Skip to main content

Tijdens mijn verbouwing is de glasvezel kabel gebroken. Kan ik deze zelf repareren? Er zijn nog meters kabel voor de breuk in de woning...

De klantenservice wil niet helpen, omdat we officieel pas over 2 weken verhuizen. Tot die tijd willen ze alleen naar ons huidige adres komen, maar ik zit liever niet een maand zonder internet straks..

 

Je zou maandag kunnen bellen naar KPNNetwerk.nl om te melden dat je de glasvezel hebt gebroken. Anders is het toch echt wachten tot de verhuizing, een storingsmonteur inplannen en deze kan binnen +/- 3 dagen een monteur van KPNNetwerk inplannen. 


Daar kunt en mag u zelf niets aan doen. En u mag heel blij zijn als het binnen een maand gerepareerd is.

U bent weer zo'n prachtig voorbeeld van waarom het beter is dat het glasvezelkastje in de meterkast zit.


Daar kunt en mag u zelf niets aan doen. En u mag heel blij zijn als het binnen een maand gerepareerd is.

U bent weer zo'n prachtig voorbeeld van waarom het beter is dat het glasvezelkastje in de meterkast zit.

Waarom dubbel negatief? Mogelijk is het in de meterkast en zien we nu een foto van de vloer van de gang. Verder verwacht ikzelf dat hij dezelfde week van de verhuizing nog online kan zijn. Nieuwe FTU plaatsen als er nog over lengte in de kabel zit kan zo worden gedaan.


Hoi @Delphinus .  Heb je nog gebeld met KPNNetwerk? 


 

U bent weer zo'n prachtig voorbeeld van waarom het beter is dat het glasvezelkastje in de meterkast zit.

 

Heeft niets te maken met waar het kastje geplaatst is maar alles met voorzichtig werken en uit kijken wat je doet.


Hoi @Delphinus .  Heb je nog gebeld met KPNNetwerk? 

Ja, bedankt voor de goede adviezen allemaal. Er moet officieel eerst een KPN monteur langskomen om me door te wijzen. De klantenservice heeft ook direct een verzoek ingediend naar KPN netwerk om langs te komen, zodat het hopelijk sneller kan. 

We zullen de aansluiting netjes in een kast wegwerken. 


U bent weer zo'n prachtig voorbeeld van waarom het beter is dat het glasvezelkastje in de meterkast zit.

Heeft niets te maken met waar het kastje geplaatst is maar alles met voorzichtig werken en uit kijken wat je doet.

In de meterkast word meestal niet verbouwd. Daar loopt niemand met een trap rond te zwaaien waardoor het kastje geraakt kan worden ofzo. Daar hoeft geen nieuw behangetje op de muur, daar hoeft niet opnieuw geschilderd te worden. Om diezelfde reden zit de elektriciteitsmeter, de gas en watermeter ook in de meterkast. Die zitten ook niet in de woonkamer.Â