Skip to main content

Na alle stappen te hebben gevolgd bij het aansluiten van de kpn box 12 op het glasvezelnetwerk, knippert het lampje internet groen. Wifi en power zijn wel constant groen. Ik kan wel verbinden met de wifi, maar heb dan geen internet connectie. Hoe kan ik dit fixen?

Bellen met de klantenservice 0800-0402.  Gratis nummer.  Het lijkt er op dat de verbinding nog niet aktief is.


Het is belangrijk om te controleren of er op het glasvezel aansluitpunt de juiste lampjes branden, afhankelijk van welke u heeft kan dat Power & connection zijn of Power, Glas en Ethernet. Dit aansluitpunt geeft het signaal via de Rode WAN kabel door aan het Modem. Power en Wifi zullen altijd wel werken omdat het een op zichzelf staand apparaat is.


Ja het lampje Power is groen, er brandt geen lampje bij connection, en een rood lampje bij alarm. 


Ja het lampje Power is groen, er brandt geen lampje bij connection, en een rood lampje bij alarm. 

In dat geval komt er geen Glasvezel signaal door, Alarm hoort uit te zijn namelijk en Connection aan. Je kan bij voorbaat Glasvezelpunt nog 2 minuten van de stroom halen voor de zekerheid. Als dit niks helpt beter 0800-0402 bellen morgen En letterlijk aangeven dat het glasvezel aansluitpunt Alarm en power aan geeft en connection uit is. Dat moet al genoeg zijn, als ze dan nog Modems willen resetten of kabels erin en eruit halen is dat redelijk onzinnig omdat dit niks veranderd. bijna zeker dat hier een monteur voor moet komen.


Hoi @Ella2 . Welkom op het forum.

Ben jij van KPN koper overgegaan naar Glasvezel? Of zat je bij een andere provider?  Heb je verder ook de bevestigingsmail gehad dat je verbinding gereed was om aan te sluiten? Alle info is welkom. 


Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, en de sms dat onze service aan stond is te vroeg verstuurd. Dus helaas is het wachten totdat we daadwerkelijk verbinding hebben.


Heb je nog wel diensten via koper of een andere provider, @Ella2 ?