Skip to main content

Vandaag zou er tussen 08:00 en 10:00 een monteur langskomen voor het aansluiten van ons internet. Alleen is er tot nu toe helemaal niemand geweest? Kan ik vandaag nog iemand verwachten? We zijn namelijk al 3 dagen bezig om normaal aangesloten te worden. 

@Annemarie.r KPN monteur of soms via Roamler ?


Een kpn monteur, wel krijg ik zo juist een sms dat het probleem verholpen moet zijn.. ik heb alleen nog steeds geen werkend internet. 


@Annemarie.r Heb je een glasvezel verbinding of nog een koper verbinding ? Welk type modem heb je ?


Ik heb nog een koper verbinding met een KPN box 12 


@Annemarie.r Kun je je modem een reset naar fabrieksinstellingen geven ? 

KPN Box 12 resetten

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de grijze DSL poort. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

Dit heb ik intussen een aantal keren geprobeerd, alleen geen resultaat nog steeds een knipperend internet lampje. Online geeft hij de foutmelding dat het in de wijkcentrale zit van het kpn netwerk. Dit heb ik eerder ook al aangegeven en daarom zou er een monteur komen, maar als die niet op komt dagen op afgesproken tijd kom ik niet veel verder. 


Een kpn monteur, wel krijg ik zo juist een sms dat het probleem verholpen moet zijn.. ik heb alleen nog steeds geen werkend internet. 

Waarschijnlijk heeft de monteur het euvel in de centrale kunnen verhelpen, vandaar deze sms. Branden de lampjes Power-Glas -Lan/Ethernet groen op uw glasvezelkastje ? Zou u die eens 2 minuten van de stroom willen halen en weer aansluiten ? 

 


Hi @Annemarie.r! Hoe gaat het nu met de verbinding? Is alles opgelost na de tips van @HansaanZet?


Het is intussen opgelost gelukkig. Bedankt!