Skip to main content
  • Ach ja, het kan er ook nog wel bij,.. Afijn, nieuw op dit forum, maar daar komt mijn verhaal.
    Glasvezel besteld in februari 2022 met daarbij de optie: Zodra er glasvezel ligt, meteen aansluiten.
    Verachtte aansluiting april/mei 2022.

    April/mei werd juli/augustus, maar … eind juni bericht: Het ligt er, u kunt abonnement afsluiten.
    Hè, dat had ik toch al.
    Gebeld, oude bestelling is geannuleerd. Wilt u nieuwe bestelling plaatsen.
    Oke, vreemd, ja dat wil ik:
    - 1x interactieve televisie,
    - geen opzegservice
    - 1 FritzBox.
    (Discussie met medewerker waarom ik geen 2x interactieve tv wil… want kost maar €5 extra. Nee, ik heb maar 1 tv, dus voor de €2,49 extra heb ik liever een Fritzbox)
    Geleverd:
    - 2x Tv ontvanger
    - 1x KPN Box 12 (……..)
    - 1x opzegservice

    Contact gehad. Probeer of monteur een Fritzbox in de auto heeft.
    Monteur komt, heeft Fritzbox in de auto liggen. Top.

    Monteur sluit NT aan. Geen verbinding.
    Gaat naar de wijkkast. Glasvezel niet afgemonteerd… wil dat verhelpen, maar krijgt op z'n sode...ter, dat hij dat niet mag doen, moet door Next Level gedaan worden.
    Next level gaat afspraak maken met mij.

    Twee dagen later: Next level belt afspraak af (huh, heb helemaal geen afspraak gemaakt) want de monteur is ziek.
    Wordt ergens eind augustus dat er weer tijd is (…………...)
    Ben het daar niet mee eens, maar is geen andere monteur die dit kan/beschikbaar is.

    Vreemde gang van zaken, is m'n 2e vrije dag die het me kost dus contact opgenomen met KPN, want Next Level is hun onderaannemer.
    Antwoord servicedesk medewerker: Is niet het probleem van KPN, maar van mij.
    Moet het zelf maar regelen met de onderaannemer.
    Aangegeven dat ik klant van KPN ben en NIET van Next Level.
    Daar had de servicedesk medewerker geen boodschap aan, was niet haar probleem en ik nog altijd het abonnement opzeggen…. Dat maar gedaan.

    Later op de avond: Telefoon van Next Level, er kan toch iemand komen, op vrijdag 22-7-2022 (vandaag dus nu) tussen 08.00 en 10.00 uur.
    Fijn.
    KPN weer gebeld en alsnog weer abonnement genomen.
    Monteur komt zo kort mogelijk nadat Next Level is geweest, helaas niet op vrijdag 22-7, maar wordt dan maandag 25-7 en staat tussen 8.00 en 10.00 op de stoep.
    Helaas wel nieuwe levering van spullen. (Deze keer wel goed geleverd, top !)

    Vandaag, 22-7-2022
    Het is 10.30 … nog geen Next Level gezien en nog steeds alarm LED op de NT kast. Maar eens Next Level bellen: Ja, sorry, was dubbele afspraak en de monteur is nu ergens anders bezig en kijkt nog of hij iemand te pakken krijgt die vandaag alsnog bij u langs komt en de lijn in de wijkkast afmonteerd.

    KPN, Next Level is jullie onderaannemer. Zorg er nu eens a.u.b. voor dat glas vandaag juist wordt afgemonteerd en ik maandag jullie medewerker een bak koffie kan aanbieden op het moment dat hij alles kan installeren !!!!
    Het is vandaag dus m'n 3e dag die het me kost !!!! En het resultaat is 0,0 !!!!!

@A.M.B. Het is u bekend dat zolang het glasvezelaansluitpunt niet is afgemonteerd en de lijn is opgeleverd door ( een onderaannemer van) KPNNetwerk NL, er door KPN provider ( alwaar u hier uw topic heeft geplaatst) niet verder kan ?  Het zijn echt 2 verschillende bedrijven, ondanks de naam KPN. 


