Skip to main content

Mijn buren hebben al glasvezel internet, terwijl ze het abonnement iets voor/na kerst pas hebben afgesloten, of later

Ik heb een order al in februari 2021 gemaakt en wordt overgeslagen, waarom gaat dit niet op volgorde?

  • monteur komt niet opdagen, belt niet af
  • XGS-PON kastjes zijn niet leverbaar blijkbaar
  • Ik wordt niet terug gebeld door de aannemer
  • Ik moet zelf KPN netwerk bellen als ik informatie wil, hier krijg ik maar weinig.
  • Als ik iemand aanspreek van KPN netwerk die hier al in het gebouw moet zijn dan heeft die geen order dus dan mogen ze niks, combineren van orders is blijkbaar niet mogelijk. Een order bij iemand neerzetten die toch al moet komen voor de bekabeling wordt blijkbaar niet aan gedaan
  • Voor de duidelijkheid, ik mis alleen een XGS-PON kastje die in geprogrammeerd moet worden, de FTU is er al.

Wat is dit voor dienstverlening?

 

Waarom worden mensen die later een abonnement afsluiten eerder aangesloten?

Nee hun glasvezel aansluiting was niet eerder klaar!

 

Mijn vriendin in hetzelfde gebouw kon overigens gelijk gebeld worden dezelfde dag voor een afspraak met de monteur, maar het was geen goede aanbieding voor haar i.v.m. voetbalkanalen/UTP trekken.

We hebben die maar geannuleerd.

Daar krijg je dan overigens geen bevestiging van, wat ook raar is.

 

Heeft iemand een goede uitleg, had ik dan toch moeten wachten totdat het er wel was, en dan een order doen?

Wie zich het eerste aanmeld is als laatste aan de beurt?

U bent nieuwe klant? Zit nu bij Ziggo ofzo? Of bent u bestaande klant die nu gewoon verbinding heeft via de telefoonlijn? 


Nieuwe klant.


Nieuwe klant.

Ok. En even voor de duidelijkheid: u heeft een abonnement afgesloten bij KPN? Niet bij SimYou of Youfone of Budget ofzo?


Nieuwe klant.

Ok. En even voor de duidelijkheid: u heeft een abonnement afgesloten bij KPN? Niet bij SimYou of Youfone of Budget ofzo?

KPN glasvezel.

Ja het glas ligt er al.

Nee de aannemer die direct wat had moeten plaatsen zei dat die geen order had, maar er stond wel degelijk een combinatieorder.

Dat was het eerste gesprek die ik voerde met KPN Netwerk nadat bij de 3e helpdesk medewerker bij KPN dat aangaf dat dat wel een idee was om eens te proberen.

De 2e was het is kerst u kunt 17 januari, mijn buurman belde en die kon een afspraak maken voor de 14e. 

de 3e keer KPN netwerk was ik heb de aannemer gebeld, die zal bellen voor een afspraak. Toen ik vroeg wanneer dacht ze binnen 3 werkdagen (die zijn nu ook om).

Het is ook niet dat het iets heel ingewikkelds is naar mijn idee wat er nog moet gebeuren.

 


Hallo @bastian433, welkom op het forum. 

Wat vervelend dat de aanleg van glasvezel allemaal zo stroef loopt. Ik kan uit jouw berichtgeving niet helemaal opmaken of jij daadwerkelijk klant wordt van KPN of via een provider die via ons netwerk levert? 

Ik zou graag voor je willen kijken of wij kunnen uitzoeken wat voor jou de vervolg stappen zijn, maar dan heb ik een KPN-klantnummer nodig. 


@Hanna_

Uw klantnummer is *****

Staat ook in het profiel.

In november was dat in ieder geval het klantnummer.

Er moet een XGS-PON kastje geplaatst worden maar blijkbaar is dat ingewikkeld. We zijn inmiddels 5 weken verder om een XGS-PON kastje te plaatsen. Ik heb al wel een kabel en een aansluiting in huis.

Admin: privacy gevoelige gegevens weg gehaald 


Ik schop deze nog een keer.


Hoi @bastian433,

Ik ben voor je op onderzoek uit, hopelijk kan ik je vandaag of morgen van een update voorzien. Zoals het nu lijkt, wachten wij in ieder geval op bevestiging van KPNNetwerk NL.


@Hanna_ Mijn buurman op “F” heeft 2 weken internet gehad en die heeft nu een knipperend lampje op de PON.

Gaat echt fantastisch.

Ik ben blij dat ik nog Ziggo heb, misschien moet ik dat nog maar een maand extra aanhouden voordat het 2 weken later spontaan niet meer werkt enzo.

Ik heb hier nog een monteur gezien die kwam nog nameten op andere letters. Ik gok zomaar dat het daar mee te maken heeft dat die nu niets meer heeft.


@Hanna_ misschien moet ik de rest van de buren ook nog maar vertellen nog een jaartje te wachten met glasvezel totdat de boel misschien een keer voor elkaar is in 2023.

 


Hoi @bastian433

Maak jij gebruik van overstap service? Zo ja blijft Ziggo net zo lang doorlopen totdat er (letterlijk) licht op de KPN lijn staat. 

Als ik het goed begrepen heb zijn er enkele leveringsproblemen bij KPNNetwerkNL waardoor de installatie langer op zich laat wachten. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. 


@Hanna_  Onverwacht belde mijn buurman dat de glasvezel monteur daar was en ook hier langs kon komen.

Ik heb nu wel glasvezel, al is het gewone GPON i.p.v. XGS-PON. (gedeelde 2.5 Gbit met 1 gbit poort ipv 10 gbit).

Nu geen tijd om het aan te sluiten zal ik vanavond doen.

Ik vraag me dan af waarom ik gewone GPON krijg en mijn buren XGS-PON.


Ik heb nu 500/500 dat is goed.

Nu heb ik een upgrade aangevraagd gezien de 1 euro verschil, en nu komt uiteraard naar boven dat er een aanpassing moet gebeuren omdat ik een GPON kastje heb gekregen en geen XGS-PON.

Nu heb ik een mail beweert dat er 7 februari iemand komt tussen 13:00 en 15:00 om een aanpassing te doen.

Maar hé ik heb een werkende 500/500 verbinding en kan de Ziggo opzeggen… fijn!

 


Fijn om te horen dat het allemaal goed is gekomen! Hopelijk kan je na 7 februari ook gebruik maken van de 1000/1000 verbinding. :grin: