Skip to main content

Lang geleden, maar hij hetzelfde probleem. 18 oktober is een kastje aangesloten. Monteur gaf aan "geen licht te hebben". Volgens hem ligt dat in de wijkcentrale. Flink wat heen en weer gebeld, maar men krijgt het niet voor elkaar. Kpn netwerk ligt dwars lijkt het. 

Ik kan geen bevestiging krijgen via mail, contact verloopt teleurstellend. Intussen ben ik 1 x gebeld met de melding dat het nog loopt, inmiddels 2 weken geleden.

De monteur waarschuwde al dat dit een lang verhaal zou worden.

Wat kan ik nog doen? Alles is in huis, alles ligt klaar, maar geen beweging bij kpn. Volgens mij alleen een aansluiting in de wijk kast fixen.

Ik hoop dat iemand kan helpen…


Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

Lang geleden, maar hij hetzelfde probleem. 18 oktober is een kastje aangesloten. Monteur gaf aan "geen licht te hebben". Volgens hem ligt dat in de wijkcentrale. Flink wat heen en weer gebeld, maar men krijgt het niet voor elkaar. Kpn netwerk ligt dwars lijkt het. 

Ik kan geen bevestiging krijgen via mail, contact verloopt teleurstellend. Intussen ben ik 1 x gebeld met de melding dat het nog loopt, inmiddels 2 weken geleden.

De monteur waarschuwde al dat dit een lang verhaal zou worden.

Wat kan ik nog doen? Alles is in huis, alles ligt klaar, maar geen beweging bij kpn. Volgens mij alleen een aansluiting in de wijk kast fixen.

Ik hoop dat iemand kan helpen…


Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hier dus precies hetzelfde verhaal.
Begin oktober 2022 hebben ze een kastje aangesloten, kon een week daarna nog een glasvezel abonnement nemen, en ineens niet meer, maar wacht nog steeds tot ze mij gaan aansluiten.
Het mooie is, ik woon in een flatje en in mijn portiek zijn er 6 woningen, 3 daarvan zijn aangesloten op glasvezel en hebben gewoon een glasvezelabonnement kunnen aanvragen en 3 (waaronder ik en mijn buren) wachten nog steeds tot wij aangesloten worden

-We sluiten je woning in december-januari 2023 aan op glasvezel- dit lees ik op kpnnetwerk.
en op kpn.nl lees ik dat ik in december 2023 - januari 2024 glasvezel krijg.


In februari contact opgenomen met kpnnetwerk, zeiden ze dat het nog langer duurt voor ik aangesloten zou worden, en ik zou binnen 2 weken terug gebeld worden door de aannemer (Wacht inmiddels al 6 weken) En ze willen alsmaar het probleem niet vertellen waarom het allemaal zo lang moet duren en ik vind het gewoon heel raar waarom er maar 3 van de 6 woningen aangesloten zijn.
Ik hoop hierin meer duidelijkheid te krijgen.


 


Hoi @Steven P.  Die duidelijkheid kan ik je niet geven.  Wij zijn de provider niet de aanleg partij.  :-(


En ze willen alsmaar het probleem niet vertellen waarom het allemaal zo lang moet duren en ik vind het gewoon heel raar waarom er maar 3 van de 6 woningen aangesloten zijn.
Ik hoop hierin meer duidelijkheid te krijgen.

Glasvezel word aangelegd door onderaannemers. Die gaan gewoon van deur tot deur. Zonder afspraak vooraf. Bewoners die thuis zijn worden aangesloten. Bij niet thuis word het adres overgeslagen. Later komen ze nog 1 of 2 maal langs. Maar indien dan ook niet thuis komen deze adressen pas veel later aan de beurt. Dan krijgen deze adressen een brief in de bus om een afspraak in te plannen.

Bellen voor een afspraak is meestal zinloos. Die onderaannemers hebben geen planning. Willen geen planning. Ze gaan met aanleggen gewoon door waar ze de vorige dag gebleven zijn.


En ze willen alsmaar het probleem niet vertellen waarom het allemaal zo lang moet duren en ik vind het gewoon heel raar waarom er maar 3 van de 6 woningen aangesloten zijn.
Ik hoop hierin meer duidelijkheid te krijgen.

Glasvezel word aangelegd door onderaannemers. Die gaan gewoon van deur tot deur. Zonder afspraak vooraf. Bewoners die thuis zijn worden aangesloten. Bij niet thuis word het adres overgeslagen. Later komen ze nog 1 of 2 maal langs. Maar indien dan ook niet thuis komen deze adressen pas veel later aan de beurt. Dan krijgen deze adressen een brief in de bus om een afspraak in te plannen.

Bellen voor een afspraak is meestal zinloos. Die onderaannemers hebben geen planning. Willen geen planning. Ze gaan met aanleggen gewoon door waar ze de vorige dag gebleven zijn.

Ze zijn in mijn woning geweest, hebben een witte glasvezelkastje geplaatst aan de muur, alleen buiten heb je nog een kastje en daar hebben ze dus 3 van de 6 woningen op aangesloten en de overige 3 niet. Maar ik probeer geduldig te zijn met de hoop dat het ooit goed gaat komen.


Het komt wel goed hoor. Je moet heel veel geduld hebben en deze werkwijze voor lief nemen. Ik heb sinds begin maart de boel voor elkaar (loopt sinds september 2022), maar vorige week kwam er een monteur langs om de verbinding te repareren... Best hilarisch als je tijdens het tv kijken via kpn hoort dat de verbinding niet werkt :))))

 

Wat het extra grappig maakt: ik kon mijn extra's niet activeren. Langs de kon winkel geweest en netjes geholpen. Bleek dat de klus nog niet was afgevinkt. Dus administratief kan er dan niks.

Dat hebben ze goed gezet. Om aan te geven hoe geautomatiseerd ze te werk gaan:

Net valt mijn internet weg, ik krijg een paar smsjes dat de monteur is afgezegd omdat ze me niet kunnen bereiken en mails dat ik vanaf nu alles aan kan sluiten en tv kan kijken. Dan moet ik wel alles installeren.

Modem uitgezet en weer aan: mail en sms dat alles nu goed is. 

Nu ga ik eens kijken of ik de extra's voor elkaar krijg…

Dus uiteindelijk komt het vast goed, maar je moet een dikke huid en veel humor hebben. Wij lachen ons regelmatig krom hier....

 


"Goedemiddag, we komen 6 april glasvezel aanleggen, schikt dat?"

 

Onvoorstelbaar..... Maar wel echt grappig, 😂😂😂😂😂😂😂😂


Ik zit nu ook al 2 maanden met hetzelfde probleem, wordt telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Terwijl ze er een maand geleden al achter zijn gekomen dat we niet vastgelast zitten op de wijkcentrale.

Wat een waardeloze comminucatie, tussen 2 (waarvan je verwacht) toch redelijk grote bedrijven.. amateuristisch zelfs.