Skip to main content

Mijn ouders hebben sindskort glasvezel en daarvoor adsl. 

Het heeft tot nu toe altijd gewerkt. Vanmiddag heb ik een chromecast proberen aan te sluiten en direct daarna begonnen de problemen. 

Het internet viel uit. Alles opnieuw opgestart en daarna viel het weer uit.

Wat we zagen was dat het rode alarm lampje brandde van het zwarte glasvezel kastje. 

Gebeld met de helpdesk en die heeft allerlei controles uitgevoerd en niets gevonden en nu moet er een monteur komen.

Helaas pas maandag dus mij ouders hebben ook geen telefoon. 

Maar kan het zijn dat een wifi verbinding een glssveselkastje om zeep helpt?

Dit lijkt mij toch niet helemaal goed. 

Hoi @Madmaus . Dat klinkt als een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Hebben de buren nog wel diensten? (voor zover ze KPN als provider hebben)


@Erwin_

Het gebeurde heel toevallig op exact hetzelfde moment. De chromecast draaide net 2 minuten. 

Helaas weet ik niet of de buren ook KPN hebben (er is daar geen buurt app ofzo) maar de servicedesk zei dat er geen meldingen bekend waren. 


Ik vrees dat ik geen oplossing heb maar ik wil best even meekijken. Kun jij de gegevens van je ouders in je profiel zetten en mij daarna hier een seintje geven? 


@Erwin_ bedankt.

Ik heb de gegevens aangepast in mijn profiel.


Ik zie een combi ticket staan.  Dat wijst op een storing die meer huishoudens heeft getroffen.  Ik zie ook dat er gisternacht nog een monteur in een centrale is bezig geweest.

Heeft jouw vader weer diensten? Zo niet, kan hij het modem eens herstarten?


@Erwin_ alles werkt weer inderdaad.

Het is schijnbaar toch een wijkstoring geweest. 

Ik hoop niet dat wij die veroorzaakt hebben maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk. 


@Erwin_ alles werkt weer inderdaad.

Het is schijnbaar toch een wijkstoring geweest. 

Ik hoop niet dat wij die veroorzaakt hebben maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk. 

Was toeval hoor.  Geen zorg. ;-)


Wij hetzelfde probleem als vele. Glasvezel. Kpn netwerk heeft op vrijdagmiddag besloten om even aan de knoppen te draaien met een nieuwe installatie. Kpn medewerker zegt ligt aan kpn netwerk. Ze gaan vanavond een back off doen voor u. Nou nog niets hele weekend geen tv telefoon en internet. 

Kpn 24/7 tot uw beschikking. Nou mooi niet. Komen maandagavond pas. 

Wat een baggerbedrijf is het ook geworden. 

Zeg je ik denk dat ik maar overstap. 

Antwoord moet jij weten, ik zal je door verbinden. 

Krijg je de afdeling opzeggingen aan de lijn. 

Bedankt dat u al 17 jaar bij ons bent. 

Kpn wil van zijn klanten af, dat is duidelijk.