Skip to main content

Hallo,

Sinds 1 januari is mijn glasvezel abbonement gestart voor mijn nieuwe woning, na een paar dagen geen internet verbinding gehad te hebben (lampje glas bleef uit bij glasvezelkastje) heb ik een monteur ingeschakeld.

Nu blijkt de glasvezel kabel buiten huis niet goed te zijn en moeten ze die opgraven.

Dat gaat pas 11 januari gebeuren en tot die tijd zit ik zonder tv en internet (wat ik nodig heb voor mijn werk, ik gebruik nu hotspot voor internet)

Ik vraag mij af of ik recht heb op een vergoeding, want het is mij niet logisch dat ik moet betalen voor een service die niet werkt, en straks extra kosten moet maken door de hotspot.

 

Met vriendelijke groet,

 

Erik

Na afloop krijg u het abonnementsgeld terug. Overige kosten die u maakt worden niet vergoed. Als u een mobiel abonnement bij KPN heeft kunt u waarschijnlijk wel gratis extra data krijgen.

Technisch gezien zou uw abonnement eigenlijk pas horen te starten op het moment dat er verbinding is. Die is er nog niet begrijp ik. Dus van enige compensatie zou dan geen sprake zijn.


Ik heb een mobiel abbonement bij KPN, het zou veel helpen als ik extra data kan krijgen.

 

Er is een glasvezel kastje in de meterkast, maar de glasvezel kabel is niet goed aangesloten bij een verzamelplek(de technische namen weet ik niet) buiten het huis, ze moeten een stukje open graven om erbij te kunnen. 4 jaar geleden is hier overal glasvezel aangesloten maar mijn aansluiting is schijnbaar nog nooit gebruikt/getest. Ik woon hier pas vanaf 1 januari


Dan hoop ik dat hier snel een KPN medewerker reageert. Dan kan die waarschijnlijk voor extra data zorgen. Anders even bellen naar 0800-0402. 


Hoi @Erik Rie . Welkom op het forum.

Is de situatie ondertussen gewijzigd? 


Hoi @Erwin_. Het is nog niet gerepareerd.

Morgen komen ze de kabel opgraven om te repareren, het is hopen dat het dan opgelost is.