-1 (of zoals in jullie systeem 163-I). 

Alvast bedankt! 


Dit is ook de status die ik te zien krijg. 

Als ik jouw verhaal goed lees is er al een afgewerkt glasvezelkastje in de woning. Niet dat ik je niet geloof maar kun je hier een foto van maken?

@Ward_   Mocht je dit lezen, zou je willen meekijken of er misschien nog iets anders ontbreekt in de fysieke aansluiting van TS waardoor de verbinding nog niet is vrijgegeven? 


p.s.  @yvallenduuk  check ook nog even bij VVE of zij misschien méér weten hierover. 


Bij deze. VVE zou in dit geval dan de woningcorporatie zijn denk ik? 

De enige reden die ik kan verzinnen is dat mijn onderburen geen toestemming hebben gegeven en dat er daardoor een soort blokkade in het systeem zit. Echter zit ik rechtstreeks aangesloten, dus niet via hen, maar buiten langs de gevel naar de straat.

 

Nogmaals dank voor de reactie!


Ik krijg het vermoeden dat de adminstratie van KPnNetwerk niet klopt.  

 

probeer dit eens:

https://www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek-aanvraag/#adres

 

Laat KPNNetwerk weten dat er een fysieke aansluiting zit maar dat providers hier nog niet over kunnen leveren en dat de status niet lijkt te kloppen. Als het lukt stuur dan je foto mee. 


@Erwin_ Dank nogmaals voor je reactie. Ik heb een aanvraag ingediend. Helaas was het uploaden van een foto niet mogelijk, maar ik heb geprobeerd zo goed mogelijk duidelijk te maken dat er dus al een aansluiting aanwezig is. Ik hoop dat ik snel een reactie ontvang.Â