Skip to main content

Hallo, ik heb een soortgelijk probleem waar wij niet mee verder komen. De glasvezel ligt klaar voor mijn huis.

Begin februari 2022 een kpn glasvezelabonnement afgesloten en volgens de berichten zou die in maart aangesloten worden in mijn huis. In maart inderdaad de installatiedoos ontvangen maar op de datum van installatie geen monteur. (alleen bericht dat het later werd)

Sindsdien alle helpdesken van KPN al gesproken maar die wijzen allemaal naar elkaar en kunnen niet helpen. De installatiedatum staat in de app nu inmiddels al op 24 oktober maar wij zitten inmiddels al in 2023 en weer niets gebeurd. Als ik de installateur bel (Volker Wessels) meldt die doodleuk geen capaciteit te hebben en dat ik dus moet wachten tot zij een keer zo ver zijn. Volgende maand is het dus een jaar geleden dat ik dit besteld heb ! (ondertussen kan je via internet op mijn postcode nog steeds wel glasvezel bestellen, maar aansluiten kunnen ze dus niet)

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hallo @GKalm, veel geduld heb je! Ik lees nu dat er een kruising zou zijn en dat deze uiterlijk week 8 opgelost zou zijn. Daarom wil ik je toch vragen om dat nog af te wachten😣.


En wat is een kruising ? Overigens is het misschien handiger om dit te communiceren ipv alleen maar naar elkaar te wijzen en verder niets uit te leggen.


En wat is een kruising ? Overigens is het misschien handiger om dit te communiceren ipv alleen maar naar elkaar te wijzen en verder niets uit te leggen.

Een kruising is als jij op huisnummer 1 woont maar in de centrale is de uiteinde van jouw kabel gelabeld met nummer 2 en die van 2 met nummer 1. (Super simpel uitgelegd, klopt niet helemaal maar het idee is hetzelfde)

Dan vraag jij internet aan maar komt het internet bij de verkeerde uit.


En dat duurt een jaar om dat uit te zoeken ?


Mogelijk was er nog meer aan de hand, maar daar ga ik geen antwoord op kunnen geven behalve dat het inderdaad bizar lang duurt en dat niet hoort/de schoonheidsprijs verdient.


Ik weet het helaas ook niet, de informatie is erg summier. Dit is het enige dat ik kon achterhalen!


Even een update, in mijn bestelstatus stond dat ik vanaf 25 maart mijn apparatuur kon aansluiten, dus iets meer dan een jaar na mijn bestelling. Je kunt het al raden maar er is weer niets gebeurd ! Dus geen info of contact van KPN en nog steeds geen aansluiting. Her wordt tijd voor RADAR !


Wat ontzettend rot om dit te lezen 😞. Ik zie dat er nu een monteur gepland staat voor 12 april tussen 15 en 17 uur. Ben jij daarvan op de hoogte?


Sorry, maar er is al zo vaak een afspraak gepland waar niemand bij kwam opdagen dat het eerst maar even afwacht.