Dat klopt, weet ik.
Maar ik ben als consument klant van KPN Provider en niet van KPNNetwerk.nl of Next Level.
Ik maak een afspraak met KPN Provider om glasvezel bij mij thuis te installeren en dan blijkt dat Next Level als onderaannemer van KPNNetwerk.nl nog niet klaar is met de werkzaamheden.
Ten eerste is het vreemd dat zolang die werkzaamheden nog niet gereed zijn je afspraak kunt maken en ten tweede is het aan KPN Provider om ervoor te zorgen dat het wel wordt afgemaakt en dan pas afspraak te kunnen maken als klant en niet zeggen: Het is uw probleem, zoek het maar uit met Next Level (als onderaannemer van KPNNetwerk.nl)

 


Frustrerend. Maar om gelijk maar even flauw te doen. Next level is niet onze onderaannemer, maar die van KPNnetwerk.

Ook al lijkt het allemaal één KPN te zijn, het is niet zo. Je hebt KPNnetwerk die de fysieke glasvezel aanlegd in de wijken. En KPN de provider die de diensten eroverheen stuurt. Dat zijn gescheiden bedrijven, met een reden. Dit forum is van KPN de provider. Voor vragen of klachten aanleg glasvezel moet je dus bij KPNnetwerk zijn. KPN de provider kan hier niks in betekenen. 

 

Het lijkt me trouwens een simpele handeling, als ik het goed lees. Lijkt me een nieuw glasvezelgebied, Xgspon, waarbij de aannemer als enige de huizen aansluit in de wijkkast. Totdat ze helemaal klaar zijn. Dan pas mogen ook de KPN monteurs erin werken. Betekend dus dat er waarschijnlijk een patchkabel niet of niet goed is aangesloten en de KPN monteur de juiste gegevens niet krijgt om dit te herstellen. Juist omdat de aannemer alles in eigen hand wil houden tot het klaar is.

Maar ja, ze werken toch nog steeds in de wijk? Loop dan gelijk de fouten na, zou ik zeggen.

 

Ik zou contact opnemen met KPNnetwerk. Zij staan boven de onderaannemers. Onderop staan contact gegevens,  en evt klacht doorgeven.

 


Gelukkig (al zeg ik het zelf) ben ik er bij Next Level achteraan gegaan. Want bedrijf gaat na vandaag op vakantie (althans, volgens de monteur).
Lijn doet het nu. Dus maandag (fingers crosed) over op KPN Glasvezel internet!


Hi @A.M.B.! Ik zie goed advies en goed nieuws. Klopt het dat de lijn gister is opgeleverd?


Vrijdag is de lijn alsnog opgeleverd.
Niet alleen afmonteren was niet gedaan ook het NT kastje wat gebruikt was, was al geregistreerd op een andere woning. Dus was even wat gepruts van de monteur, maar uiteindelijk NT kastje geflashed naar nieuwe firmware.
Daarna zelf met de FrizBox aan de gang gegaan en binnen 10 seconden aan de praat op eigen 10.x.x.x netwerk.
Interactieve TV was in eerste instantie niet werkend te krijgen. Ging niet verder dan 85% en dan error 563.
Helpdesk gebeld: Zou liggen aan mijn 10.x.x.x netwerk.  Want daarop zit de interactieve TV. (...volgens mij zit dat op 233 en 239)

Interactieve ontvanger rechtsreeks aan de Fritz gehangen (die nog gewoon op 10.x.x.x zat/zit en daarin ook DCHP leases uitgeeft) en start in 1x op. Daarna weer achter switch gehangen  en geen enkel probleem meer (IGMP stond aan en goed) en draait nu allemaal (gelukkig) 
Gelukkig eerst zo geprobeerd en niet alles omgehangen in het netwerk (fixed IP's ivm routing en DHCP)
 


@A.M.B. blij te horen dat nu alles draait in ieder geval. 🙂 Ondanks de horten en stoten.

Ik zal het topic voor je sluiten!