Skip to main content

Hallo,

Ben al 2 jaar bezig om glasvezel op dit adres te krijgen maar de plaatselijke bekabelaar(Waalre) werkt niet mee. De vorige bewoner zag er niet de nut van in om het aan te leggen dus nu zou ik 450 euro moeten betalen om het alsnog te krijgen.

Ik vind dit niet eerlijk en ga hier dus niet mee akkoord.

Iemand die mij kan helpen?

Mvg Elmer Specht

heb je de postcode check gedaan? Ik had een vergelijkbare situatie waarbij bij mij wel glas in de straat lag maar niet naar mijn huis. En dat werd gewoon aangelegd, gratis, door KPN.

Wellicht heel anders dan jou situatie, maar dan maar even voor de zekerheid ;-) 


Te zien aan het bedrag woon je in het buitengebied of niet?

Probleem is meestal dat ze nu niet actief zijn in jouw straat en dat er dan speciaal voor jouw gegraven moet gaan worden en die kosten waren ten tijden van het project gratis maar achteraf laten doen kost dat geld.


Ja woon in Aalst gemeente Waalre


Heb je al contact gehad met KPNNETWERK zelf wat de mogelijkheden zijn?

En dit al bekeken?

https://www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek/


Hoi @Elmer Specht, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al goed op weggeholpen heeft. Kom je er zo uit?

Vanuit KPN heb ik daar verder weinig aan toe te voegen


Nou ik ben bang dat ik er niet onderuit kom. 

Dus glasvezel zal er hier niet komen, spijtig.

Dank voor de reacties 


Ik moest even denken en zoeken.
Als ik het goed heb dan zit het zo, er is een glasvezel aangelegd waar kpn (zowaar) ook op levert.
Hoe loopt de verbinding nu dan ? Via koper (de oude telefoonlijn) of via coax, ziggo ?
Waarschijnlijk ligt de glasvezel op een rolletje in de stoep.
Is het een koop of huur huis ?
En als je van plan bent om daar nog een poosje te blijven dan zou ik dat geld er voor over hebben, het is veel maar niet (extreem) duur.
Het zal zo zijn dat kpn het kopernetwerk uit gaat zetten.
Dan zullen er meer gevallen zijn waar bij de glasvezel niet compleet is aangelegd, wat zou kpn doen in zo'n geval ?
Het is de keus geweest van de vorige bewoner/eigenaar (?) van het huis, als het goed is dan is het verdisconteerd in de koopprijs :-/
Maar dat zal wel niet, het verbaasd mij dat het nog niet een standaard vermelding is bij het huizenaanbod, ook omdat de kleine (glasvezel)netten niet in de vergelijkings websites meegenomen worden.

Uiteindelijk zal het zo zijn dat kpn of andere aanbieder het recht heeft om een (oud) netwerk uit te zetten, zoals hier ook het geval is :
https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/kpn-tv-of-digitenne-wat-zou-ik-mijn-situatie-het-beste-zijn-586008?postid=1706568#post1706568