Skip to main content

Goedemiddag,

inmiddels 2 keer contact gehad te hebben met  de klantenservice van kpn. En van van het kastje naar de muur wordt gestuurd. De vraag is heel simpel. Ga over van koper naar glasvezel en wie installeert het NT kastje dit is nog steeds niet gebeurt,en hoe maak ik daar een afspraak voor zodat die ook geplaatst gaat worden. Mijn modem is een experia box v10a.

KPN NETWERK aan de lijn gehad na ongeveer 25min wachten, en deze antwoorden dat KPN een monteur moet regelen om het NT kastje te monteren en de modem hierop aansluiten... maar ik heb nog steeds geen afspraak kunnen maken voor het inplannen van een monteur.

Wel een mail van KPNNETWERK gehad met gefeliciteerd met uw glasvezel aansluiting. Voor vragen ga naar uw provider.

 

Vriendelijke groet,

Gijs Kooijman 

 

Hallo @Kooyman,

In sommige gevallen installeert KPN Netwerk deze. Maar het gebeurd ook dat KPN zelf een ONT naar jou opstuurt die je er dan zelf op kan schuiven.   Voor wanneer is je opleverdatum van de wisseling naar glasvezel? Het kan namelijk even duren totdat KPN Netwerk een dergelijke case af gaat melden. 


Het kan verschillen per adres. Als jouw provider (KPN zelf neem ik aan) een opdracht had ingelegd bij KPN Netwerk voordat deze de aansluiting kwamen maken, dan had de aannemer van KPN Netwerk de NT moeten plaatsen nadat deze witte FTU was gemonteerd en gemeten.

 

Heeft KPN dit niet gedaan destijds (en dat gebeurt ook), dan is het de monteur van de provider KPN, of jij zelf als klant die de NT plaatst. Uiteraard moet KPN jou dan wel die NT hebben opgestuurd.

 

Je kan contact zoeken met KPN Netwerk NL en specifiek vragen of er een NT-installatie order open staat bij de aannemer. Zo ja, dan mogen ze die nog even najagen. Zo niet, dan is het KPN bellen en vragen wanneer zij de migratie koper-glas in gaan zetten.

 


@Kooyman Heb je inmiddels al wat meer duidelijkheid gekregen? Vul anders gerust nog even jouw profiel in. Dan kijk ik even met je mee!
 


Ha Remco,

 

Dankjewel voor je reactie.

Het is na ongeveer een middag bellen met Kpn netwerk en kpn klantenservice gelukt.

Na een uur gebeld te hebben met de klantenservice kreeg ik iemand aan de lijn die begreep wat een overgang was van koper naar glasvezel.

Het benodigde pakketje met het NT kastje en rode kabel naar mij toegestuurd.

Inmiddels zelf aangesloten en het werkt helemaal top.

Wel jammer dat je zoveel tijd mee kwijt ben om dit zelf te regelen.Zeker als je een brief krijgt dat alles voor je geregeld wordt door kpn tot het aansluiten toe. Nou dat gebeurd niet dat zei de medewerker zelfs. Als u niet gebeld had was er niets gebeurd en zat u nog steeds op koper. 

Dit vind ik in iedergeval niet klant gericht zeker als je al jaren klant en bij KPN.…

Vriendelijke groet,

Gijs Kooijman 


@Kooyman Wat fijn dat het nu toch is opgelost dan Gijs! Het spijt mij dat er dan wat verwarring was rond de omschakeling en dat dit nogal wat voeten in de aarde had. Mocht er nog wat zijn waarbij ik kan helpen laat het dan weten!