Skip to main content

Hoi,

 

Ik ben een nieuwe klant. Ik kreeg bij het afsluiten van het abonnement te horen dat ik per 28 juni zou overstappen. Gisteren is de monteur geweest en heeft het glasvezel kastje aangesloten en ik heb nu tv en internet.

Ik haal met utp kabel de helft van de snelheid. Speedtest met wifi schommelt enorm, op dezelfde plek 300 mbit en een minuut later slechts 30 en dan sta ik een meter van het modem af. Op de 1e. Verdieping valt wifi zelfs volledig weg.

Gisteren kreeg ik een mail toegestuurd voor een nieuwe afspraak halverwege juli. Na telefonisch contact te hebben met kpn over mijn verwarring over de nieuwe afspraak blijkt dat de eerste monteur alleen verantwoordelijk is voor het aansluiten van het glasvezel kastje. En de 2e afspraak is voor het doormeten.

Ik heb de afspraak in juli moeten verzetten waardoor de doormeting pas in augustus is. Dit is zeer problematisch omdat ik een onwerkbare verbinding heb en ik een stabiele verbinding nodig heb voor thuis werken.

Help.

 

Welke snelheid heb je als je meet met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem? En is dat wel stabiel?


Speedtest over wifi is nooit betrouwbaar: de signalen gaan door de lucht en er kan interferentie en storing optreden van zoveel bronnen dat het nooit mogelijk is om 100% de theoretische wifi-snelheid te halen.

Als je een speedtest uitvoert, doe dat dan met een bedrade netwerkverbinding. Liefst rechtstreeks op je router en alle andere apparatuur van het netwerk losgekoppeld. Dan kan je bepalen of de beloofde snelheid daadwerkelijk klopt.

Als het signaal via wifi te langzaam is, kan je de KPN wifimanager doorlopen om te zien hoe en waar je verbeteringen kan aanbrengen.


Hoi,

Ik ben me er goed van bewust dat ik niet 100% haal met wifi maar het gaat van 300 naar 30 mpbs. De wifi manager geeft aan dat mijn verbinding niet gereed is. 

 


@Ld50 Welkom op het forum en wat jammer dat de verbinding dan niet optimaal is op dit moment. Ik vrees dat ik op afstand dit ook lastig kan inschatten en beïnvloeden. Ik zou mij willen aansluiten bij het advies om het dan eerst een bekabeld te testen. Daarnaast kun je altijd even een kijkje nemen in onze kennisbank voor Wifi en de Wifi Manager doorlopen. Als dat geen resultaat biedt dan is het bezoek van de monteur dan de enige optie die overblijft.